Slaugytojai nebūtinai pasitiki gydytoju, su kuriuo dirba.

„Kai sakome, kad turite teisę išgirsti antro specialisto nuomonę, asmeniškai man tai reiškia, kad šiam gydytojui neleisčiau manęs liesti“, – teigė slaugytojas Davidas iš Arizonos.

Pacientai nežino, ar šis gydytojas kompetentingas. 2018 m. Amerikoje atlikto tyrimo duomenimis, 500 amerikiečių medikų gavo įspėjimą arba netgi buvo pašalinti vienoje valstijoje ir dirbo kitoje dėl neatnaujintos duomenų bazės.

Ligoninė – ne viešbutis

Slaugytojų teigimu, dažnai pacientai jaučiasi ligoninėje tarsi viešbutyje ir įsivaizduoja, kad slaugytojai – patarnautojai, kurie akimirksniu atbėgs pataisyti pagalvės.

„Kai kuriems tikrai atrodo, kad ligoninė – viešbutis, o mes tik ir laukiame, kol galėsime jiems patarnauti, – pasakojo slaugytoja iš Pensilvanijos. – Nešu vieno ligonio paimtą kraujo mėginį, kiti mane stabdo ir prašo dabar pat atnešti naujus patalų užvalkalus.“

Kai yra sunkių atvejų, lengvesnės būklės pacientams tenka palaukti.

Ne taip sunkiai sergantys ligoniai ne visada supranta, kad slaugytojai pirmiausia turi skirti laiko sunkesniems atvejams.

Slaugė Mayte iš Ajovos valstijos norėtų pasakyti pacientams, kad jie – ne visada svarbiausi.
„Galiu turėti kitą pacientą, kuriam skubiau reikia pagalbos, – sakė ji. – Nepamirštu jų poreikių, tiesiog yra prioritetai.“

Slaugytojas Seanas iš Naujosios Meksikos norėtų priminti pacientams – skaudama gerklė nėra skubiausias atvejis: „Į priimamąjį atvežė žmogų su keliais peilio dūriais. Priėskite ir palaukite, eikite pas savo bendrosios praktikos gydytoją.“

Slaugytojų grafikas įtemptas, todėl vėlavimas apsunkina jų gyvenimą.

Vėlavimas kelia slaugytojams stresą. Juk sunkioji slaugytojų darbo dalis – sunkios, ilgos pamainos. Vienas slaugytojas pasakojo, kad kartą visą 12 valandų pamainą neturėjo laiko nueiti į tualetą.

„Jei ateini valandą vėliau, tai turi įtakos visos pamainos darbui“, – sakė Melissa iš ligoninės Oklahomoje.

Foto: DELFI / Valdas Kopūstas

Kuo tiksliau nusakykite savo ligos atvejį.

Slaugytojai neturi daug laiko, todėl reikia kuo glausčiau ir konkrečiau apibūdinti jiems savo ligos atvejį. Ann iš Šiaurės Karolinos teigimu, slaugytojai turi tris minutes laiko surašyti visiems paciento vaistams ir ligos istorijai.

„Informacija turi būti koncentruota ir tiksli, kad užpildytume elektroninę formą visai medikų komandai, – sakė ji. „Business Insider“. – Pacientams dažnai būna sunku greitai ir tiksliai nupasakoti ligą ir išvardinti vaistus.“

Slaugytojai irgi žmonės.

Leslie iš Floridos norėtų priminti, kad slaugytojams būna sunkių dienų. Megan iš Ohajo norėtų pasakyti, kad ji – irgi tik žmogus: „Esu pavargusi. Aštuonias valandas neturėjau pertraukos, vakare nematysiu pirmų savo dukters varžybų. Vyras serga, ką tik neteko darbo. Jaudinuosi dėl savo šeimos. Slaugytojai – žmonės, jie turi šeimas. Palikau savo šeimos narius, kad galėčiau jumis pasirūpinti. Būkite mandagūs.“

Mandagumas vertinamas.

Daugelis slaugytojų sako, kad jų darbe sunku susitaikyti su įžeidimais iš pacientų lūpų. „Geriau jumis rūpinamės, jei mandagiai elgiatės“, – sakė anonimu panorėjęs likti slaugytojas iš Pensilvanijos.

Medicininį išsilavinimą turintys slaugytojai išmano daugiau nei pacientas su išmaniuoju telefonu.
Seano teigimu, ima pyktis, kai serialo „Grey anatomija“ prisižiūrėję ar straipsnių internete prisiskaitę pacientai įsivaizduoja, kad išmano daugiau už slaugytoją.

„Prašau, nesakykite, kaip statyti lašinę, – sakė Laura iš Mičigano.

Nešaukite „Slaugytoja!“

Daugumai slaugytojų nepatinka, kai pacientai šaukia: „Slaugytoja“, užuot paspaudę skambutį. Beje, šimtą kartų spaudžiantys skambutį tam, kad paklaustų, kiek valandų, pacientai ne ką geresni, teigė Betsy iš Floridos ir Amy iš Teksaso.

Skiepykite savo vaikus.

Slaugytoja mokykloje dirbanti Susan patartų žmonėms skiepyti savo vaikus. Neseniai buvo stiprus tymų protrūkis, didžiausias nuo 1994 m.