Transporto logistikoje efektyvumas – vis aktualesnis

Eilės, susidarančios prie sandėlių iš nesuplanuotų vilkikų, neapibrėžtą laiko tarpą ten laukiantys vairuotojai, vėluojanti ar nuolat kintanti informacija, susijusi su atvykstančiomis transporto priemonėmis ir kroviniais – visa tai yra ko ne kasdienės problemos, kurios apsunkina darbo sąlygas transporto ir logistikos sektoriuje. Šiandienos praktika, kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, vis dažniau atskleidžia spragas, kurios sukelia įtampą tiekimo grandinės procesuose ir atima daug laiko, dėl to šio sektoriaus dalyviai savo transporto valdymui vis dažniau ima naudoti programinę įrangą.

„Efektyvumas tampa vis aktualesnis logistikoje. Vien Lietuvoje kiekvienais metais kelių transportu yra atvežama vidutiniškai iki 15 proc. daugiau krovinių. Tad žvelgiant tiek iš ekonominės perspektyvos, tiek iš darbuotojų gerovės pusės, kompanijos nebegali sau leisti išsiųsti krovinių neapibrėžtomis sąlygomis. Trikdžiai ir vėlavimai yra nuostolingi visoms tiekimo grandinės dalims, tad natūralu, jog ši skaitmenizuojasi, o ateities logistika ir logistikos specialistai turės orientuotis į efektyvumą vien tam, kad kasdienis tiekimas išliktų pastovus ir sklandus“,– įsitikinusi „GoRamp“ bendraįkūrėja Ugnė Palionytė.
Ugnė Palionytė ir Marius Repečka

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (Vilnius Tech) absolventai Ugnė Palionytė ir Marius Repečka po studijų ne vienerius metus dirbo transporto logistikos ir transporto vadybos srityse, kur suprato, kad klasikinis požiūris į logistiką nebėra efektyvus. 2016 m. jie suvienijo jėgas ir su kolega Jevgenijumi Poloniu įkūrė transporto logistikos startuolį „GoRamp“.

Šiandien ši komanda kuria transporto valdymui skirtą sistemą, kuri gamybininkams supaprastina transporto valdymą. M. Repečka ir U. Palionytė yra įsitikinę, kad transporto logistika yra svarbi kiekvienam verslo subjektui.

Naujos kompetencijos, kursiančios efektyvią transporto logistiką

Procesų derinimo skambučiais ir elektroniniais laiškais era logistikoje po truputį baigiasi. Didėjant krovinių apimtims, informacijos apie transportą sisteminimas žengia į naują etapą. Tai reikalauja platesnio žinių bagažo iš būsimųjų transporto logistikos specialistų. Tokios pokyčių rinkoje tendencijos yra iššūkis aukštosioms mokykloms, siekiančioms užtikrinti studijų kokybę ir aktualumą.

Pasak M. Repečkos, rinkai aktualūs ir paklausūs transporto ir logistikos specialistai turėtų įgauti rinkodaros, duomenų analizės pagrindų, žinių apie įvairių transporto rūšių ekonomiką, transportavimo sprendimų strategijas bei nuolatos atnaujinti savo kompiuterinio raštingumo žinias.

„Šiuo metu startuolis kuria sprendimus, leisiančius realiu laiku matyti visus transporto logistikos rodiklius. Tokių sprendimų rinkoje tik daugės, tad reikės žmonių, galinčių suprasti pateikiamą informaciją ir ja remiantis priimti sprendimus, didinsiančius efektyvumą. Kai apie tai kalbėdavome universiteto koridoriuose, tai dar atrodė tolima ateitis. Šiandien džiaugiuosi, kad karjeros kelias, kuris prasidėjo dar mokantis universitete, man neleido užsimiršti ir nuolat skatino ruoštis ateities rinkai“,– pasakojo universiteto Transporto inžinerinės ekonomikos ir logistikos studijas baigęs M. Repečka.

Anot jo, technologijoms transporto ir logistikos srityje įgaunant vis didesnę svarbą, šiame sektoriuje sparčiai didėja transporto inžinerinės ekonomikos ir logistikos kvalifikuotų specialistų poreikis. Ypač trūksta tokių, kurie galės valdyti transporto logistikos pokyčius ir ateities tendencijas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)