Mokytojų trūksta vis labiau

Kad trūksta įvairių dalykų ir ypač jaunų mokytojų, kalbama jau ne vienerius metus. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos duomenimis, pernai pedagogines studijas baigė net penktadaliu mažiau jaunuolių nei 2019 metais, rašoma pranšime žiniasklaidai. Studijų programose itin pasigendama chemijos, fizikos, informatikos, matematikos bei lietuvių kalbos pedagogikos studentų. Siekiant gerinti situaciją, praėjusį mėnesį buvo pasiūlyta prioritetinėms pedagogų grupėms mokėti 300 eurų stipendiją, o paskutiniojo kurso studentams, kurie 3 metams pasirašys darbo sutartis su mokyklomis ar savivaldybe, net 500 eurų stipendiją.

Šią idėją palaiko ir Karalienės Mortos mokykla. Jos direktorius Tomas Deržanauskas teigia, kad švietimo įstaiga yra pasirengusi jau dabar pasirašyti sutartis su paskutiniuose universitetų ir kolegijų kursuose studijuojančiais būsimais pedagogais.

„Itin vertiname jaunuosius specialistus, tad su šiuo pasiūlymu jau kreipėmės į Lietuvoje mokytojus ruošiančias įstaigas. Ten studijuojantiems paskutinių kursų studentams tereikia mums parašyti ir jie bus pakviesti į darbo pokalbį. Esame įsitikinę, kad toks mokyklos požiūris taps svaria paskata žengti į mokytojavimą ir kitiems, galvojantiems apie tokį profesinį kelią, bet dėl įvairių priežasčių nedrįstantiems žmonėms. Ypač kai sudėjus mūsų siūlomą konkurencingą atlyginimą ir valstybės paskatą, net pradedantieji ir dar studijuojantys mokytojai gautų didesnes už vidutinį mokytojo atlyginimą pajamas“, – teigia T. Deržanauskas.

Galimybė pagilinti žinias

T. Deržanauskas akcentuoja, kad drąsiau žengti į mokytojavimą galėtų padėti ir žinojimas, kad baigiant studijas pavyks kur kas paprasčiau įsilieti į darbo rinką. Rūpindamasi šio tikslo įgyvendinimu, Karalienės Mortos mokykla pedagogams jau ne vienerius metus suteikia kuo daugiau naudingų praktinių žinių, galimybę išmokti mokyti pagal tarptautines Kembridžo ir Tarptautinio bakalaureato programas ir kreipia juos tinkama linkme vidinių mokymų metu.

„Mūsų mokykloje dirba didžiulė mokytojų ugdymo ekspertų komanda, padedanti įgauti žinių kaip planuoti pamokas, kelti tikslus ir bendrauti su vaikais. Itin praverčia ir tai, kad sudarome galimybę mokytojams mokytis iš kitų, kur kas daugiau patirties turinčių kolegų. Svarbu, kad tai padeda ne tik pagilinti praktines žinias ir atsakingai pasiruošti darbui, bet ir įsitvirtinti šioje reikalingoje profesijoje bei užmegzti profesiniame kelyje itin reikalingus kontaktus“, – pasakoja pašnekovas.

Mokytojų konkurencingumui didinti bei ateities perspektyvoms pagerinti gali padėti ir darbas ne tik pagal Lietuvos bendro ugdymo, bet ir tarptautiniu mastu pripažįstamas šiuolaikinių kompetencijų plėtojimo programas. Pavyzdžiui, Karalienės Mortos mokykloje mokiniai iki 8 klasės mokomi pagal Kembridžo ugdymo programą, apimančia anglų kalbą, matematiką ir gamtos mokslus.

Penktoje ir aštuntoje klasėje išlaikius pagal šią programą parengtus egzaminus, vėliau mokslai tęsiami pagal kritinį mąstymą ir tyrinėjimo įgūdžius lavinančią Tarptautinio bakalaureato programą. Abi minėtos programos laikomos tarptautiniu švietimo standartu, kurį visame pasaulyje pripažįsta tiek universitetai, tiek darbdaviai.

„Skatiname ne tik siekti žinių, bet ir auginti mokinius kaip savimi pasitikinčias asmenybes. Visa tai tinka ir mokytojams, todėl itin akcentuojame tobulėjimą, žinių ir gebėjimų praplėtimą, o dirbant ilgiau suteikiame šansą įgyti ir papildomas karjeros galimybes atveriančią Tarptautinio bakalaureato mokytojo kvalifikaciją. Visos šios priemonės tiesiog būtinos, nes 21-ame amžiuje sėkmingai konkuruoti gali tik motyvuoti, iš geriausių besimokantys ir savo darbą puikiai išmanantys mokytojai bei jų mokiniai“, – neabejoja T. Deržanauskas.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (140)