1. Vėlavimas

Kaip parodė viena iš neseniai atliktų apklausų, darbdaviai dažniausiai mano, kad vėluojantys darbuotojai yra mažiau sąmoningi, tad juos vertina daug prasčiau, net jei po to jie darbe lieka ilgiau. Galbūt tai ne visada sąžininga, bet tokia yra realybė.

2. Kava

Net jei negeriame kavos vos išlipę iš lovos, pakeliui į darbą dauguma mūsų būtinai išgeria puodelį šio energijos suteikiančio gėrimo. Arba iškart vos tik atėję į darbą.

Tačiau dauguma ekspertų pripažįsta, kad kavą geriausia gerti po pusės dešimtos ryto, nes energijos kiekį kontroliuojančio hormono kortizolio kiekis būna didžiausias būtent nuo aštuonių iki devynių ryto. Tokiu metu išgėrę kavos, įpratiname organizmą gaminti mažesnį kiekį kortizolio, ir tai skatina priklausomybę nuo kofeino.

Kavą geriau gerti tada, kai kortizolio kiekis organizme ima aktyviai mažėti.

3. Sveikinimasis su bendradarbiais

Geriausia darbo dienos pradžia (ir jums, ir jūsų bendradarbiams) bus pasisveikinimas ir pasidalinimas naujienomis – tai turi trukti tik kelias minutes.

Jei jūs esate vadovas ir nesisveikinate su savo pavaldiniais – ilgainiui jie ims abejoti jūsų kompetencija.

4. Atsakymai į laiškus

Atsisėdus į darbo vietą iškart norisi atsakyti į kiekvieną iš vakaro atėjusį laišką. Vis dėlto pradėti darbo dieną patariama nuo pašto peržiūros ir prioritetų nustatymo. Nusistatykite, į kuriuos laiškus atsakysite visų pirma, kurie jų yra svarbiausi. Tada susidarykite planą, kada atsakysite į likusius laiškus. Kitaip darbas su elektroniniais laiškais gali užimti per daug laiko ir atitraukti jus nuo svarbesnių ir skubesnių užduočių.

5. Planavimas

Primygtinai rekomenduojame pačioje dienos pradžioje susidaryti bent apytikrį dienos veiksmų planą. Geriausia susirašyti svarbiausius prioritetus, pasižymėti darbus, kuriuos būtina atlikti šiandien pat. Būtinai patikrinkite savo darbo kalendorių ir pažiūrėkite, kokie skambučiai ir susitikimai jame numatyti.

6. Darbų paskirstymas pagal sudėtingumą

Ekspertai mano, kad kiekvieno žmogaus energija dienos eigoje senka, todėl svarbiausius darbus reikia atlikti kuo anksčiau. Kartais tokia taktika vadinama „suvalgyti varlę“. Pamenate, kaip juokavo Markas Twainas: „Ryte visų pirma suvalgykite gyvą varlę ir būsite tikri, kad nieko blogesnio jums jau nenutiks“.

7. Vienu metu daromų užduočių kiekis

Ryte turime daug energijos ir norime viską daryti vienu metu. Bet taip dirbant sumažėja produktyvumas ir jo nebeužtenka svarbiausioms užduotims. Jei dienos pradžioje stengiamės vienu metu išspręsti visus klausimus, galime iki vakaro taip nieko ir nespėti išspręsti.

Pasistenkite išlaikyti ramybę, pusiausvyrą, pozityvumą ir nuoseklumą. Vienai užduočiai atlikti skirkite bent penkiolika minučių.

8. Neigiamos mintys

Galbūt viešajame transporte jus pastūmė įžūlus bendrakeleivis, gal vakare susipykote su antrąja puse, o gal paauglystės hormonų kankinama atžala išliejo ant jūsų visą jaunatvišką įniršį. Smulkių problemų gali būti begalės. Vis dėlto nustokite graužtis dėl kiekvienos smulkmenos, ypač ryte. Nustumkite visus nemalonumus kuo toliau, žinodami, kad jei reikės ir bus toks noras, visada galėsite prie jų sugrįžti vėliau. Ir darbus lengviau nudirbsite, ir problemą lengviau išspręsite, jei kuriam laikui nuo jos atitolsite.

9. Posėdžiai

Rytiniai posėdžiai ir susirinkimai yra visiškai bereikalingas žmogiškųjų išteklių švaistymas. Ryte geriau atlikti užduotis, reikalaujančias didžiausio susikaupimo. Pavyzdžiui, apmąstykite ir surašykite sudėtingą medžiagą. Susitikimus ir posėdžius geriau rengti vidury dienos, kai energijos kiekis natūraliai sumažėja. Žinoma, jei tai nėra susirinkimas, reikalaujantis didelio protinio susitelkimo.

10. Rutina

Dauguma mūsų turi gana ribotus kognityvinius resursus, todėl juos naudoti reikia protingai ir taupiai. Įsivaizduokite, kad mums iš pat ryto reikia spręsti, ką daryti būtent dabar: gerti kavą, tvarkyti elektroninį paštą ar pradėti vykdyti projektą. Protinių jėgų svarbiausiam dalykui šiame sąraše, būtent projektui, gali ir nebeužtekti.

Reiktų protingai naudotis rutina. Ilgainiui smegenys ims veikti automatiškai, praktiškai neeikvodamos energijos. Rutina leis protui susitelkti į išties svarbius dalykus, neapkraudama jo buitinėmis detalėmis.