2016 metais Lietuvoje pradėjusiame veikti prekybos tinkle „Lidl“, iš 2400 darbuotojų, maždaug trečdalis yra tėvai. Pasak Sandros Savickienės, „Lidl Lietuva“ personalo vadovės, dirbančių tėvų diskriminuoti negalima, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Galima sakyti, kad vaikų turintys darbuotojai dirba dviem etatais ir kasdien susiduria su daugybe iššūkių. Tačiau mūsų įmonėje tiek darbas, tiek atžalų auginimas yra suderinami dalykai, nes darbuotojai turi galimybę dirbti pamainomis“, – pasakoja S. Savickienė.

Ji priduria, kad sąžiningas atlygis yra vienas svarbiausių dalykų dirbantiems tėvams: „Darbo laikas ir viršvalandžiai, jeigu jų pasitaiko, mūsų darbuotojams yra apmokami minutės tikslumu. Pardavėjai, parduotuvės vadovų asistentai ir pavaduotojai bei Kaune įsikūrusio logistikos centro darbuotojai taip pat gauna motyvacinius priedus. Papildomai, visi komandos nariai turi galimybę naudotis privačiu sveikatos draudimu.“

Sandra Savickienė

S. Savickienė teigia, kad prekybos tinklas išskirtinį dėmesį rodo ir savo darbuotojų vaikams – sveikina per šventes, pavyzdžiui, rugsėjo 1-ąją ar Kalėdas, rengia įvairius šeimoms skirtus renginius. Taip pat rūpinamasi ir atžalų sveikata – vaikai iki 14 metų nemokamai skiepijami nuo gripo.

Panašų modelį darbuotojams, turintiems vaikų, taiko ir „Lietuvos draudimas“. „Kiekvienu atveju darbuotojas su vadovu aptaria palankaus darbo grafiką, pritaikytą prie darbuotojo šeimos poreikių. Mes galime suteikti ir nepilnos darbo dienos galimybę ar pasiūlyti darbą nuotoliniu būdu. Visuomet ieškome geriausių sprendimų ir darbuotojui, ir darbdaviui“, – pasakoja „Lietuvos draudimo“ personalo departamento direktorė Virginija Mikutaitė.

Bendrovė taip pat stengiasi dėmesiu apdovanoti ne tik savo darbuotojus, bet ir jų šeimos narius – rengiamos šeimos popietės, susitikimai su darbuotojų vaikais, taip pat rugsėjo 1-ąją dirbantiems tėvams dovanojama papildoma laisva diena.

Virginija Mikutaitė
Foto: Organizatorių nuotr.

Darbuotojų vaikams – specialus darželis

Kad Lietuvoje modernus verslas jau seniai suprato būtinybę pasirūpinti ne tik darbuotojais, bet ir jų šeimos nariais, rodo ir dar vienas lietuviško verslo pavyzdys. Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ jau 11 metų Vilniaus biuruose yra įrengusi vaikų priežiūros kambarius. 5 metus tokie kambariai veikia Ukmergėje, o nuo pernai – ir Šiauliuose.

„Tokiuose vaiko priežiūros kambariuose mažuosius prižiūri auklės. Visi vaikai prižiūrimi labai atsakingai – veiklos ir užduotys pritaikomos pagal kiekvieno amžių ir pomėgius“, – tvirtina „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė Eglė Staniulionė.

„Bitės“ vaikų kambarys
Foto: Organizatorių nuotr.

Pasak telekomunikacijų bendrovės atstovės, tokie kambariai naudingi absoliučiai visoms suinteresuotoms pusėms – vaikai jaučiasi puikiai, tėvai gali būti ramūs ir koncentruotis į darbą, o pati įmonė tampa patrauklesne darboviete.

„Kolegoms, turintiems mažų vaikų, sudarome galimybes būti šalia atžalų: tokiu būdu ne tik išsprendžiame praktinį rūpestį ir sutaupome laiko, bet ir padedame jiems emociškai jaustis geriau, paprasčiau derinti karjerą ir vaikų auginimą. Ir tikrai neretai būtent biuruose įrengti darželiai žmonėms padeda apsispręsti ateiti dirbti būtent pas mus“, – pasakoja E. Staniulionė.

Eglė Staniulionė
Foto: Organizatorių nuotr.

Darbuotojai, turintys vaikų – vieni lojaliausių

Dar prieš kelerius metus VDU mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad didžiausią įtaką darbuotojui, siekiančiam derinti darbą ir šeimą, daro darbdavių suteikiamos sąlygos. „Lidl Lietuva“ personalo vadovė S. Savickienė teigia, kad tai patvirtina ir vidinė jų įmonės patirtis – dirbantiems tėvams svarbu, jog būtų sudarytos sąlygos ir siekti karjeros, ir prižiūrėti vaikus.

„Ne kartą pastebėjome tendenciją, kad lojaliausi komandos nariai yra būtent dirbantys tėvai. Papildomai, kuo toliau, tuo aiškiau, kad lojalumui didelę įtaką daro ir tai, kaip darbdavys elgiasi su darbuotojais, išėjusiais motinystės ar tėvystės atostogų“, – tvirtina S. Savickienė.

Pavyzdžiui, „Lietuvos draudimas“ tokius komandos narius skatina toliau dalyvauti įmonės renginiuose ar sekti bendrovės gyvenimą socialinių tinklų grupėse. O „Lidl Lietuva“ kruopščiai pasiruošia naujai iškeptų tėvelių grįžimui į darbą – jų laukia parengtas žinių atnaujinimo planas bei pokalbiai apie pokyčius su vadovais.