Pirmus verslo partnerius surado penkiolikos

Startuolių pasaulis ne vienam šiandien atrodo žavus, dar neatrastas ir pilnas galimybių. Skaitmenines influencerių rinkodaros paslaugas siūlančio startuolio „Agenic“ įkūrėjas ir vadovas T. Vasiliauskas sako, kad jį žavi galimybė įgyvendinti savo paties sumanymus. O jų galvoje knibždėte knibžda jau nuo penkiolikos metų, kai vaikinas buvo susidomėjęs blockchain technologijomis ir sumanęs būdą, kaip galėtų jas įdarbinti. T. Vasiliauskas kibo į paieškas – konsultavosi su blockchain specialistais bei patyrusiais verslininkais, kreipėsi į potencialius klientus ir pristatė jiems savo verslo idėją.

„Žinojau: jei savęs nestumsiu į priekį ir niekam apie savo sumanymą nepasakosiu, jis taip ir liks tik mano galvoje. Peržengiau per save ir tokiu būdu mokiausi. Buvo visko – ir žmonių, kurie pasijuokė, ir tų, kurie žavėjosi atkakliu penkiolikmečiu“, – prisimena T. Vasiliauskas.

Užsispyrimas padėjo Tomui užsitikrinti biudžetą pirmojo blockchain startuolio idėjai įgyvendinti. Visgi vaikinas darbus tąkart nusprendė sustabdyti. „Sprendimą priėmiau dėl partnerio-investuotojo laiko trūkumo. Vienam sėkmingai išvystyti didelį projektą tuomet buvo neįmanoma“, – pasakoja dvidešimtmetis. Tačiau įdėtas darbas nenuėjo veltui, Tomui pavyko užmegzti svarbių ryšių, reikalingų plėtoti dabartinį verslą.

1 produktas prilygsta 20 socialinių medijų specialistų darbui

T. Vasiliausko įkurtas ir jau investiciją tolimesniam produkto tobulinimui bei vystymui pritraukęs startuolis „Agenic“ siūlo verslams suskaitmenintą influencerių rinkodaros paslaugą bei padeda bendradarbiauti su reikalingais nuomonės formuotojais.

„Šiuo rinkodaros sprendimu siekiame sumažinti verslo rizikas ir atpiginti influencerių rinkodaros kanalą. Skaičiuojame, kad mūsų produktas gali atstoti 20 socialinių medijų specialistų darbą“, – pažymi T. Vasiliauskas, kuriam vystyti idėją padeda dar trys žmonės – verslo partneriai.

Tomas ne tik dirba, bet taip pat yra pirmo kurso „Verslumo ir inovacijų“ bakalauro programos studentas ISM universitete. Bus klausiančių: „Kam studijuoti, jei jau sėkmingai dirbi – sugebi sukurti bei auginti verslą?“ Vaikinas mato kelias svarbias priežastis. Pirma – teorinės žinios taip pat yra reikalingos, jos padeda suprasti, kaip veikia įmonės ir jų verslo procesai.

„Be to, jei noriu toliau sėkmingai plėtoti startuolį, platus ryšių tinklas yra labai reikalingas. Universitete susitinku ir bendrauju su daugybe įdomių bei svarbių asmenų iš finansų, energetikos, startuolių, technologijų ir kitų sričių. Pavyzdžiui, šiemet mums paskaitas veda dėstytoja iš Silicio slėnio – paties startuolių lopšio“, – pasakoja jis.

Auginti savo startuolį – tai reiškia prireikus dirbti ir septynias dienas per savaitę. Kas jauną žmogų motyvuoja tai daryti, o ne, pavyzdžiui, keliauti aplink pasaulį? „Mano svajonė – tvirtai pastatyti šį startuolį ant kojų“, – užtikrintai sako T. Vasiliauskas. Ir priduria, kad eiti į priekį skatina ir stiprus atsakomybės jausmas, visų pirma – prieš verslo partnerius, kurie taip pat investuoja savo laiką ir kapitalą.

Kas svarbiau: IT įgūdžiai ar pradinis kapitalas?

Ne vieną jaunuolį, puoselėjantį norą kurti startuolį, kankina klausimas: kaip gauti pradinį kapitalą idėjai vystyti? „Tranzee“ centralizuotą ir optimizuotą pavėžėjimo paslaugą tarp miestų (angl. carpooling) kartu su bendrakursiais vystyti pradėjęs L. Mazūra sako, kad kurį laiką ir jo ramybėje nepaliko klausimas, kaip pavyks gauti lėšų verslo pradžiai. Ilgainiui vaikinas suprato, kad šis klausimas nėra pagrindinis.

„Svarbiausia – surasti žmones, su kuriais išties bus malonu dirbti. Knygoje „Nuo nulio iki vieneto: startuolio užrašai, arba kaip kuriama ateitis“ perskaičiau puikią mintį, kad suburti tinkamą komandą yra kertinis žingsnis, nes, žvelgiant į atsakomybės lygį, verslo partnerystė yra prilyginama santuokai“, – pastebi L. Mazūra.

Ne mažiau svarbus dalykas, anot startuolio kūrėjo, yra kuo anksčiau pradėti kaupti IT įgūdžius, gerokai palengvinsiančius darbą. „Šiuo metu mūsų komandą sudaro žmonės, kurie IT įgūdžių neturi, tad startuolio pradžia gerokai sudėtingesnė, sparčiai diegti produkto prototipo negalime“, – pasakoja L. Mazūra.

Kalbant apie pradines investicijas, Liutauro patyrimu, šiandien jauniems žmonėms prieinama daug galimybių jų pritraukti, jei tik startuolio idėja yra patraukti. Svarbiausia, anot jo, ieškoti ir užmegzti bei palaikyti ryšį su specialistais iš startuolių pasaulio bei investuotojais.

Patys rūpinasi ir verslo strategija, ir rinkodara

Kalbinti studentai pabrėžia, kad startuolis turi spręsti problemą. O tai leidžia surasti ir savo verslo nišą bei tikslinę auditoriją. „Šis faktas man yra labai įdomus – ne tik stengtis užsidirbti sau, bet ir kurti produktą, galintį padėti kitam“, – pabrėžia A. Šilkaitytė, pirmo kurso ISM „Verslumo ir inovacijų“ programos studentė. Ji su komanda šiuo metu puoselėja idėją, kaip padėti verslams pasirinkti geriausią ir našiausią sprendimą, diegiant tvarias atsinaujinančių išteklių technologijas.

Startuolio kūrimas yra Austės bei kitų kalbintų studentų studijų proceso dalis, kuri, anot merginos, niekuo nesiskiria nuo darbo realiame startuolyje. Tiesa, universitete klaidos kainuoja mažiau, o tai reiškia idealias sąlygas bandyti ir mokytis.

„Visada gali pasirinkti: žaisi ir paliksi idėjas popieriuje ar dirbti iš tikrųjų. Tenka pasiraitoti rankoves ir dirbti, juk pats esi atsakingas už rezultatą“, – kalba Austė.

Startuolių kūrimas leidžia jaunuoliams tuo pat metu mokytis kurti bei įgyvendinti verslo idėją ir strategiją, gilintis į finansus, rinkodarą. Tokia patirtis jiems padeda įgyti greitai kintančiame pasaulyje reikalingų įgūdžių, geriau pažinti save ir suprasti, kurios startuolio pusės traukia labiausiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją