Visos šios situacijos susijusios su darbų planavimu ir produktyvumu, apie kurį parašyta begalės knygų, sukurta tiek daug mokymo programų, tačiau ženklesnį progresą pasiekti gan sunku. Taip yra dėl dviejų priežasčių – reikia keisti savo įpročius, taip pat įsileisti daugiau disciplinos ne tik į darbinį gyvenimą, bet ir į asmeninį.

Dažnai daroma klaida – noras iš karto visus perskaitytus patarimus praktiškai įgyvendinti ir tikėjimas, kad nuo ryt viskas pasikeis. Matyt, geriausia yra pradėti nuo vieno ar poros patarimų ir kai jie taps jūsų įpročiu, tuomet judėti toliau.

Tikrai sutaupysite laiko, jei gavę užduotį, detaliai išsiaiškinsite vadovo lūkesčius, jei atlikdami konkrečią užduotį išjungsite pranešimus apie gaunamus e. laiškus, socialinių tinklų žinutes. Taip pat jei su kabineto kolegomis susitarsite, kada jūsų netrukdyti. Tačiau kokie kiti praktiniai patarimai padėtų pajudėti geresnio produktyvumo link?

1. Į DARBĄ ATEIKITE IŠSIMIEGOJĘ

Taip, sakysit, kad tai jau šimtą kartų girdėta. Bet ar žinote, jog nepakankamas miegas turi didžiausią įtaką produktyvumui? Nepakankamai išmiegoję turime mažiau energijos, mūsų reakcija yra lėtesnė. Maža to, sumažėja mūsų kūrybiškumas ir gebėjimas spręsti problemas, prastėja atmintis ir motyvacija dirbti, turime didesnę riziką „perdegti“ ir padaryti klaidų.

Foto: Shutterstock

Norite įrodymų? Buvo atlikta pasaulyje didžiausia studija apie miegą su 10 tūkstančių žmonių, kurie atsakinėjo į klausimus apie savo miego įpročius ir atliko 12 testų susijusių su trumpalaike atmintimi, strateginiu mąstymu ir problemų sprendimu, gebėjimu susikaupti ir pan. Didžiausias atradimas – mūsų kasdieniniai miego įpročiai turi poveikį mūsų kognityvinei veiklai. Optimaliausias yra reguliarus 7-8 valandų miegas, kuris užtikrina, kad geriausiai atliksime galvojimo, planavimo, komunikavimo užduotis, o taip pat tas, kur reikalingi sprendimai. Taip pat įdomu, kad persimiegojimas turi neigiamos įtakos mūsų nuotaikai ir kognityvinei veiklai.

2. PARAGAUKITE POMIDORO TECHNIKOS

Pagrindinis principas yra išlaikyti dėmesį ties viena užduotimi 25 minutes. Po jų daryti 5 minučių pauzes, po tokių keturių ciklų – 15 minučių pertrauką. Trumpai tariant, prieš kiekvieną didesnę užduotį reikia pagalvoti, į kiek 25 minučių „pomidorų“ ji sutilps, o tuomet paleidus laikmatį koncentruoti visą dėmesį ir energiją, kad būtų pasiektas rezultatas. Šiai technikai reikalingas laikmatis, tad galite pabandyti šį: https://tomato-timer.com/.

Susirinkimas
Foto: Shutterstock

3. ORGANIZUOKITE SUSITIKIMUS KRŪVOJE

Tyrėjų iš Ohajaus universiteto studija įrodė, kad mes mažiausiai produktyvūs prieš susitikimus ar kitokius su darbu susijusius renginius. Taip yra todėl, kad galvojame, jog neverta pradėti didesnio darbo, todėl atsakinėjame laiškus ar kitaip neproduktyviai leidžiame laiką (greičiausiai tikriname savo asmeninius soc. tinklus, kalbame su kolegomis ir pan.). Iš esmės mes su turimu laiku padarome mažiau darbo nei galėtume. Todėl rekomendacija paprasta – stenkitės susidėlioti susitikimus taip, kad tarp jų būtų kuo mažesni tarpai.

4. EIKITE PIETAUTI

Spartėjant tempui darbe, nemažai darbuotojų aukoja savo pietų pertraukas dėl kelių priežasčių: tikėdamiesi padaryti daugiau; tikėdamiesi, kad taip parodys vadovams ir kolegoms, jog yra sunkiai dirbantys darbuotojai; norėdami ankščiau išeiti namo; ar tuomet, kai užtrunka gyvuose ar virtualiuose susitikimuose.

Pietų pertrauka
Foto: Shutterstock

Jei tai tampa kasdienybe, reiktų sunerimti, nes ilguoju laikotarpiu tokie darbuotojai patiria sveikatos problemų, susiduria su motyvacijos dirbti stoka. Galiausiai ir darbo kokybe kažin ar pralenkia savo pietaujančius kolegas.

Atlikta nemažai studijų apie pietų pertraukas (didesnės Amerikoje ir Australijoje) ir jų teigiamą poveikį produktyvumui. Įrodyta, kad darbuotojai, kurie naudoja savo pietų pertrauką, jos netrumpina, yra produktyvesni ir laimingesni. Tie, kurie dar ir vaikšto per pietų pertrauką – mažiau nervingi, pozityvesni ir atsparesni stresui. Tad bendra rekomendacija yra rezervuoti savo kalendoriuje pietų pertraukos laiką, netrumpinti pietų pertraukos, ramiai pavalgyti, pasivaikščioti, o taip pat nenaudoti išmaniųjų įrenginių. Taip leisite pailsėti savo galvai ir užsikrausite nauja energija.