Tiktai štai klausimas – kaipgi sudaryti gerą įspūdį? Galbūt padės toliau pateikti patarimai iš interneto portalo thebalancecareers.com.

Laikykitės etiketo taisyklių

Laikydamiesi biure priimtino etiketo neabejotinai sugebėsite sudaryti gerą įspūdį savo viršininkui. Šis priesakas atrodo savaime suprantamas, tačiau argi neteko pastebėti, kad nemažai žmonių ilgainiui pamiršta apie geras manieras?

Tarkim, jeigu darbe leidžiama naudotis telefonu, vis tiek turite pasistengti, kad jis neblaškytų nei jūsų, nei kolegų. Taip pat derėtų atminti, kad asmeniniai elektroniniai laiškai skiriasi nuo dalykinių, kitaip sakant, atsižvelgti į tam tikrus darbiniais klausimais rašomiems laiškams keliamus reikalavimus.

Elgesio taisyklių privalu paisyti net ir pietaujant su žmonėmis iš darbo aplinkos, nesvarbu, kas tai būtų, – bosas, kolega ar klientas.

Padarę klaidą – pripažinkite

Galbūt kol kas jokių klaidų dar nepadarėte. Deja, anksčiau ar vėliau taip tikrai gali atsitikti. Bet kuriuo atveju žinokite, kad klysti – žmogiška ir nuo klaidų nėra apsaugotas nė vienas, o įspūdį tiek viršininko, tiek kolegų akyse neretai lemia ne pati klaida, o tai, kaip elgiatės, kai ją padarote.
Pats pirmas žingsnis, kurį privalote žengti padarę klaidą, – tai pripažinti tai, kas atsitiko. Negalite ignoruoti savo klaidų ar, juo labiau, versti kaltės kitiems. Turite prisiimti visą atsakomybę už savo veiksmus, o tada ieškoti būdų, kaip gelbėti situaciją. Net jeigu iš pradžių jūsų klaida viršininką bus gerokai supykdžiusi, vėliau, tikėtina, jis atsileis, bet tik tuo atveju, jei įsitikins, kad ėmėtės visko, kad klaidą ištaisytumėte.

Jeigu susirgote, į darbą neikite

Gal manote, kad atėję į darbą čiaudėdami ir kosėdami, užuot gydęsi namuose, padarysite viršininkui įspūdį? Jei taip, žinokite, kad klystate. Atsakingi ir racionaliai mąstantys vadovai puikiai supranta, kad sergantys darbuotojai ne tik neproduktyviai dirba, bet dar ir skleidžia aplink save bacilas ir kelia riziką kitiems. Na, o vaidinti didvyrį, išguldžiusį visą kolektyvą, tikrai nėra jūsų tikslas.
Taigi, sukilus karščiui ar užgulus nosį visada pagalvokite apie tai, kad jūsų negalavimas gali būti užkrečiamas, todėl neikite į darbą. Viena kita laisva diena tikrai nesužlugdys darbo projektų, be to, jei turite tokią galimybę, vadovui leidus, kai kurias užduotis galite atlikti iš namų.

Krizinėje situacijoje, elkitės racionaliai

Kai reikalai ypač komplikuojasi, tarkime, maistą ir gėrimus tiekianti bendrovė dėl kokių nors priežasčių atsisako suteikti paslaugas prieš pat jūsų įmonės kuruojamą didelio masto konferenciją arba „užlūžta“ serveris ir visi darbuotojai netenka prieigos prie duomenų sistemų, privalote imtis veiksmų. Panika ir tuščios kalbos vargu ar padarys įspūdį vadovui. Turite iš anksto pagalvoti, kaip elgtis krizinėse situacijose, kad problemas išspręstumėte greitai ir efektyviai.

Galite jau dabar įsivaizduoti įvairius nepalankius scenarijus ir numatyti, kaip į juos reaguotumėte. Jei kuris nors iš jų taps realybe, būsite visiškai pasirengę susidoroti su problemomis.

Venkite dviprasmiškų temų

Daugeliui vadovų patinka, kai darbovietėje tvyro rami atmosfera. Ar galima juos dėl to kaltinti? Juk logiška, kad vyraujant harmonijai visi darbuotojai lengviau susitelkia darbui.
Kaip tik todėl neimkite gvildenti temų, dėl kurių kai kurie žmonės pasijunta nejaukiai ar ima ginčytis. Kas tai per temos? Politika ir religija tėra tik pora pavyzdžių.

Laikykitės aprangos kodo

Stenkitės rengtis taip, kad neišsiskirtumėte iš bendro įmonės konteksto. Daugelyje įmonių jau nebereikalaujama dėvėti kostiumų, bet jūsų apranga vis tiek turėtų būti apgalvota – tokia, kuri darytų tvarkingo ir disciplinuoto žmogaus įspūdį.

Jei biure leidžiama mūvėti džinsus ir vilkėti trikotažinius marškinėlius, jie turi būti švarūs ir tvarkingi. Tas pats pasakytina ir apie batus. Niekada nesuklysite, jei pavyzdžiu formuodami dalykinį garderobą laikysite savo bosą.

Gerbkite kolegas

Vienas kitą gerbiantys kolegos paprastai sugeba palaikyti šiltus santykius – joks bosas nieko kito ir netrokšta: vargu, ar atsirastų toks, kuris norėtų, kad pavaldiniai kivirčytųsi.

Tad su kolegomis elkitės mandagiai, nevėluokite į darbą (ypač jei turite pakeisti savo pamainą baigusį bendradarbį), jokiomis aplinkybėmis neprisiimkite svetimų nuopelnų, nesinaudokite kitų gautais rezultatais, stenkitės pasidalyti darbo krūvį, o jei ką nors įžeistumėte, būtinai atsiprašykite.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)