Šiandien vaikinas sėkmingai kyla svajonių karjeros link – dirba inžinerijos administratoriumi „Ryanair“ lėktuvus aptarnaujančioje įmonėje KAMS bei ruošiasi tęsti pilotavimo mokslus, rašoma pranešime žiniasklaidai. Ir, nors karjeros kelio pradžią Paulius įgyvendino besimokydamas Australijoje, teigia likusią dalį drąsiai patikintis Lietuvai.

Kaip supratai, kad savo ateitį nori sieti su aviacija?

– Aviacija labai domėjausi nuo pat vaikystės. Lankiau modeliavimo būrelius, kur konstravome nuotoliniu būdu valdomus sklandytuvus ir lėktuvus. Žinoma, prie tokio karjeros plano prisidėjo ir mano tėtis – jis yra pilotas mėgėjas, turi savo mažą sportinį lėktuvą, tad savaitgaliais tekdavo drauge ir prie dviviečio orlaivio šturvalo pasėdėti. Na, o kai nesėdėdavau tikrame orlaivyje, „skraidydavau“ žaisdamas kompiuteriu, su simuliatoriumi. Tiesą pasakius, mano visas laisvalaikis buvo susijęs su aviacija. Rodos, būti pilotu svajojau visada.

Pilotas

Kokie buvo pirmieji tavo karjeros žingsniai?

– Baigęs mokyklą, svarsčiau apie daugybę vietų, kur norėčiau išsilaikyti piloto licenciją, bet prioritetą skyriau toms, kur vyrauja geri orai ir gražūs kraštovaizdžiai. Taip, būdamas 19-os, atsidūriau Australijoje. Labai jau norėjosi nuotykio! Tačiau turėjau aiškų planą ir žinojau, ką ten veiksiu.

Mano akys nuo pat pradžių buvo nukreiptos į aviaciją, bet suvokiau, kad norint panirti į šiuos mokslus, reikia turėti nemenką finansinį pagrindą. Taigi, baigiau verslo studijas ir įsidarbinau logistikos srityje, o tada pradėjau mokytis sraigtasparnių pilotų mokykloje. Čia siekiau privataus piloto kvalifikacijos, o kad ši licencija galiotų ir Europoje, teko priskraidyti daugiau nei 100 valandų.

Plano likti Australijoje neturėjau. Žinojau, kad ten įgysiu privačią sraigtasparnio licenciją, o komercines sraigtasparnio piloto studijas tęsiu Europoje. Taigi, po 7-erių metų, praėjusių metų birželį, grįžau į Lietuvą.

Kaip tave, sugrįžusį, sutiko Lietuvos aviacijos rinka?

– Jei atvirai, nesitikėjau to, ką teko pamatyti. Aviacijos sritis čia labai išplėtota, o specialybė – tikrai perspektyvi. Yra ir sraigtasparnių, ir lėktuvų mokyklų, puikių tarptautinių aviacijos kompanijų. Būtent viena jų – KAMS, aptarnaujančia „Ryanair“ lėktuvus – ir susidomėjau, pamatęs laisvą darbo poziciją. Nors savo ateitį matau sraigtasparnio kabinoje, ši patirtis man padės tapti kur kas geresniu aviacijos specialistu. Visos mano ankstesnės žinios buvo susijusios su orlaivio valdymu, o kas vyksta užkulisiuose – praktiškai nežinojau.

Pilotas

Kokiame savo karjeros etape esi šiuo metu?

– Esu inžinerijos administratorius. Jei trumpai – esu atsakingas už informacijos apie lėktuvo apgadinimą surinkimą: tikrinu, kaip visa tai buvo išspręsta, kokie resursai tam panaudoti, kokie inžinieriai dirbo ir kiek visa tai kainavo. Visa surinkta informacija vėliau perduodama aviakompanijos finansų skyriui.

Mano darbo spektras platus – jis apima net 215 oro uostų, į kuriuos skrenda „Ryanair“ lėktuvai. Šį etapą vadinu „žinių rinkimu“ – domiuosi visais aviacijos niuansais, kurių pilotų mokykloje tiesiog nematai, nes ten prisilieti prie pilnai paruoštų orlaivių.

Itin žaviuosi matydamas, kiek daug darbo, planavimo, inžinierių ir mechanikų pastangų yra įdedama tam, kad lėktuvas iš taško A pasiektų tašką B saugiai ir greitai. Manau, kad šis bendras suvokimas apie aviaciją padės tapti dar geresniu aviacijos specialistu – net jei ir planuoju pilotuoti jau parengtą lėktuvą.

Taigi, netrukus tęsiu piloto mokslus, bet liksiu dirbti ir čia. Saugumą renkuosi iš visų pusių – juk svarbiausia, kad ir lėktuvas būtų saugiai paruoštas, ir pilotas be priekaištų išmanytų savo darbą.

Pilotas

O kaip atrodo tavasis laisvalaikis – ar daug jame lėktuvų ir padangių?

– Tiesą pasakius, ir mano laisvalaikis daugiau ar mažiau yra susijęs su aviacija. Nuolat domiuosi naujienomis, gilinu teorines žinias, susijusias su orlaivio saugumu ir jo valdymu. Šiuo metu taip pat ruošiuosi australiškosios piloto licencijos konvertavimui į europinę, tad skiriu nemažai laiko pasiruošimui. Na, turiu ir dar vieną pomėgį, kuris nuo padangių labai nenutolsta – kai oras gražus, fotografuoju dronu!

Išties, aviacija man yra daugiau nei hobis ar darbas. Tai gyvenimo būdas. Ir nors jis reikalauja labai daug pastangų ir neblėstančio noro tobulėti, nė akimirkos nesuabejojau keliu, kuriuo nusprendžiau eiti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)