Kokie reikalavimai ir sąlygos yra keliami norintiems įsidarbinti pavėžėjais, ir kokius naujus vėjus į pavėžėjimo paslaugų sferą įnešė Seimo priimta nauja Kelių transporto kodekso redakcija, sugriežtinusi ir atskyrusi pavėžėjimo ir taksi vairuotojų veiklas, patirtimi ir įžvalgomis sutiko pasidalinti UAB „Frontana“ atstovaujamo „Opti“ Kaune, Vilniuje ir Jonavoje pavėžėjimo, taksi, keleivių pervežimo, nedidelių krovinių gabenimo, kurjerių, ir kitas mobilumo paslaugas teikiančios prekės ženklo direktorė Giedrė Plukienė.

Kokia tvyro emocija tarp pačių pavėžėjų dėl naujai priimto, ir juos tiesiogiai liečiančio reglamento?

Vilnietis Marius, pasirinkęs naktinį pavėžėjo darbą, ir dirbantis netgi keliose skirtingose pavėžėjimo paslaugas teikiančiose įmonėse pasakojo, kad jokie nauji reglamentai jo tiesiogiai visiškai nepalietė.

„Dirbau, matyt, visose pavėžėjų įmonėse, pavyzdžiui, iš dabartinės platformos buvau išėjęs, bet vėl grįžau, vien dėl to, kad labai ryškus skirtumas tarp klientų, kurie renkasi vienokią ar kitokią pavėžėjimo platformą“, – atviravo pašnekovas.

Paprašytas pasidalinti išsamiau, Marius kalbėjo, kad vieną pavėžėjimo „brandą“ renkasi kartais labiau taupūs ir arbatpinigių stokojantys klientai. Kitos pavėžėjimo firmos klientai dažniau pasitaiko nepagarbūs, konfliktiški.

„Pasirinkau grįžti ne tik dėl didesnio užsakymų srauto, bet labai traukia teigiamas klientų bendravimas. Jie žymiai dažniau palieka „arbatos“, neima grąžos. O norint užsidirbti orią algą, visada atsirenki, kur pačiam geriau“, – dalinosi įžvalgomis Vilniuje dirbantis pavėžėjas Marius.

Kurioziškos gyvenimiškos situacijos verčia mokytis iš svetimų klaidų

Kitas pakalbintas pavėžėju dirbantis vilnietis Vygandas, iškart rėžė: „Aš lojalus kaip šuo. Jokie Seimo diktuojami pokyčiai manęs neliečia. Vairuotoju dirbu daug metų, o pavėžėjo profesija kaip tik man“, – pasakojo pašnekovas. – Aš mėgstu bendrauti. Esu dvikalbis. Galiu susikalbėti ir ta kalba, kurios nemoku.“

Paklaustas, ar mokėti susikalbėti su klientais keliomis kalbomis yra darbovietės reikalavimas, pavėžėju dirbantis Vygandas patvirtino, kad dirbant didžiuosiuose miestuose reikalaujama ne tik gerai kalbėti lietuviškai, bet ir užsienio kalbomis. Įmonėje – stiprios ir aiškios vertybės, todėl ir darbuotojų ieško, kad atitiktų jų politiką, nedarytų gėdos prieš klientus“, – šypsojosi pavėžėjas.

Kalbus pašnekovas pasidalino kurioziška istorija, sklindančia iš lūpų į lūpas, kai nesuprantantis ir nekalbantis nei angliškai, nei rusiškai, pavėžėjo duonos nusprendęs paragauti vairuotojas, priėmė užsakymą paimti turistus iš Vilniaus oro uosto, ir vietoje pilno ekipažo išvažiavo tik su vienu klientu vien dėl to, kad nesuprato klientės prašymo palaukti jos vyro. Laimei, istorija baigėsi laimingai.

„Ačiū Dievui, tokių istorijų man daugiau neteko girdėti. Tačiau toli gražu ne kiekvienas gali dirbti pavėžėju“, – atviravo jis. „Turi mylėti žmones, savo darbo vietą, būti pagarbus su klientu, nes kiekvienas nori jaustis svarbus. Tinkamai reprezentuoti įmonę, kurios vardu dirbi, prižiūrėti automobilį taip, kad klientas visada jaustųsi jaukiai. Įliptų į švarų, kvepiantį automobilį. Tada ir klientui malonu ir gera važiuoti su tavimi“, – patarimais dalinosi pavėžėjas.

O kokia tikroji pavėžėjo darbo virtuvė?

Jonavos mieste pamaininį operatoriaus darbą su pavėžėjo profesija derinantis Gintaras atskleidė, kokia tikroji pavėžėjimo paslaugos darbo virtuvė. Dirbdamas kas keturias dienas jis pavėžėjo darbą puikiai įkomponuoja į savo laisvadienius.

„Pavėžėju dirbu kiek noriu, kiek galiu, kartais ir dešimt valandų, kartais pavyksta ir porą valandų prieš pagrindinį darbą. Tai priklauso nuo tavęs paties. Pavėžėjai neturi jokių įsipareigojimų dėl dirbamo laiko, dirbi tiek, kiek nori užsidirbti, o tarp užsakymų ir savo kokius reikalus sutvarkau”, – dalinosi savo istorija Gintaras.

Jonavietis Arnoldas, paklaustas, kokius kriterijus įmonės taiko automobiliams, jis pasakojo, kad automobiliai paprastai turi būti ne senesni kaip 12 metų. „Aš esu gan pedantiškas. Mano prižiūrimas 1999 m. „VW Sharan” atrodo geriau nei daug naujesni modeliai, todėl man buvo padaryta išimtis” – kalbėjo pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)