L. Vito pažintis su aviacija prasidėjo dar mokykloje. Jau tuomet smalsų jauną vaikiną traukė lėktuvai, jų techniniai skirtumai. L. Vitas nuolatos stengėsi rasti kuo daugiau informacijos apie tai, kaip jie veikia ne tik ore, bet ir ant žemės. Net ir paauglystėje nedingęs smalsumas žingeidų jaunuolį paskatino savo ateitį sieti būtent su aviacija. Tačiau iškart dirbti su lėktuvais L. Vitui niekas neleido. Prieš tai jam reikėjo įgauti kur kas daugiau žinių ir patirties, tad studijas tęsti vaikinas pasirinko VGTU Antano Gustaičio Aviacijos Institute, Aviacijos mechanikos inžinerijos fakultete.

Dar studijų metais L. Vitas neapsiribojo vien tik teorinėmis žiniomis. Siekdamas savo svajonės, jaunuolis įsidarbino Vilniaus oro uosto keleivių aptarnavimo srityje. Nors tai dar toli gražu negarantavo tiesioginės akistatos su orlaiviais, tačiau L. Vitas įgijo bazinės patirties, kaip veikia oro uostas ir kur kas aiškiau suprato, kokia neaprėpiama yra aviacijos sritis.

Tikrindamas keleivių dokumentus, registruodamas jų bagažą ir kasdien ieškodamas galimybių, kaip labiau priartėti prie pačių orlaivių, L. Vitas pastebėjo darbo skelbimą, jog orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovė „Litcargus“ ieško darbuotojo, kurio pareigos tuomet skambėjo paprastam žmogui ne itin suprantamai: ieškomas rampos agentas, buvo rašoma skelbime. Smalsus vyras nedvejodamas nusiuntė savo gyvenimo aprašymą ir, jo laimei, jau kitą dieną buvo pakviestas darbo pokalbiui.

Šiandien jau beveik 4 metus kasdien orlaivius išlydintis ir pasitinkantis L. Vitas sako, jog darbas aviacijoje labiausiai žavi savo dinamika, o vietos nuoboduliui čia tiesiog nėra.

„Kiekvieną dieną vyksta daugybė skrydžių, aptarnaujami įvairiausi orlaiviai, susiduriama su daug skirtingų situacijų. Tai neapsakoma patirtis. Naujos pažintys, emocijos, keliautojų nuotykių ištroškusios ir spindinčios akys kas kartą įkvepia ir priverčia susimąstyti, koks svarbus ir atsakingas yra mano darbas“, – pasakoja L. Vitas.

Kaip pasakoja aviacijos specialistas, jo darbo diena susideda iš atidžios artėjančių skrydžių grafiko peržiūros socialinėje sistemoje, pasitarimo su kolegomis, susiplanuojant visos dienos darbus. Tuomet seka praktinė darbo dalis, kai reikia vykti į peroną ir ruoštis skrydžių aptarnavimui – tiek orlaivius išlydint, tiek juos pasitinkant.

„Darbas išties nepaprastai atsakingas, nes tinkamas pasiruošimas yra ypač svarbus skrydžio aptarnavimo elementas, nuo kurio kokybės priklauso nepaprastai daug, o svarbiausia – visų lėktuvo keliaujančių keleivių saugumas. Kiekvieno skrydžio aptarnavimas unikalus, todėl vienodų dienų darbe nebūna, tenka susidurti su skirtingomis įgulomis, naujais keleiviais, skirtingais techniniais orlaivių niuansais, todėl nė vieno identiško reiso nėra“, – tikina rampos agentas.

Užtikrinęs sėkmingą orlaivio išlydėjimą arba pasitikimą, vyras grįžta į biurą sutvarkyti reiso dokumentų. Vėliau seka pasiruošimas kitam skrydžiui. Tad šis darbas išties reiškia nuolatinį judėjimą, kuriame reikalinga ištvermė ir nemenkas veiklumas: „Aviacijoje visuomet svarbiausia yra sauga, todėl rampos agentas privalo užtikrinti, kad visi su orlaivio aptarnavimu susiję procesai būtų atlikti pagal griežtas procedūras.“

L. Vitas papildo, kad jis taip pat yra atsakingas ir už tinkamą papildomų dokumentų užpildymą.

„Teisingas keleivių skaičius, bagažo kiekis, bagažo ir keleivių pasiskirstymas lėktuve turi atsispindėti dokumentuose, kuriuos vėliau lėktuvo įgula naudoja skrydžio metu. Tai reikalauja ypatingo kruopštumo ir atidumo. Rampos agentas turi būti pastabus detalėms, gerai valdyti laiką, gebėti daryti keletą darbų vienu metu, tinkamai paskirstyti dėmesį, kad gebėtų suvaldyti situaciją skrydžio aptarnavimo metu. Ne mažiau svarbus ir gebėjimas dirbti komandoje, kadangi orlaivį aptarnauja ne vienas specialistas, o visa jų komanda“, – dėsto jis.

Orlaivių aptarnavimo rampos agentas pažymi, kad norint dirbti tokį darbą pirmiausia reikia noro ir motyvacijos, kaip ir žingeidumo bei noro mokytis, kadangi visas reikalingas žinias darbui suteikia įmonė mokymų metu.

L. Vitas tikina, kad be techninio išmanymo, šiame darbe ypač svarbios ir asmeninės savybės, viena jų – organizuotumas ir gebėjimas planuoti laiką, kas leidžia skrydį aptarnauti efektyviai.

„Efektyvumas ypač svarbus, nes reikalingus darbus komanda privalo atlikti pagal visas procedūras ir per tam tikrą laiko tarpą, kadangi laikas aviacijoje nepaprastai brangus. Kiekviena orlaivio minutė praleista ant žemės oro linijų bendrovėms reiškia dideles sąnaudas“, – aiškina jis.

Pasak L. Vito, įsimintiniausia jo akimirka darbe – 2018 m. rudenį vykęs Popiežiaus Pranciškaus vizitas Lietuvoje: „Tuo metu dirbau, kuomet Popiežius su delegacija leidosi Vilniaus oro uoste. Tai buvo išties ypatingas ir jaudinantis momentas.“

Orlaivių aptarnavimo rampos agentas tikina – šis darbas nepamainomas, jaučiantiems aistrą aviacijai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją