Apie tai, kaip pomėgis elektronikai virto darbu automobilių pramonėje bei, kaip perspektyvų darbą emigracijoje iškeitė į sėkmingą karjerą Lietuvoje, pasakoja tarptautinės bendrovės „Continental Automotive Lithuania“ naujų produktų įvedimo komandos vadovas Mantvydas Daugvila.

Studijuojant finansus Anglijoje, Mantvydo pomėgis elektronikai ir automobiliams niekur nedingo – laisvu nuo mokslų metu vaikinas užsiimdavo išskirtiniu hobiu - savamoksliškai restauruodavo ir atnaujindavo senus automobilius.

„Mokykloje man labiausiai patiko tikslieji mokslai – matematika ir fizika, todėl pasirinkau finansų krypties studijas užsienyje. Tačiau nuo mažens degusi aistra ir didžiulis susidomėjimas automobiliais bei elektronika emigracijoje neišnyko – čia su draugu restauravome pirmosios kartos „Volkswagen Golf“, o tam reikėjo automobilizmo žinių. Šis pomėgis mane ir atvedė į automobilių pramonę, o sukauptos inžinerinės žinios nuolat reikalingos dabartiniame darbe”, – pasakoja Mantvydas.
Mantvydas Daugvila

30-metis specialistas darbą elektronikos inžinerijos srityje pradėjo bendrovėje „Bentley“, kur įsidarbino technikos administratoriumi. Mėgstama veikla, nuoseklus darbas ir pastangos netruko atsipirkti – jaunuolis sparčiai kilo karjeros laiptais elektronikos skyriuje iki elektronikos planavimo inžinieriaus pareigų.

Dabar Mantvydas džiaugiasi mėgstamu darbu ir gyvenimu tėvynėje, kur jau dvejus metus dirba naujų produktų įvedimo komandos vadovu tarptautinėje bendrovėje, įsikūrusioje Kauno regione.

„Dirbdamas elektronikos inžinerijos srityje, turiu galimybę prisiliesti prie savo gaminių nuo koncepto kūrimo iki serijinės gamybos įgyvendinimo. „Continental“ gamina pasaulyje pažangiausius elektronikos komponentus transporto priemonėms, todėl net 3 iš 4 automobilių turi bent vieną mūsų gamintą komponentą. Kaune gaminame produktus, skirtus saugumo ir komforto funkcijoms, taip pat technologijas, skirtas autonominiam vairavimui. Pavyzdžiui, elektroninius sėdynių modulius arba sensorius, leidžančius automobiliui automatiškai pastebėti kliūtį ir prieš ją sustoti. Šiandien dirbu komandoje su daugiau nei 350 žmonių, bet per ateinančius metus ji užaugs iki 1500 darbuotojų“, – apie savo darbo subtilybes pasakoja jaunuolis.

Pasak Mantvydo, šiandien vyraujantys stereotipai apie elektronikos inžineriją yra pasenę, nes tai –
viena paklausiausių ir geriausiai apmokamų specialybių visame pasaulyje ir jau dabar vadinama naujuoju IT sektoriumi. Lietuvoje, o ypatingai Kaune, elektronikos inžinerija yra viena perspektyviausių specialybių, nes elektronikos gamintojai bei pasaulyje stiprūs prekės ženklai čia sparčiai investuoja ir plečia pajėgumus.

„Daug kas vis dar tiki, kad elektronikos inžinieriai – nuobodūs žmonės, visą dieną lituojantys laidus. Tačiau tai – vis dar gajus mitas. Elektronikos inžinieriai dirba dinamišką darbą ir kuria ateitį - prisideda prie spartesnio technologijų vystymosi ir naujų produktų kūrimo. Atrodytų, jog mano darbas yra rutina nuo 8 iki 17 valandos, tačiau jis kasdien gali keistis 180 laipsnių kampu. Galėčiau teigti, jog elektronikos inžinerija yra ateities profesija kūrybingiems žmonėms“, - sako Mantvydas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)