Nebūtina įsimylėti iš pirmo žvilgsnio

Nors turizmo sektorių, bent jau iki pandemijos, turbūt ne vienas galėjo įvardinti kaip savo svajonių darbą, Vilmos atėjimas į jį nebuvo itin romantiškas. „Turizme atsidūriau atsitiktinai, tai nebuvo mano svajonė, pašaukimas, gyvenimo tikslas. Viskas klostėsi daug paprasčiau. Įstojusi į universitetą norėjau padirbėti vasaros metu, galbūt – susirasti darbą ne pilnu krūviu. Pamačiusi turizmo agentūros skelbimą pasakiau sau: kodėl gi nepabandžius! Po kurio laiko supratau, kad man čia labai patinka, šis darbas atitinka mano asmenybę. Taigi, tai nebuvo „paaugliškas įsimylėjimas”. Šią sritį prisijaukinau palaipsniui ir jau daugiau nei du dešimtmečius joje gyvenu”, – pranešime žiniasklaidai sako Vilma.

Pasak jos, per šį laiką ji matė išties daug jaunų žmonių, gyvenančių svajonėmis apie turizmą. „Labai džiaugiuosi jais ir visada sakau – pabandykite. Nepaisant to, kokiu laikmečiu gyvename, kiek iššūkių turizmas patiria, patyrė praeityje ar dar tik patirs, žmonės turi nebijoti svajoti ir tas svajones realizuoti praktikoje“, – kviečia ji.

Tuo pačiu Vilmos patirtis rodo, kad ne visada tie, kas ateina jau „įsimylėję“ turizmą, išbandę šį darbą praktiškai, jame pasilieka. „Kasdienybė turizme išties yra iššūkis. Ne kiekvienas ištveria emocijų gausą, darbo specifiką. Dalis žmonių po kurio laiko supranta, kad toks darbas – ne jiems. Ir tai visiškai normalu, nereikia bijoti, jog kažkas neišsipildė, nepasisekė ar staiga išgaravo susižavėjimas turizmu. Galbūt jūs save puikiai realizuosite kurioje kitoje srityje, nes gyvenimas pilnas netikėtumų“, – sako savo turizmo agentūrai šiuo metu vadovaujanti moteris.

Vilma taip pat pripažįsta, kad ir jai kildavo minčių išbandyti kažką naujo, pakeisti sritį. „Užklupusi pandemija daug klausimų iškėlė ir man pačiai. Mąstydavau, ar tai nėra proga palikti turizmą ir imtis naujos veiklos – juk čia esu jau daugiau nei du dešimtmečius. Galiausiai supratau, kad niekur iš jo trauktis nenoriu, tai yra mano gyvenimas, kuriame save visiškai realizuoju. Taip pat jaučiau atsakomybę ir už kolektyvą, todėl nutariau – būsiu kaip kapitonas, kuris niekada pirmas nepalieka savo laivo, kad ir kas jam nutiktų“, – sako ji ir kviečia norinčius dirbti šioje srityje ar jau esančius nebijoti kylančių dvejonių ar išbandymų.

Klientai vertina asmeninę patirtį

Kelionės Vilmai yra ir darbas, ir gyvenimo būdas. „Ne tik darbo laiką, bet ir visą savo laisvalaikį, atostogas, kai tik turiu galimybių, skiriu kelionėms. Jų metu stengiuosi išbandyti kuo daugiau: kasnakt nakvojame skirtinguose viešbučiuose, lankomės skirtinguose restoranuose. Ir tik pati įsitikinusi kokybe, tai siūlau savo klientams. Asmeninė patirtis, susižavėjimas ar nusivylimas maršrutu, patiekalu, viešbučio aptarnavimu leidžia man būti užtikrintai, kad klientas gaus tas paslaugas, kurių tikisi ir po kelionės nebus nuviltas“, – teigia kelionių organizatorė.

Be to, Vilma sako, kad per daugelyje kelionių sukauptą patirtį suprato, jog kokybiškiausia yra tai, prie ko savininkas prisiliečia asmeniškai. „Ir nesvarbu, ar tai būtų agentūros siūloma kelionė, šeimos restoranas, o gal viešbutis, kurio svečius pasitinka pats šeimininkas, – šių paslaugų aptarnavimo kokybė bus aukščiausia. Jei būtent tokias – asmeniškai išbandytas ir geriausios kokybės – paslaugas pasiūlysite klientams, jie pas jus grįš dar ne kartą. Be to, susitelkimas į aukščiausią paslaugų kokybę neliks nepastebėtas ir jūsų partnerių bei visuomenės“, – sako moteris, kurios turizmo agentūra pirmoji iš mūsų šalies agentūrų buvo priimta į pasaulinį „Virtuoso“ tinklą bei pelnė žurnalo „LUX Life magazine“ apdovanojimą.

Kita vertus, pasak jos, sėkmę turizme reikia auginti palaipsniui, nesitikint puikaus rezultato per dieną ar mėnesį. „Tuo įsitikinau asmeniškai – įkūrusi savo turizmo agentūrą pirmosios finansinės sėkmės ir klientų gausos sulaukiau tik po kurio laiko. Juk apie kokybiškas, asmeniškai išbandytas kelionių paslaugas klientai išgirsta vieni iš kitų. Tai užtrunka, tačiau, kita vertus – tikros, asmeninės rekomendacijos yra geriausia agentūros reklama. Todėl galvodami apie darbą turizmo srityje ar net nuosavą turizmo verslą, turėkite tai omenyje“, – pataria ji.

Svarbu nebijoti būti sąžiningu

Pasak Vilmos, dažna kliūtis dirbantiems turizmo srityje yra baimė rizikuoti. „Pamenu situaciją, kuomet paskambinusi nuolatinė klientė gal jau dešimtą kartą norėjo užsisakyti tą pačią kelionę. Man iš tikro suspaudė širdį pagalvojus, kiek daug žmogus praranda nepasinaudodamas galimybe išbandyti kažko naujo, pamatyti kitą šalį, paragauti kitokio maisto. Nors žinojau, kad klientė itin konservatyvi, vis dėlto nutariau būti sąžininga – pasiūliau jai naują maršrutą. Po kelionės gavau puikių atsiliepimų, moteris buvo dėkinga“, – pasakoja Vilma.

Tuo pačiu ji pataria į kiekvieną situaciją žiūrėti ir iš kitos pusės. „Jei žinau, kad klientas yra vidutinių pajamų, norimai kelionei taupė ne vieną mėnesį ir jam, skirtingai nuo pasiturinčių klientų, patirti nuostoliai atsilieptų skaudžiai, kviečiu klientą gerai pagalvoti, ar tikrai nori vykti į užsienį šiuo metu. Nes yra tikimybė, jog žmogaus COVID testas bus teigiamas ir jis negalės išskristi, arba jau būnant svečioje šalyje teks izoliuotis ir taip patirti papildomų išlaidų. Kartais keliautojas pagalvoja, kad galbūt geriau palaukti palankesnio meto ir padėkoja už šią įžvalgą“, – atskleidžia ji.

Kelionių organizatorė sako, kad nereikia užsidėti „rožinių akinių“, nes turizme gali pasitaikyti visko – ir nepatenkintų klientų, ir skundų, ir pretenzijų, kurios tikrai ne visada pagrįstos. Tačiau ji įsitikinusi – jeigu bijosime išeiti iš komforto zonos ir nebūsime sąžiningi su savimi, niekada nerasime kelių į klientų vidinį pasaulį.

„Svajojančius apie karjerą turizmo srityje kviečiu nenusivilti šiuo nelengvu laikmečiu ar iššūkiais, su kuriais susidursite asmeniškai. Visos kliūtys yra įveikiamos, tik reikia neužmiršti, kad kelionėse patirti įspūdžiai kaip niekas kitas visapusiškai praturtina žmones. Tereikia padėti šiems įspūdžiams skleistis“, – kviečia V. Kondratienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją