Šį virtualų asistentą sukūrė specializuota chatbot kūrimo įmonė „Colifa“. Darbo paieškos skelbime chatbotas rašo, kad turi darbinės patirties, yra imlus, mandagus, dirba 24/7 ir svarbiausia dirba už labai minimalų atlygį – vos 120 Eur per mėnesį. Argi ne svajonių darbuotojas?

Turbūt dėl šių savo sugebėjimų ir savybių ilgai ieškoti darbo jam neteko. Nepraėjo nei savaitė, kai buvo pakviestas „dirbti“ vienoje iš pirmaujančių Lietuvoje finansinių paslaugų tarpininkavimo įmonių „Finansinių sprendimų agentūra“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Agentūros skyriaus vadovė Akvilė Petrašiūnaitė pakomentavo, kodėl nusprendė įdarbinti tokį neįprastą darbuotoją: „Ieškojome asistento – žmogaus, kuris atliktų paprastas funkcijas: klientų registravimas, interesantų nukreipimas, pirminės informacijos suteikimas. Pats tinkamiausiais kandidatas tapo robotukas. Chatbotas puikiai atlieka visas šias užduotis, rutininius darbus, klientų pirminį aptarnavimą.“

Foto: Shutterstock

Ji pridūrė, kad ateityje tikisi jį mokyti, kad gebėtų, laikui bėgant, atlikti vis daugiau funkcijų. „Norime, kad mūsų darbuotojams – žmonėms – liktų kuo mažiau mechaninio darbo, kuris labai neįdomus, rutininis. Visus šiuos mechaninius darbus norime perduoti Chatbotui.“

Prie gyvenimo aprašymo Chatbot‘as prideda ir savo motyvacinį laišką, kuriame pašmaikštavo, kad kavos nepadarytų, bet gali parašyti administratorei, kad padarytų ši. „Colifa“ direktorė Evelina Čiurlionė patikino, kad priklausomai nuo funkcijų, chatbot‘as kartais gali atstoti realų darbuotoją.

„Dažniau vadiname asistentu, nes chatbot labiau tinkamas apibūdinti kaip pagalbininkas. Dauguma darbuotojų dalį savo darbo laiko atlieka mechaninius „robotinius" darbus ir todėl jaučia didelį diskomfortą, nes mainais tą darbo laiko dalį galėtų dirbti daug produktyvesnius, jų kompetenciją atitinkančius darbus. Todėl chatbot darbus, kurie gali būti atlikti susirašinėjimo pagalba, gali nuimti nuo žmogaus ir taip tapti jo ar net visos įmonės asistentu.“

Knygyno klientus konsultuos robotas
Foto: Organizatorių archyvas

Anot jos, kai kurias funkcijas chatbotas atlieka geriau nei žmogus: „Jis gali dirbti 24/7 ir visiems parašiusiems klientams nesvarbu, kokį kiekį žinių chatbot gautų, gali atsakyti ir pratęsti komunikaciją su visais vienu metu. Chatbot gali komunikuoti bet kokia kalba.“

Rita Karavaitienė, CV-online.lt marketingo vadovė chatbotą mato kaip sprendimą darbdaviui, nes esą darbdaviai ieško racionalių ir optimalių sprendimų, kaip būtų galima kompensuoti darbuotojų trūkumą.

„Lyginant kandidatavusius žmones, tai chatbotas yra labai konkurencingas, ypač dėl to, kad klientų aptarnavimą vykdo nenutrūkstamai 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Manau, kad chatboto populiarumas ateityje tik didės“, – teigia ji.