1. Gyvenimo aprašymo kopijos

Atsineškite kelias atspausdintas savo gyvenimo aprašymo kopijas, kurias galėsite parodyti atrankos specialistams ar darbdaviui. Pasirodysite kaip kruopštus, pasiruošęs ir patikimas žmogus. Papildomų taškų gausite, jei gyvenimo aprašymą atspausdinsite ant kartono.

2. Rekomendacijų sąrašas

Po sėkmingo pokalbio dėl darbo personalo atrankos specialistai gali išreikšti pageidavimą susisiekti su asmenimis, kurie galėtų pateikti apie jus rekomendacijas. Būkite pasiruošę šiam žingsniui – sudarykite kontaktų sąrašą iš anksto, kad iškart galėtumėte pateikti, jei darbdavys išsakys tokį pageidavimą. Pasirodysite kaip labai atsakingas ir viską apgalvojantis žmogus.

3. Užrašų knygelė ir keli rašikliai

Vienas iš geriausių būdų parodyti savo motyvaciją ir atsidavimą per pokalbį dėl darbo yra atidus informacijos ir pastabų konspektavimas. Atsineškite užrašų knygelę ir kelis rašiklius, kad galėtumėte susirašyti svarbiausius pokalbio aspektus ir atsakymus į jūsų užduotus klausimus.

4. Sąrašas surašytų klausimų darbdaviui (personalo atrankos specialistui)

Kalbant apie klausimus, pagalvokite, ko norėtumėte paklausti darbdavio, ir pasiruoškite juos iš anksto. Jei atsinešite surašytus klausimus, parodysite, kad skyrėte laiko pasiruošimui, ir kad jus išties domina įmonės darbas ir siūloma pozicija.

5. Aplanką su darbų pavyzdžiais

Kai kuriose srityse atliktų darbų pavyzdžiai padeda potencialiems darbdaviams geriau pamatyti ir įvertinti jūsų įgūdžius ir gebėjimus.

Pavyzdžiui, darbų aplankas praverčia pretenduojant į grafikos dizainerio poziciją – kai jūsų paklaus apie jūsų grafinio dizaino stilių, galėsite iš karto iliustruoti savo atsakymą pavyzdžiais. Keli pavyzdiniai darbai leis atrankos specialistui vizualizuoti, suprasti ką turite omenyje, tad nereikės labai daug kalbėti ir pasakoti.

Be to, kaip ir atspausdintas gyvenimo aprašymas, tai parodys, kad jūs labai stengiatės, o reiškia, kad iš tiesų norite gauti šį darbą.

6. Mėtinės pastilės, tarpdančių siūlas, dezodorantas ir kiti reikmenys bei priemonės nenumatytoms situacijoms

Kartais nutinka visokių nenumatytų dalykų. Pasiruoškite nemaloniems incidentams iš anksto, ir įsimeskite gelbėjimo priemonių:

1. Mėtinių pastilių, kad gauti svajonių darbo jums nesutrukdytų tokia banali priežastis, kaip nemalonus burnos kvapas.

2. Tarpdančių siūlo, kad neišgąsdintumėte darbdavio tarp dantų įstrigusiais žalumynais ar aguonomis.

3. Dezodorantą – jei iš jaudulio imtumėte stipriau prakaituoti.

4. Vienkartinių nosinaičių – dėl kelių priežasčių.

5. Vandens – vėlgi, jei susijaudintumėte.

6. Pieštukinis dėmių valiklis – nuo atsitiktinių dėmių arba jei netyčia apsilaistytumėte.

7. Dalykinė rankinė, portfelis ar aplankas, priklausomai nuo įmonės formalumo.

Foto: Shutterstock

Jei nešitės visus išvardytus daiktus, jums reikės į kažką juos susidėti. Rinkitės rankinę, portfelį ar aplanką – tai, į ką tilps visi reikalingi daiktai, ir kas tinka prie profesionalo įvaizdžio.

Ko nesinešti

Tačiau kai kurių daiktų į pokalbį dėl darbo geriau nesinešti. Štai ką vertėtų išsiruošus į pokalbį palikti automobilyje arba namuose.

1. Telefonas. Jei būtinai reikia neštis telefoną, išjunkite jo garsą.

2. Rytinės kavos puodelis. Kad neapsilaistytumėte ir neaplaistytumėte stalo, verčiau nesineškite gėrimų į kabinetą – ypač jei vėluojate!

3. Karštas maistas. Jei nenorite susitikimo kambaryje paskleisti nepageidaujamų kvapų, į pokalbį dėl darbo nesineškite pietų– galėsite nusipirkti išėję iš biuro.

4. Lagaminas. Nesineškite į pokalbį didelės rankinės ar lagamino. Jei iškart po pokalbio turite skubėti į oro uostą ar traukinių stotį, paprašykite, kad lagaminą būtų leista palikti prie budinčiojo arba administratoriaus.

5. Ausinės. Neikite į darbo pokalbį su ausinėmis. Jei pakeliui klausėtės muzikos, prieš įžengdami į biuro pastatą susidėkite ausines į rankinę.