Norint išlikti paklausiais, jie turi išmanyti skaitmeninę rinkodarą ir gebėti dirbti su atskirais skaitmeniniais kanalais. Kitas reikalingas įgūdis ir patirtis – projektų valdymo. Geras rinkodaros specialistas turėtų žinoti pardavimo modelius, būti verslus ir turėti puikius komunikavimo įgūdžius. Geras rinkodaros atstovas taip pat turėtų plėsti savo įgūdžius, ypač sprendimų priėmimo psichologijos ir elgsenos ekonomikos srityje.

Šios išvados pagrįstos tarptautinio „Paylab Data Research“ tyrimo duomenimis, kurio metu buvo nagrinėjami svarbiausi rinkodaros specialistams keliami reikalavimai, norint išlikti paklausiais darbo rinkos žaidėjais.

Apklausa vykdyta 2019 m. balandžio mėn., joje dalyvavo 631 pardavimų, rinkodaros, viešųjų ryšių, reklamos ir vadybos specialistas iš 5 Centrinės Europos šalių (Slovėnija, Kroatija, Vengrija, Čekija ir Slovakija). Klausimynas buvo parengtas bendradarbiaujant su Slovėnijos rinkodaros asociacija ir žiniasklaidos grupe – Styria.com.

„Paylab“ portalo duomenimis, rinkodaros darbuotojų atlyginimas didesnis už vidutinį šalies atlyginimą. Lietuvoje manoalga.lt duomenimis, rinkodaros srities darbuotojų bruto atlyginimo vidurkis yra 1635 Eur.

Skaitmeninė rinkodara ir skaitmeniniai kanalai

Rinkodara ir kiti pažangūs sektoriai turi nuolat stebėti technologijų ir vartotojų elgsenos pokyčius bei tendencijas. Tyrimas atskleidė, kad norint išlikti patraukliems darbdaviams, rinkodaros specialistai turi išmanyti skaitmeninius kanalus ir skaitmeninę rinkodarą.

Nors rinkodaros, viešųjų ryšių ir reklamos specialistai skaitmeninę rinkodarą laiko aukščiausiu prioritetu, vadovybei labai svarbu, kad rinkodaros specialistas galėtų tinkamai paruošti rinkodaros strategiją, o pardavimų specialistams svarbu gebėti tinkamai suderinti marketingo komplekso elementus (4P). Kitos svarbios sritys – prekės ženklo valdymas, tikslinės auditorijos nustatymas ir rinkos tyrimai. Kitos rinkodaros sritys, įskaitant vartotojų patirtį, socialinės žiniasklaidos valdymą, įvykių valdymą, autorių teisių apsaugą ir žiniasklaidą, buvo mažiau svarbios bendrame reitinge ir vertinamos kaip pagalbinės sritys.

Projektų valdymo įgūdžiai

Atsižvelgiant į tai, kad rinkodaros specialistai dirba su nuolat tobulėjančiais prekiniais ženklais, produktais ir paslaugomis, komandų valdymas dažnai yra galutinis rezultatas. Todėl daugelis darbdavių reikalauja, kad rinkodaros specialistai turėtų gerus projektų valdymo įgūdžius, nes rinkodaros užduotys dažnai sprendžiamos kaip projektai. Tokie projektai turi savo apibrėžtus etapus ir modelius. 38 proc. apklausos dalyvių nurodė, kad projektų valdymo patirtis ir įgūdžiai yra vienas iš svarbiausių dalykų, norint būti darbdavių geidžiamu specialistu.

Respondentai taip pat pabrėžė verslo plėtros įgūdžių svarbą (30 proc.), o verslo modelių išmanymas laikomas būtinu įgūdžiu, ypač tarp profesionalų, turinčių daugiau nei 5 metų patirtį. Viešasis kalbėjimas / pristatymas (25 proc.) vienas iš įgūdžių, kuriuos privalo turėti geras rinkodaros specialistas.

Geras rinkodaros darbuotojas pasižymi verslumu

Rinkodara suprantama kaip pardavimų rėmimas, todėl verslumas yra vienas iš svarbiausių papildomų įgūdžių. 40 proc. respondentų šis įgūdis yra prioritetinis.

Psichologijos ir produktų kūrimą išmanantys rinkodaros atstovai turi daugiau galimybių darbo rinkoje. Rinkodaros, PR ir reklamos specialistai, palyginti su pardavimų specialistais ir vadovais, dažniau akcentavo dizaino žinių bei statistikos duomenų analizės įgūdžių svarbą.

Geri bendravimo įgūdžiai

Rinkodara yra dinamiška sritis, todėl įmonėms renkantis darbuotoją yra svarbu ne tik kandidato kvalifikacija ir išsilavinimas, bet ir asmeninės savybės bei noras tobulėti. Nors ši darbo sritis yra palyginti nauja, tačiau joje dirba visos darbuotojų kartos.

Tyrimas parodė, kad komunikabilumas buvo akivaizdžiai svarbiausia asmeninė savybė, kurią turi geri rinkodaros srities darbuotojai. Iki 37 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų nurodė, kad geri bendravimo įgūdžiai dažnai yra pagrindinė sąlyga norint įsidarbinti ir sėkmingai dirbti rinkodaros srityje. Kitos svarbios asmeninės savybės: komandinio darbo gebėjimai, vadovavimo įgūdžiai.

Su kokiais įrankiais turi mokėti dirbti rinkodaros specialistai?

Rinkodaros srities darbuotojai savo veikloje naudoja įvairias programas ir įrankius. Gebėjimas dirbti su Excel vis dar laikomas esminiu. Jis naudojamas ataskaitų ruošimui ir duomenų analizei. Kitas reikalingas įrankis yra PowerPoint, nes pristatymai yra svarbi rinkodaros darbo dalis tiek vidaus, tiek išorės komunikacijoje. MS Word uždaro šį svarbiausių įrankių trejetą. Į 10 svarbiausių įrankių taip pat įeina Google Analytics, el.paštas, Facebook Ads Manager, Google Ads Manager, Adobe Photoshop, CRM’ai ir Adobe InDesign.

Tęstinis mokymasis yra savaime suprantamas dalykas rinkodaros specialistams, norint neatsilikti nuo naujausių tendencijų.

Apklausoje mes paklausėme, kokias pagrindines sritis rinkodaros specialistai ateityje turės išmanyti. Daugiausiai balsų surinko šie elementai – sprendimų priėmimo psichologija, elgsenos ekonomika ir asmeninių savybių tobulinimas. Kitos svarbios tęstinio mokymosi dalys buvo produktų kūrimas, design thinking ir projektų / paslaugų kūrimas. Šias sritis įvardino specialistai, dirbantys mažose, vidutinėse ir didelėse įmonėse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)