Tai rinkodaros dalis, kuri produktams ar paslaugoms reklamuoti naudoja įvairius interneto kanalus – socialinius tinklus, el.laiškus, paieškos sistemas, mobiliąsias programėles ir kt. Skamba lyg rimtas iššūkis, tačiau taip nėra. Jei jūsų „arkliukas“ – rinkodara, reklama ir klientų pažinimas, tikrai lengvai išmoktumėte visų reikiamų dalykų.

Patirtimi pasidalijusi skaitmeninės rinkodaros agentūros „Fortis media“ darbuotoja Ugnė Staniulionytė įvardijo, kad po rinkodaros ir komunikacijos studijų Anglijoje žinias teko gilinti kitur, nes minėtai profesijai nepakako klasikinių studijų.

Foto: Shutterstock


Ko reikia, norint būti geru specialistu?

Skaitmeninė rinkodara apima nemažai kanalų ir strategijų. U. Staniulionytė pasakoja, kad didindama klientų žinomumą ir pardavimus ji dažnai naudoja tokius skaitmeninius kanalus, kaip „Facebook“, „LinkedIn“, „Google Adwords“ nuomonės formuotojų (angl. Influencer) paslaugomis, remarketingą, naujienlaiškių rašymą ir kt. Kaip teigia specialistė, ši profesija jai yra įdomi, nes klientams niekada nekuria vienodų pardavimo ar prekės ženklo žinomumo didinimo strategijų. Todėl ji dažnai naudoja skirtingus skaitmeninės rinkodaros kanalus. Pašnekovės įsitikinimu, norint būti sėkmingam šiame sektoriuje, skaitmeninės rinkodaros specialistas turi nuolat domėtis kanalų tendencijomis, naujovėmis bei mokėti jas pritaikyti. Pavyzdžiui, „Facebook“ dažnai atnaujina savo platformas. Jeigu žmogus, darantis reklaminę kampaniją klientui socialiniame tinkle, nežinos naujausio funkcionalumo, kampanijos rezultatas gali būti ženkliai prastesnis.

Skaitmeninės rinkodaros profesijos privalumai

U. Staniulionytė pabrėžia, kad dėl sparčiai besikeičiančio žmonių elgesio internete ši profesija yra dinamiška ir be galo įdomi. Dažnai skaitmeninės rinkodaros specialistas turi derinti tiek kūrybines, tiek analitines žinias. Tarkime, anksčiau klientai informacijos apie produktą paprastai ieškodavo tik paieškos sistemose. Dabar – ir „Youtube“, ir „Facebook“, ir „Instagram“ platformose. Todėl, norint įtikinti pirkėją pirkti, būtina žinutę pateikti skirtingais formatais. Taip pat svarbu analizuoti, kuris veiksmas pasiteisina labiausiai, kaip skirtingos auditorijos įsitraukia į sukurtą turinį.

Kitas privalumas – darbas nuotoliniu būdu. Šiai veiklai svarbus tik internetas ir darbo įrankiai – kompiuteris, telefonas. Dažniausiai darbdaviui nėra svarbu, kur specialistas dirbs, – namuose ar Maldyvuose po palmėmis. Jam rūpi rezultatas (ir kuo geresnis). U. Staniulionytės teigimu, dirbdama šį darbą per pastaruosius metus ji aplankė daugiau nei 10 šalių, o vienoje iš jų šaltuoju sezonu derindama darbą ir keliavimo malonumus praleido visą mėnesį.

Dar vienas pliusas – galimybė dirbti su įvairių šalių rinkomis. Nesvarbu, gyvenate Lietuvoje, kitoje valstybėje ar kitame žemyne, bet didelė tikimybė, jog įmonių paslaugas reklamuosite naudodami tuos pačius interneto kanalus. „Youtube“, „Facebook“, „Google“ ar „Instagram“ yra taprtautinės ir lyderiaujančios platformos daugelyje šalių. Todėl darbą galite rasti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.
Profesija neįpareigoja – galite dirbti įmonėje, turėti savo komandą ar veikti vienas kaip laisvai samdomas darbuotojas.

Anot skaitmeninės rinkodaros specialistės, ši pareigybė turėtų dar labiau populiarėti, nes nuolat daugėja siūlomų prekių ir paslaugų. Nors yra tikimybė, kad dalis darbų bus automatizuoti, visada reikės žmonių, prižiūrinčių procesus ir kuriančių reklamos turinį.

Foto: Shutterstock


Ar ši sritis turi trūkumų?

U. Staniulionytė akcentuoja ne trūkumus, o iššūkius. Vienas iš jų – kliento žinių ir suvokimo, kas yra skaitmeninė rinkodara, stoka. Daugelis įsivaizduoja klasikinį marketingą ir jo metodus. Todėl tenka aiškinti esminius procesus, jų reikšmę, tikslus ir atsipirkimo galimybes. Dažniausiai investicijos atsiperka ne iš karto, reikia daug įdirbio žinomumui ir įmonės populiarumui auginti. Maloniausia matyti, kaip keičiasi kliento požiūris į skaitmeninę rinkodarą drauge su augančiais rezultatais. Kartu auga ir pasitikėjimas tavimi kaip specialistu. Tai suteikia daugiau motyvacijos ir reikšmės atliekamam darbui.

Kitas iššūkis – reklaminių kampanijų testavimas. Niekada nėra garantijos, kad pasirinkti kanalai ir suformuota žinutė sulauks didelio susidomėjimo. Todėl nesėkmės atveju tenka dar daugiau padirbėti, kad su kaupu atsipirktų ne tik antrajai kampanijai skirti pinigai, bet ir pirmosios biudžetas. Tai – nuolatinis bandymų ir eksperimentų kelias, net, jei naudojami tie patys kanalai. Tačiau čia taip pat yra teigiamų dalykų. Dirbant su skirtingomis kampanijomis, galima testuoti įvairias idėjas, o įgyta patirtis visada pravers ateityje.

Dar vienas iššūkis – kintantys populiariausių platformų algoritmai ir atnaujinimai. „Instagram“, „Facebook“, „Google“ ir kitos platformos dažnai tobulina ir keičia savo sistemas, todėl svarbu sekti jų naujienas.

Skaitmeninės rinkodaros specialistui rasti darbą nesudėtinga

U. Staniulionytė išskiria patirties svarbą. Jeigu žmogus turi įgūdžių, tikrai pakankamai lengvai ras darbą. Ką daryti, jei patirties nėra?

- Galima rasti įmonių, ieškančių praktikantų ir pasirengusių juos apmokyti.
- Savarankiškai kaupti patirtį, siūlant nemokamas paslaugas mainais už rekomendacijas ar pan.
- Siūlyti pigesnes paslaugas, turint bent minimalią patirtį. Visada bus tokių, kurie nenori daug investuoti.

Padirbėję savarankiškai ir įgiję patirties, gal net nebenorėsite ieškoti darbo ir kur kas geriau jausitės dirbdami laisvai samdomu specialistu (ang. Freelancer).

Galimi pasiekimai

Ši profesija yra puiki galimybė kilti karjeros laiptais. Pradėjus nuo siauresnės skaitmeninės rinkodaros dalies nesunku plėsti savo žinių ir patirties bagažą, o įgyta patirtis vėliau gali padėti plėtojant ir savo verslą.

U. Staniulionytės nuomone, šios specialybės atstovams nebūtina baigti rinkodaros studijų. Yra nemažai atvejų, kai žmonės, turintys ekonomikos, matematikos, politikos ar kitų sričių išsilavinimą, tampa gerais darbuotojais.