„Tai – mano pirmoji diena Xinhua Naujienų agentūroje,“ – taria kostiumu apsirengęs DI naujienų pranešėjas.

Kinijos „Xinhua" naujienų agentūra šią technologiją pavadino „pirmuoju pasaulyje dirbtinio intelekto naujienų pranešėju,“ pristačiusi ją Zhejiang provincijoje vykusioje Pasaulio interneto konferencijoje.

Pranešėjas pats mokosi iš video transliacijų ir gali skaityti tekstus taip pat natūraliai kaip profesionalus naujienų pranešėjas. Kai kas technologijos natūralumą pasirengęs ginčyti.

DI pranešėjas buvo sukurtas, naudojant veido žymių lokalizaciją ir veido atpažinimą, praneša „China Daily". Kaip pažymi BBC, „panašu, kad fotografiniai veido bruožai buvo uždėti ant kūno šablono ir animuoti.“ Jis buvo sukurtas, bendradarbiaujant su Kinijos internetinių paieškų kompanija Sogou.com.

„Reuters" praneša, kad yra ir kita DI pranešėjo versija, modeliuota pagal tikrą pranešėją Qiu Hao.

Naujienų agentūra vertina kaip tam tikrus DI pranešėjo pranašumus: jis gali dirbti 24 valandas per parą savo oficialiame tinklalapyje ir įvairiose socialinių medijų platformose, taip sumažindamas naujienų gamybos kaštus ir padidindamas efektyvumą. „South China Morning Post" teigia, kad jis galėtų sutaupyti kanalui pranešėjų samdymo išlaidas ir netgi vieną dieną mesti iššūkį žmonių įvairovei.

Bet kai kurie ekspertai DI naujienų pranešėjų siūlomos naujienų žiūrėjimo patirties atžvilgiu nusiteikę skeptiškai.

„Gan sunku tai žiūrėti ilgiau nei kelias minutes. Kalba labai plokščia, vienodo tempo, joje nėra ritmo, tempo ar išskyrimo. Ir palyginus su įprastais žmogiškais naujienų pranešėjais, „jei težiūrima animacija, ryšys su pranešėju visiškai prarandamas,“ – BBC sakė Michael Wooldridge iš Oksfordo universiteto.

Kai kuriuos tikrus naujienų pranešėjus ši naujiena pralinksmina – Simon McCoy iš BBC, skaitydamas naujienų agentūros teiginį, kad DI pranešėjas toks pat natūralus, kaip ir žmogus, pratrūksta juoku.

Ir, žinoma, kaip pažymi „The Washington Post", DI pranešėjas „neturi sprendimų priėmimo ir vykdymo įgūdžių, bei negali pasiūlyti tikro žurnalisto suteikiamo emocinio elemento.“

Dirbtinis intelektas naujienų organizacijose naudojamas vis plačiau. Pavyzdžiui, „Post" naudojo robotinę sistemą „Heliograf", kuri automatiškai rašo tekstą, kurį žmonės gali pridurti į aktualius naujienų pranešimus apie vykstančius įvykius, tarkime, rinkimus ar Olimpiadą.