– Karas palietė nemažai įmonių - „Omnisend“ nėra išimtis. Papasakokite, kaip?

– Karą pajutome tiesiogiai, nes 11 mūsų darbuotojų dirbo Ukrainoje. Kelių darbuotojų šeimoms padėjome pervažiuoti į Lietuvą. Vykome jų pasiimti nuo Lenkijos-Lietuvos sienos, apmokėjome viešbutį, padengėme įsikūrimo išlaidas ir pan. Kai kurios moterys yra mūsų darbuotojos, tad praėjus pirminiam šokui jos pradės dirbti, vieno darbuotojo artimiesiems mūsų kolegos užleido būstą ir kitaip stengiasi padėti.

O dalis mūsų darbuotojų liko Ukrainoje. Prasidėjus karui jau pirmąjį jo pusdienį pervedėme darbuotojams po 1000 eurų – supratome, kad tokia pagalba tikrai pravers. Žinau, kad spėjo tuos pinigus išsigryninti. Ir nors mūsų darbuotojai šiuo metu maišo Molotovo kokteilius, kasa apkasus ir pan., mes jiems ir toliau mokame atlyginimą.

Na o kaip verslas ėmėmės ir kitų priemonių: skyrėme finansinę paramą Blue Yellow organizacijai, taip pat Ukrainos kariuomenei. Tuo pačiu nustojome teikti paslaugas Rusijos ir Baltarusijos klientams, o Ukrainos verslams suteikėme savo servisą nemokamai. Esame rinkodaros automatizavimo įrankis, skirtas elektroninėms parduotuvėms. Žinoma, Ukraina nėra didelė mūsų rinka, tačiau jei kažkuriam vietiniam verslui padėsime funkcionuoti šiomis sunkiomis sąlygomis, bus nuostabu. Šiandien svarbus kiekvienas nors ir nedidelis indėlis.

– Ar skaudžiai jums atsilieps nutrauktos paslaugos Rusijai ir Baltarusijai?

– Jau prieš kelerius metus, numanydami, kad tai nėra patikimos rinkos, ypač Rusija, priėmėme strateginį sprendimą ir ypatingo dėmesio šioms šalims neskyrėme.
Įmonįės bendraįkūrėjai R. Laurinavičius ir J. Kriukas

– „Omnisend“ vysto verslas-verslui skirtą platformą, leidžiančią automatizuoti naujienlaiškių bei trumpųjų žinučių siuntimą ir kitais rinkodaros priemones. Kaip laikui bėgant jos kito?

– Prieš aštuonerius metus tai buvo skaitmeninės rinkodaros agentūra, iš kurios išsivystė kitas verslas – rinkodaros automatizavimo įrankis. Pačioje pradžioje tai buvo labai paprastas naudoti elektroninio pašto įrankis elektroninę prekybą vystantiems nedideliems verslams. Palaipsniui augo, prisidėjo kiti kanalai – SMS žinutės, sinchronizacijos su google, facebook reklamomis ir panašios galimybės, kurios suteikė vis daugiau funkcijų ir galimybių mūsų klientams efektyviau komunikuoti su savo klientais ir daugiau uždirbti, mažiau transliuojant reklamos.

Atsirado vis daugiau automatizuotos komunikacijos ir mūsų klientai vis daugiau ja naudojasi, nes analizuodami jų klientų elgseną, duomenis mes galime jų klientams išsiųsti efektyvesnę ir tikslinę žinutę tiksliniu laiku, o tai reiškia, kad galutinis klientas gauna mažiau reklamos ir ji jį pasiekia tokia, kuri domina, yra aktuali ir pan.

Paleisdami automatizuotą komunikaciją tikėjome, kad tai yra ateitis ir kasmet tai kuria vis didesnę vertę.

– „Omnisend“ yra vienas iš nedaugelio savarankiškai be išorinių investicijų iškilusių ir pelningų startuolių Lietuvoje. „Financial Times“ skelbiamame sparčiausiai augančių įmonių TOP 1000 sąraše įmonė užėmė 77 vietą, pernai buvo 87-oje. Ko reikia tokiai sėkmei?

– Sakyčiau, svarbūs keli dalykai. Pirma, globalios nišos pasirinkimas. Esame gana nišinė kompanija, teikianti rinkodaros automatizavimo paslaugas elektroninėms parduotuvėms. Jei imtume visus pasaulio gyventojus, mūsų potencialių klientų nėra daug. Kita vertus, kadangi mūsų rinka yra globali, jų vis tiek yra labai daug, kad galėtume turėti gerus rezultatus.

Kai dabar Lietuvoje veiklą pradedantys startuoliai klausia mano patarimo, sakau: nepradėkite nuo Lietuvos. Tai nuostabi šalis gyventi, bet tai maža rinka. Jei sugebėsite būti maži Jungtinėse Amerikos Valstijose ar pasaulyje, tai būsite gerokai didesni nei būdami dideli Lietuvoje.

Globaliu mastu „Omnisend“ yra maža įmonė, tačiau mes turime unikalią galimybę gyvendami itin komfortiškai žalioje patogioje šalyje su daug protingų žmonių, veikti visame pasaulyje ir uždirbti pinigus iš viso pasaulio. Tai unikalu, tik mes, lietuviai, turėtume daugiau tuo pasinaudoti.
O antras dalykas, svarbus sėkmei, yra labai aiški orientacija į klientą. Mes sąmoningai neturime ilgalaikių sutarčių. Mūsų klientai gali iš mūsų pabėgti kiekvieną mėnesį. Jie mums moka mėnesį į priekį ir kiekvieną mėnesį iš naujo sprendžia, ar nori su mumis pasilikti. Tai darome sąmoningai – kad būtume priversti nuolat galvoti, ką turime daryti, kad klientams kurtume pridėtinę vertę.

– Įmonės variklis – darbuotojai. Jūsų bendrovės biuruose Lietuvoje ir JAV dirba 190 žmonių. Kokios yra sėkmingo bendravimo įmonėje paslaptys?

–Turime savo vertybių sistemą, apibendrinančią, kas mes esame ir kas nesame, kuri taikoma visiems – tiek vadovams, tiek darbuotojams. Ir tai padeda organizacijai funkcionuoti.

Yra penkios pagrindinės vertybės, kurių visi laikomės. Pirma, kad esame orientuoti į klientą ir jis yra už viską svarbiau. Antra, greitis – mes veikiame greitai. Trečia – gebėjimas prisitaikyti, nes dirbame moderniame dinamiškame pasaulyje, kuris nuolat kinta, mes ir patys daug eksperimentuojame ir nuolat reikia prisitaikyti prie išorinių bei vidinių pokyčių. Ketvirta vertybė – komandinis žaidimas. Mes nesame šeima, mes esame sporto komanda, tai reiškia, kad turime labai draugiškai, padėdami vienas kitam siekti bendrų pergalių. Ir susirinkome ne šiaip smagiai pabūti, o laimėti. Ir penkta – skaidrumas, atvirumas. Skatiname žmones kalbėtis tarpusavyje, duoti vienas kitam atvirą grįžtamąjį ryšį. Žinoma, kartais tai nėra patogu, nesinori išgirsti kritikos, tačiau ir mes, vadovai, demonstruojame atvirumo kultūrą, atsakinėjame į visus klausimus. Ir, be abejo, visi tai turime daryti draugiškai, mandagiai, siekdami vienas skitam padėti.

Reikia nuolat prižiūrėti, kaip veikia ši vertybių sistema – tai niekada nesibaigiantis procesas. Ypač, kai ateina nauji žmonės ir jie yra iš visai kitokio kultūrinio pagrindo komandų. Tarkime, 40-metis profesionalas 20 metų dirbo organizacijoje, kur vadovui nebuvo galima išsakyti kritikos, nes būtų atleistas, o mūsų komandoje, priešingai, tikimasi kritikos – pas mus kas ketvirtį net prašoma įvertinti savo vadovą. Tad natūralu, kad yra žiauriai nedrąsu.
Kaip duoti atgalinį ryšį, mums padeda iš „Netflix“ perimtas keturių dėmenų principas. Pirmieji du yra apie jo davimą: grįžtamasis ryšys turi būti iš geros valios ir praktiškas. Tarkime, pasakyti, kad darai lievai, netinka – patarimas turi būti praktiškas. O kitu du skirti kritiką priimančiam žmogui – gerbti tai, kas išgirsta, nepaisant to, kad greičiausiai norisi gintis ar neigti, ir vienodai gerai priimti arba atmesti.

Pabaikite sakinį:

Mano moto yra... tiesiog daryk.
Vakare jaučiuosi ramus, kai... žinau, kad turiu gerą komandą.
Geriausias ginklas kovoje su įtampa, stresu man yra... humoras.
Žmonai ir sūnums esu dėkingas už... palaikymą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)