Karantinas darbus pristabdė
Kelerius metus laisvai samdoma 3D dizainere dirbanti Ugnė Gudiškė klientams rengia architektūrines vizualizacijas. Mergina sako, kad geriausias jos darbo įvertinimas yra komplimentai, kad jos kurtos vizualizacijos atrodo kaip realios nuotraukos. Architektūros studijas baigusi U. Gudiškė kurį laiką pagal specialybę dirbo vienoje architektūros studijoje, tačiau kasdienėje rutinoje pasigedo kūrybos.
Praėjusių metų pradžioje ji pradėjo dirbti su nekilnojamojo turto vystytojais, komerciniais pastatais ir privačiais klientais, tačiau netrukus prasidėjo pirmasis karantinas.
„Iš karto visi darbai sustojo. Tuo metu dar nebuvau spėjusi užmegzti ryšių, kurie laisvai samdomam darbuotojui – labai svarbūs. Turėdama daugiau laiko, nusprendžiau pasidomėti paprastais ir suprantamais įrankiais, kurie padėtų pritraukti naujų klientų ir taip susikūriau savo interneto svetainę. Taip pat laiką skyriau mokymuisi ir savo portfolio kūrimui, nes klientų susidomėjimas sugrįžo tik vasarą“, – pasakoja U. Gudiškė.
Delsia pradėti dėl klaidingų mitų
Anot U. Gudiškės, dar vienas kriterijus, kuris išryškėjo per karantiną, bet visada yra itin svarbus sau dirbantiems specialistams, yra finansai. „Nepastovios pajamos yra vienas sunkiausių dalykų, būnant laisvai samdomu darbuotoju, todėl patarčiau bent jau pradžioje itin atidžiai planuoti išlaidas, ieškoti mažiausiai kaštų reikalaujančių sprendimų“, – pabrėžia 3D dizainerė.
Dažnai laisvai samdomi specialistai delsia susikurti kokybišką internetinę svetainę, logotipą ar šūkį, kurie yra itin svarbūs prekinio ženklo identitetui. Internetinių svetainių kūrimo platformos „Zyro“ vadovas Giedrius Zakaitis sako, kad vis dar yra paplitęs mitas, jog tai padaryti be dizaino ar programavimo žinių yra sudėtinga ir itin brangu.
Klientų ieško dalindamasi žiniomis
Savo patirtimi dalinasi ir laisvai samdoma turinio kūrėja dirbanti Marija Gabalienė. Ji užsiima produktų fotografavimu. Vėliau tokias nuotraukas klientai panaudoja savo internetinei svetainei, socialiniams tinklams, reklamai ir t.t.
Ji sako, kad patikimus ryšius su klientais buvo užmezgusi dar iki karantino, todėl atsiradę ribojimai didelės įtakos jos užsakymams neturėjo. Kūrėja pastebi, kad nors dalis klientų buvo linkę pirkti mažesnius paslaugų paketus, apskritai tokių paslaugų neatsisakė.
Ragina pasitelkti technologijas
Anot G. Zakaičio, karantinas ir trumpam sustojęs gyvenimas skirti dėmesio savo veiklos pristatymui internete paskatino ne vieną kūrėją. Įmonė fiksavo išaugusį susidomėjimą svetainių kūrimu.
„Dabar viskas yra internete, todėl tiek verslai, tiek privatūs klientai, kurie ieško laisvai samdomų darbuotojų, jūsų ieškos internete. Bandydami atsirinkti, į ką kreiptis – jie vertins jūsų darbus, todėl itin svarbu ne tik aiškiai ir estetiškai juos pristatyti tinklalapyje, bet ir nurodyti kontaktus, kurie būtų lengvai pasiekiami“, – sako G. Zakaitis.
Anot jo, laisvai samdomi darbuotojai šiandieninėje rinkoje tampa norma, todėl svarbu atrasti ir išmokti tinkamai panaudoti technologijas naujų klientų paieškai.
„Anksčiau potencialiems klientams siųsdavau savo portfolio elektroniniu paštu. Pati jaučiau, kad to nepakanka, tai per daug statiška. Klientai reiklūs, nori patikimų kūrėjų, ypač mano srityje, todėl be svetainės nesijaučiau pakankamai profesionali. Be to, negalėjau tikėtis užsakymų iš tų užsakovų, kurie manęs nepažįsta“, – sako U. Gudiškė.