Denis Mejeris, įsteigęs restoranų verslą ir pats pradėjęs rinkti darbuotojų komandą, didžiausią dėmesį kreipė į darbuotojų profesinį pasirengimą, gebėjimą ruošti puikius patiekalus ir profesionaliai atkimšti butelį vyno. Jis galvojo, kad geras techninis savo darbo išmanymas yra viskas, ko žmogui reikia. Tik vėliau suprato, kad neužtenka žinoti, kaip tobulai iškepti kepsnį ir kokį vyną prie jo pasiūlyti. Dirbant restoranų versle reikia ir tai išmanyti, ir svetingumo nepamiršti, kad svečias čia norėtų sugrįžti dar kartą.

„Darbdavį, renkantį darbuotojų komandą, būtų galima prilyginti sporto komandos treneriui, kuris stengiasi surinkti tokius žaidėjus, kurių negalėtų įveikti priešininkų komanda. Paaiškėjo, kad naudingiausiais žaidėjais restoranų versle tapdavo ne tie, kurie tobulai atkimšdavo butelį vyno, bet tie, kurie į restoraną užėjusiam svečiui leisdavo pasijusti kaip namuose“, – sakė restoranų tinklo savininkas, pripažinęs, kad priimti tik tuos kandidatus, kurie turėdavo reikalingas būdo savybes, irgi buvo neteisinga.

Po kelių nesėkmingų darbuotojų atrankų, jis suprato, kad reikia atrasti pusiausvyrą tarp pageidaujamų emocinių gebėjimų ir pagrindinių profesinių standartų atitikimo.

Remdamasis savo patirtimi Denis Mejeris išskyrė 5 būdo savybes, kurios yra būtinos, kad įmonė galėtų sėkmingai veikti:

1. Mandagumas, gerumas ir optimizmas. Darbuotojas turi būti mandagus ir nusiteikęs optimistiškai. Darbe praleidžiame nemažą savo gyvenimo dalį, todėl norisi būti apsuptam draugiškų ir viltingai nusiteikusių žmonių. Skeptikas komandoje – tikrai ne dovanėlė.

2. Žingeidumas ir noras mokytis. Stebėkite, ar į darbą priimtas žmogus yra smalsus ir nori mokytis. Ar naudojasi proga praplėsti savo žinias, kai atsiranda galimybė pasimokyti?

3. Darbo etika. Ilgainiui galima išmokti dirbti bet kokį darbą, bet ar rūpi darbuotojui savo darbą atlikti kaip galima geriau?

4. Empatija ir aukštas savimonės lygis. Ar turi kandidatas tokias savybes, padės suprasti klausimas: ar rūpi naujam darbuotojui, kaip šalia jo jaučiasi kiti komandos nariai, kaip jo elgesys veikia bendradarbius?

5. Išugdyta dorybė. Niekas nėra doras atsitiktinai, dorybės reikia mokytis. Svarbu, kad žmogus būtų sąžiningas ir tada, kai niekas jo nemato.

„Mes neturime jokių testų, tiesiog išsakome savo lūkesčius kandidatams ir įvardijame šias penkias žmogiškas savybes, kurios būtų „didelis pliusas“ dirbant tokį darbą. Mums pavyksta atrasti žmonių, kurie yra ne tik tikri profesionalai, bet ir turi šiuos penkis emocinius gebėjimus. Tai puikus derinys, todėl mums tikrai neblogai sekasi!“, – patikino Denis Mejeris, kurio pranešimą bus galima išgirsti ir Lietuvoje vyksiančioje Pasaulinėje lyderystės konferencijoje Klaipėdoje ir Vilniuje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)