Kokie motyvai privertė žmones išeiti? Ir – didysis darbdavių galvosūkis – kaip privilioti juos atgal? Ko jie nori iš tikrųjų?

Mes galime ginčytis, bet pinigų kaip atlygio už darbą motyvą aš paliksiu pirmoje vietoje, nes jei pinigai mums būtų nesvarbu, mes visi dirbtume neapmokamais savanoriais.

Pagrindinis klausimas – kiek pinigų mums reikia, nes kiekvieno poreikiai skirtingi. Nuo pinigų sumos, ir to, kiek tai patenkina mūsų bazinius poreikius, priklauso, ar mes svarstysime naują darbo pasiūlymą apskritai.

Baziniai poreikiai (maistas, būstas, drabužiai, šeimos aprūpinimas, laisvalaikis) ir finansiniai lūkesčiai, kuriuos turime, yra tiesiogiai susiję tarpusavyje, ir jeigu darbdavys negali suteikti mums užmokesčio, kuris patenkintų mūsų bazinius poreikius, daugumoje atvejų mes tiesiog rinksimės kitą pasiūlymą.

Taip, yra nemažai atvejų ir tyrimų, sakančių, kad pasitenkinimas darbu nepriklauso nuo pinigų. Aš sakyčiau, nevisiškai priklauso. Mes esame laimingesni, kai koncentruojamės į patį darbą ir jo atlikimo procesą, negu kai galvojame apie atlygį, kurį gausime tą darbą atlikę.

Tačiau pripažinkime, kad nepatenkinus savo bazinių poreikių, vargu ar galėsime tinkamai susitelkti ties atliekamu darbu ir jaustis laimingi.

Taigi, žinutė visiems įmonių vadovams yra tokia: pinigai yra svarbu, ir tik po to mes pradėsime svarstyti kitas darbdavio siūlomas naudas.
Natalija Kilikevičienė

Lankstumas ir individualios darbo sąlygos

Pandemijos iššaukta būtinybė dirbti iš namų leido darbuotojams paragauti kitokio darbo modelio, persidėlioti prioritetus, suprasti savo norus bei iš naujo pajusti tą laimingumo pojūtį, kai gali pats susidėlioti darbo valandas, laiką bei vietą, iš kurios dirbsi.

Ir nors pandemija anksčiau ar vėliau baigsis, garsiausios pasaulio kompanijos jau dabar sako, kad lankstus darbo grafikas ir nuotolinis darbas pasiliks jų darbuotojams siūlomų naudų pakete visam laikui.

Tyrimai rodo, kad net 88 % apklaustųjų rinktųsi tokią darbovietę, kuri suteiktų jiems galimybę lanksčiai pasirinkti darbo valandas bei vietą, iš kur dirba.

Kitaip tariant, jei mes galėsime rinktis tarp įmonės, turinčios senus darbo organizavimo principus, ir kompanijos, siūlančios lankstų ir individualų darbo grafiką, koks bus mūsų pasirinkimas?

Geras vadovas

Nepasitenkinimas savo tiesioginiu vadovu yra dažniausia priežastis, kodėl žmonės keičia darbą.
Patikimi, palaikantys, padedantys vadovai yra tai, į ką įmonė turėtų investuoti daugiau, ir svari, kartais vienintelė, priežastis darbuotojams likti darbovietėje.

Didelė darbuotojų kaita arba, atvirkščiai, darbuotojų ištikimybė organizacijai ir darbo vietai, dažnai yra blogų arba gerų santykių su tiesioginiu vadovu pasekmė.

Kita vertus, didesni talentai, negaunantys reikiamo palaikymo ir supratimo darbe, yra labiau linkę išeiti ir kurti nuosavas kompanijas.

Komandos įvairiapusiškumas

Amžius, išsilavinimas, darbo patirtis, pomėgiai – kuo įvairesni darbuotojai dirbs jūsų kompanijoje, kuo įvairiapusiškesnė aplinka jus sups, tuo didesnis šansas, kad jus priims ir gerbs tokį, koks esate, su visais privalumais ir trūkumais.

Vis daugiau kompanijų leidžia nustatyti darbuotojo tinkamumą atliekant nedideles bandomąsias užduotis užuot sprendę apie jo kompetenciją pagal praeityje užimamas pareigas ar išsilavinimą.
Tokia praktika lemia tai, kad įsidarbinti gali kandidatai, nepasižymintys įspūdingais diplomais ar užimtomis pareigomis, bet gebantys atlikti keliamas užduotis: savamoksliai, laikinai sustabdę karjerą, vyresnio amžiaus, ar tiesiog žmonės su kiek kitokia darbine biografija.

Bet kuriuo atveju, įvairiapusiškumas komandoje yra naudingas tiek pačios įmonės mikroklimatui, tiek jos darbuotojams, nes darbas nejaučiant spaudimo dėl savo galimo nepritapimo prie likusių komandos narių leidžia susikaupti ties atliekamu darbu ir geriau atlikti užduotis, kas, savo ruožtu, kelia produktyvumą ir didina laimingumo jausmą.

Pasitikėjimas ir orientacija į rezultatą

Glaudžiai susijęs su lanksčiu darbo organizavimu, šis punktas taip pat yra svarbus darbuotojams.
Dirbdami iš namų įrodėme, kad galime pasiekti rezultatų ir nebūdami ofise nuo 8 iki 5.

Todėl kompanijos, norinčios sėkmingai pritraukti naujus talentus, turi permąstyti, kaip jos matuos produktyvumą, nes senosios metrikos pasikeitusiomis sąlygomis nebeveikia. Kaip nebeveikia ir požiūris, kad realus darbas negali būti atliktas ne iš ofiso.

Darbuotojai nori būti vertinami pagal tai, kiek vertės jie atnešą į įmonę, o ne pagal biure praleistų valandų skaičių, o iš darbdavio mes tikimės laisvės ir pasitikėjimo, kad darbą atliksime gerai, kad ir kur bebūtume.

Mokymasis ir tobulėjimas

Greičiausiai visi sutiksime su tuo, kad norint tobulėti ir išlikti konkurencingu karjeros prasme, reikia ne tik tobulinti jau esamus įgūdžius, bet ir mokytis naujų.

Todėl iš darbdavio mes tikimės suteiktos galimybės tobulėti ir mokytis, pritaikant naujai įgytas žinias praktikoje.

Net 88% apklaustųjų pripažįsta, kad mokymai ir galimybė plėsti savo kompetencijų ribas naujais įgūdžiais yra taip pat vienas iš tų dalykų, į kuriuos jie kreipia dėmesį rinkdamiesi naują darbo vietą.
Žinutė darbdaviams: planuojant įmonės augimą ir plėtrą, galimybė darbuotojams tobulėti bei mokytis naujų dalykų turi būti vienas iš jūsų organizacijos prioritetų. Tai padeda tiek išlaikyti senus darbuotojus, tiek pritraukti naujus talentus, o lėšos, skirtos darbuotojų apmokymui, gali būti vertingiausia jūsų investicija.

Pastarieji metai visiems laikams pakeitė darbuotojų požiūrį į darbą ir darbo vietą. Todėl verslai, norintys pritraukti naujų talentų ir neprarasti senųjų darbuotojų, turi suprasti, kokiais motyvais vadovaujasi žmonės, rinkdamiesi darbą: jie turi priimti naują verslo modelį, grįstą pasitikėjimu ir lankstumu, kai dėmesys kreipiamas į sukuriamą vertę ir rezultatą, o ne praleistas biure valandas.

Kai darbuotojo vidinė karjera ir nauji įgūdžiai leistų jam pasiekti naujus tikslus ir įgyvendinti naujas užduotis.

Kai įvairiapusiška ir tolerantiška komanda leistų parodyti kiekvienam komandos nariui jo individualumą, nebijant būti atstumtam.

Kai vadovas yra ne prižiūrėtojas ir kontrolierius, bet lyderis ir pirmas žmogus komandoje, į kurį gali kreiptis patarimo.

Atkreipdama dėmesį į visa tai, organizacija gali tikėtis išlaikyti esamus darbuotojus ir pritraukti naujus talentus, kurie visi kartu kurs naują kompanijos kultūrą ir sėkmingą ateitį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)