„Rašymas stimuliuoja smegenų ląsteles, esančias retikulinėje smegenų aktyvavimo sistemoje, rašo LifeHacker.com. Ši sistema veikia kaip filtras padedantis mūsų smegenims apdoroti informaciją, prioritetas teikiamas procesams, kuriems sąmoningai skiriame dėmesį. Fizinis ko nors užsirašymas padeda mintį iškelti į protinių procesų priekį.“

Knygos „Užsirašyk, padaryk“ (angl. Write It Down, Make It Happen) autorė Hernieta Ana Klauser sutinka, kad užsirašymas stimuliuoja retikulinę smegenų aktyvavimo sistemą ir siunčia signalą į smegenų žieves. „Užsirašius tikslą, jūsų smegenys dirbs viršvalandžius tam, kad to tikslo pasiektumėte.“

Pavyzdžiui, aktorius ir komikas Džimas Keris (Jim Carrey) patyręs nesėkmes vieną po kitos, išsirašė sau 10 milijonų dolerių čekį už suteiktas aktorystės paslaugas ir įsidėjo jį į piniginę.
Po septynerių metų jis išsitraukė tą čekį. Kaip tik tada už kultinį filmą „Bukas ir bukesnis (angl. Dumb and Dumber) jis gavo tą pačią 10 milijonų dolerių sumą.

Rašymas
Foto: Shutterstock

Mokslininkai įrodė, kad rašiklis yra galingesnis nei klaviatūra

Tikrai taip, nors galimybė tekstą surinkti kompiuteriu ar išmaniuoju telefonu yra patogu, rašymas rašikliu yra daug naudingiau. Seniai pastebėtas stiprus ryšys tarp rašymo ranka ir protinių gebėjimų.
Vašingtono universiteto edukacinės psichologijos dėstytoja doktorantė Virginija Beringer, tyrinėjanti raštingumo raidą ir su rašymu susijusias negalias, stebėjo vaikų gebėjimą rašyti raides, sakinius bei rašinius ranka ir klaviatūra.

Jos atliktas tyrimas parodė, kad vaikų raštingumas buvo ženkliai geresnis (parašė daugiau, greičiau ir sudėtingesnių sakinių), kai jie rašė rašikliu.

„Fast Company“ lapkričio mėnesį išleido kasmetinį „Secrets of the Most Productive People“ (lt. Produktyviausių žmonių paslaptys) sąrašą. Daugelis minėjo įpročio užsirašyti galią. „Skamba labai paprastai, bet užsirašykite“, - sako autorė, dizainerė ir „Oh Joy!“ įkūrėja Joy Cho. „Mano gyvenime vyksta tiek daug dalykų, tiek šeimoje, tiek ir darbe. Jeigu neužsirašysiu, pamiršiu.“

Taigi kaip galite pasiekti savo tikslų ir atlikti užduotis? Žemiau pateikiame lengvai įgyvendinamus žingsnius:

Foto: Shutterstock

1. Pradėkite iš vakaro

Nelaukite ryto. Skirkite keletą minučių kitos dienos tikslų užsirašymui tam, kad galėtumėte dieną pradėti produktyviai.

2. Susitelkite į vieną dieną

Jūsų darbų sąraše turėtų būti tik tie darbai, kuriuos privalote padaryti tą dieną. Galvokite realistiškai. Jeigu žinote, jog kai kurie darbai gali palaukti iki rytojaus, nedėkite jų į šiandienos darbų sąrašą.
Jeigu jau pabaigėte visus tos dienos darbus ir jums dar liko laiko, galite pradėti darbuotis ties kitos dienos darbais.

3. Apibrėžkite tikslus laike

Būkite konkretūs! Apmąstykite, kiek laiko užtruks atlikti vieną ar kitą darbą. Ties kiekvienu tikslu parašykite konkretų veiksmų planą. Jis jums padės išlaikyti susitelkimą kol pasieksite tikslą.

Daugiau praktinių patarimų išgirsite Pasaulinėje lyderystės konferencijoje, kuri vyks lapkričio 22-23 dienomis.