„Ar šiandien dar kas nors prisimena „Nokia 3310“? Kadaise tai buvo vienas iš šauniausių telefonų, kurį norėjo turėti visi besinaudojantys mobiliuoju ryšiu. Deja, šiandien „Nokia 3310“ jau atgulė į amžino poilsio prietaisų kapines ir kiekvienam iš mūsų primena, kad įmonei kur kas sunkiau sėkmę išlaikyti nei ją pasiekti,“ – sako Rasmusas Ankersenas, veiklos tobulinimo ekspertas, knygų autorius, verslininkų bei sportininkų patarėjas, futbolo klubų „Midtjylland“ (Danija) pirmininkas ir „Brentford“ (Anglija) direktorius.

R. Ankerseną savo įžvalgomis apie sėkmę versle kviečia dalintis tokie verslo gigantai kaip „LEGO“, „Google“, „Boston Consulting Group“, „IKEA“, „Facebook“, „Hitachi“ ir kt.

„Mobilūs „Nokia“ telefonai buvo užvaldę pasaulio rinką, bet vos per 5 metus jų populiarumas rinkoje krito nuo 50 iki 3 procentų. Daugelio nuomone, „Nokia 3310“ išstūmė rinką užvaldęs visagalis IPhone'as. Tačiau aš netikiu, kad „Apple“ būtų pribaigęs „Nokia“. Manau, kad „Nokia“ pribaigė pati „Nokia“, – verslo žlugimo priežastis analizuoja R. Ankersenas.

Veiklos tobulinimo ekspertas mano, kad per ilgus sėkmės dešimtmečius kompanija atsipalaidavo ir užmigo ant laurų, taip pramiegodama tą momentą, kai mobiliųjų telefonų „Nokia“ populiarumas pradėjo kristi, o įmonė turėjo reaguoti greitai ir veiksmingai. Anot jo, kompanija buvo jaukiai įsitaisiusi savo komforto zonoje, o kai susigriebė – šaukštai jau buvo po pietų.

R. Ankersenas savo naujausioje knygoje „Alkis rojuje“ pataria, kaip atpažinti verslą, žlugdantį pasitenkinimo jausmą, ir primena, kad įmonės, kurios siekia sėkmės, grumiasi ne tik su savo konkurentais, bet ir pačios su savimi, savo žmogiška prigimtimi. Jis atkreipia dėmesį, kad norint ją pergudrauti, reikia veikti kontrintuityviai: kai rezultatai džiugina, kai niekas negalvoja, kad atėjo metas keistis, reikia pradėti keistis.

„Net jeigu savo srityje esi pats geriausias, turi mąstyti ir veikti tarsi būtum besivejantis laimėtoją. Štai toks yra paradoksalus būdas sužadinti „alkį rojuje" ir tai yra vienas didžiausių iššūkių sėkmingoms kompanijoms“, – sako R. Ankersenas, kurio pranešimą bus galima išgirsti ir Lietuvoje vyksiančioje Pasaulinėje lyderystės konferencijoje.