Įsidėmėkite, kad šios 6 klaidelės, tegu ir nežymios, gali pakišti jums koją:

1. Aprangai apgalvoti skiriate daugiau laiko, nei pasidomėti įmone, kurioje norite dirbti.

Žmonės per kelias sekundes susidaro pirmą įspūdį pagal išvaizdą. Senais laikais toks elgesys buvo reikalingas, kad žmogus išgyventų. Ar man gresia pavojus? Ar šis žmogus patikimas?

Išvaizda svarbu, bet šiuolaikinės įmonės ir jų vadovai nėra primityvūs. Jie stengiasi suprasti, ar pritapsite prie kompanijos kultūros. Jei nepritapsite, jų reputacijai bus suduotas smūgis.

Nebūkite jiems grėsme. Ar jūs atrodote ir kalbate, kaip tos įmonės darbuotojai? Ar pasidomėjote, ką ten žmonės vilki? Ar klausėte vaizdo ar garso įrašų, kuriuose įmonės darbuotojai pasakoja apie prioritetus? Ar peržiūrėjote kompanijos interneto svetainę ir paieškojote straipsnių apie ją žiniasklaidoje?

2. Pasakojate apie savo išsilavinimą, patirtį, rezultatus.

Šiais laikais visi talentingi, turi patirties, kuo pasigirti. Esminis klausimas – kaip jūs taikysite turimas žinias, patirtį ir gebėjimus.

Kokie kompanijos tikslai? Kokiais aspektais jūs ir tik jūs padėsite įmonei įgyvendinti savo misiją? Paklauskite vadovo: „Kaip konkrečiai galėčiau palengvinti jūsų darbą?“

3. Akcentuojate, kad esate lojalūs, punktualūs, o užduotis visada atliekate laiku.

Tai gana abstraktūs apibūdinimai, jie nekonkretizuoja jūsų sugebėjimų. Galimi klientai, darbdaviai nori daugiau sužinoti apie jūsų charakterį. Taigi nepasakokite apie esmines, gana abstrakčiai skambančias savybes. Pademonstruokite savo požiūrį, papasakodami konkrečių istorijų, kurios parodytų, kad kažko išmokote. Pasistenkite pailiustruoti savo tobulėjimą. Konkrečiais pavyzdžiai pagrįskite savo atsidavimą.

4. Daug vilčių dedate į rekomendacinius laiškus, liudijančius stiprią motyvaciją.

Kita vertus, kas pateiktų kitokio turinio rekomendacinių laiškų? Rekomendacijos svarbu, bet vien jų nepakanka.

Papasakokite, kaip inicijavote iš tiesų reikšmingą projektą, kaip susidūrėte su įvairiais sunkumais, bet užsibrėžėte jį užbaigti. Potencialiems darbdaviams įdomu, kaip jūs įgyvendinsite įvairius sumanymus jų įmonėje. Galiausiai nepaisant jų prioritetų pateikite kokios nors naujovės pavyzdį, detalizuokite, kaip ją įgyvendintumėte.

5. Sakote, kad visada esate nusiteikę pozityviai.

Pozityvumas – svarbu. Bet pozicijoje, į kurią taikote, galbūt reikia ir realistiško, analitiško ar labai aktyvaus žmogaus, gebančio kartais pasakyti „ne“. Darbdaviams įdomu, ar jūs pritapsite, kaip reaguosite, susidūrę su sunkumais, kaip apskritai esate įpratę elgtis.

Jūs idealistas ar pragmatikas? Esate labiau visumos dalis ar mėgstate vadovauti? Kokios naudos įmonei atneš jūsų charakteris? Papasakokite, kodėl būtent šios įmonė kultūra jums patinka ir kodėl norite čia dirbti.

6. Sakote, kad turite daug kontaktų.

Didelis kontaktų tinklas – vertinga. O ar prireikus galite rasti reikiamų žmonių, su jais susitarti? Pademonstruokite, kaip būtent jūsų kontaktų tinklas atitiktų įmonės prioritetus. Papasakokite, kaip plėtotumėte santykius su žmonėmis, kurie gali būti vertingi įmonei.

Ruošiantis pokalbiui dėl darbo ar skambučiui, svarbiausia nusiteikti klausytis. Prieš žengdami į kabinetą stabtelėkite ir kelis kartus giliai įkvėpkite, iškvėpkite. Ryte prieš svarbų pokalbį pamedituokite, na o kitą dieną parodykite, kad sugebate klausytis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)