Ekspertų teigimų, yra 14 požymių rodančių, kad metas keisti darbą.

„Vieni aiškiai pajunta, kad laikas išeiti iš turimo darbo, kitiems situacija gali būti neaiški“, – teigia karjeros konsultantas, įmonės „The Hired Group“ įkūrėjas, MTV laidos „Hired“ dalyvis ir knygos „Hired! The Guide for the Recent Grad“ („Priimtas! Patarimai ką tik baigusiems mokslus“) autorius Ryanas Kahnas.

Įdarbinimo portalo „What’s For Work?“ vadovė Teri Hockett pritaria. Jos teigimu, dalis darbuotojų suvokia, kad pasiekė tokį etapą, kai laikas pokyčiams, nes jie galvoja, ar darbas derinasi su jų ilgalaikiais tikslais“. Jei nesiderina, tie žmonės imasi pokyčių, sako ji.

Kiti žmonės iki galo nesuvokia, kad yra nepatenkinti savo darbu, kol kas nors neatkreipia į tai jų dėmesio ar kol nesupranta, kad pernelyg ilgai darbe ar po darbo jaučiasi nepatenkinti savo pareigomis, aiškina T. Hockett. „Jie pabunda naktį ir galvoja: „Ką man daryti?“ Jie tariasi su draugais, su artimaisiais, laukia patarimų, kurie pagrįstų jų samprotavimus. Jie žino atsakymą, kuris visada neatsiejamas nuo permainų, tačiau sunkiausia – kažką pakeisti“, – pabrėžia ji.

Darbo skelbimų portalo „FlexJobs“ įkūrėja, vadovė Sara Sutton Fell mano – dalis žmonių pastebi ženklus, rodančius, kad metas keisti darbą, ir arba stengiasi kaip nors pagerinti savo situaciją, arba niurzga, arba bando save įtikinti, kad viskas nėra taip blogai. Tačiau yra žmonių, kurie nesupranta ženklų, bylojančių, kad metas išeiti iš šito darbo.

Štai 14 požymių, rodančių, kad šis darbas jums nebetinka ir laikas sugalvoti, kaip pagerinti esamą padėtį arba išeiti. „Jei bent keli iš šių požymių jums tinka, tikėtina, kad jau laikas kuo greičiau išeiti iš darbo“, – pabrėžia S. Sutton Fell.

1. Nejaučiate užsidegimo. „Pabudę ryte dažniausiai nejaučiate džiaugsmo, kad eisite į darbą“, – teigia T. Hockett. Džiaugsmo galvojant apie naujas galimybes, apie savo indėlį, kurį jausdavote pradėję čia dirbti, nebėra.

Karjeros konsultantė, knygos „Tame Your Terrible Office Tyrant; How to Manage Childish Boss Behavior and Thrive in Your Job“ („Pažabokite tironą biure. Kaip ištverti vaikišką boso elgesį ir klestėti darbe“) autorė Lynn Taylor įsitikinusi – jei neužsiimate mėgstama veikla, niekada neatskleisite viso savo potencialo. „Tai visada bus „darbas“, o vieną dieną taps nuobodžiu darbu.“

2. Kiekvieną rytą jaučiatės nelaimingi. Trumpai tariant – nenorite eiti į darbą, sako S. Sutton Fell.

3. Jūsų įmonė ritasi žemyn. Nėra reikalo skęsti kartu su šiuo laivu, pabrėžia L. Taylor: „Vilkitės gelbėjimosi liemenę ir šokite į vandenį.“

4. Jums nepatinka kolegos ir / ar jūsų viršininkas. Galite stengtis gerinti santykius su kolegomis ar viršininku, bet žinokite, kad kartais būna neišsprendžiamų problemų.

5. Nuolat patiriate stresą, negatyvias emocijas ir / arba jaučiatės nelaimingi darbe. Jei vien pagalvojus apie darbą, apima nerimas ir nepasitenkinimas, tai akivaizdus požymis, kad metas išeiti iš jo, sako S. Sutton Fell.

6. Stresas dėl darbo kelia sveikatos problemų. „Darbas, žmonės ar (įmonės) kultūra yra nesveiki, tai turi neigiamų padarinių jūsų fizinei būklei ir psichikai, – teigia T. Hockett. – Stresą jaučiate tiek darbe, tiek po darbo, jis nesibaigia. Jūsų draugus ir artimuosius tai irgi veikia.“ L. Taylor teigimu, kai darbas ima kenkti sveikatai – fiziologinei ir psichinei arba abiem, metas keisti darbą.

7. Jūs nepritampate prie kompanijos kultūros ir / arba nebetikite kompanija, kurioje dirbate. „Jaučiate, kad tarp kompanijos politikos ir jūsų įsitikinimų, kaip turėtų veikti įmonė, yra etinių ar moralinių skirtumų, (arba yra) kultūrinių skirtumų, konfliktų dėl darbo etikos ir pan.“, – vardija L. Taylor. Kad ir kokia būtų priežastis, tai – moraliniai nesutapimai su darbdaviu, tokioje vietoje nesmagu dirbti.

8. Nukenčia jūsų darbo kokybė ir produktyvumas. Jei darbe nebesate produktyvūs, nors atlikti užduotis sugebate, pradėkite ieškoti kito darbo, pataria T. Hockett.

9. Nepavyksta išlaikyti pusiausvyros tarp darbo ir laisvalaikio. Jei matote, kad dėl darbo mažiau laiko praleidžiate su šeima arba negalite skirti reikiamo laiko darbui, S. Sutton Fell rekomenduoja dairytis kito darbo.

10. Darbe jūs nevertinami. Vadovybė jau gana ilgą laikotarpį nepripažįsta, kad jūs sugebate ir galite pasiūlyti daugiau, jūsų nepaaukština, nereaguoja į pageidavimus gauti sudėtingesnių užduočių, sako L. Taylor. T. Hockett priduria: „Niekas nieko nesako, bet jums nebepatiki svarbių užduočių, nekviečia į svarbiausius susitikimus, jūsų pasiūlymai sutinkami tylomis arba atmetami. Tai – požymiai, kad metas pasidairyti naujų galimybių.“

11. Pareigos darbe pasikeitė / jų padaugėjo, o atlyginimas nepadidėjo. Kartais tam yra priežasčių, bet dažniausiai tai ženklas, kad laikas išeiti. „Kai dėl darbuotojų mažinimo likusiems dvigubai padaugėjo darbo, o atlyginimas toli gražu nepadvigubėjo, metas išeiti“, – pabrėžia L. Taylor. Tai ypač pasakytina, jei įmonė klesti, bet tai neturi įtakos jūsų atlyginimui ir nekvepia jokiais priedais.

12. Jūsų idėjų neišklauso. Jeigu jūsų idėjų nebeišklauso ar nebevertina, jei vadovas niekaip neranda jums laiko, jei puikiai atliktos užduoties nepagiria ar nepastebi, pradėkite galvoti apie naują darbą, sako L. Taylor.

13. Darbe jaučiate nuobodulį ir sąstingį. Jei netobulėjate, nieko naujo neišmokstate, galbūt laikas kelti sparnus, sako S. Sutton Fell. Tam pritaria R. Kahnas. Kitaip tariant, jei perpratote savo pareigas, o galimybių tobulėti nėra, jei diena iš dienos atliekate tą patį darbą ir nematyti jokios augimo galimybės, nors to norėtumėte, metas išeiti kitur.

14. Jus įžeidinėja žodžiais, patiriate seksualinį priekabiavimą ar kokį nors kitą neteisėtą elgesį. Jei esate patyčių, seksualinio priekabiavimo ar kitokio neleistino elgesio auka, neabejotinai laikas dairytis kito darbo, teigia L. Taylor.

***

Kai suvokėte, kad metas išeiti iš darbo, pirmiausia reikėtų užsibrėžti tikslus ir siekius, įvardinti, ko siekiate – kokių pareigų, kokios įmonės vidinės kultūros norėtume, kokių priedų ir kompensacijos (jei taip nutiktų), pataria R. Kahnas. „Paskirkite sau laikotarpį susirasti kitoms galimybėms ir išeiti iš esamo darbo.“

S. Sutton Fell rekomenduoja įvertinti savo galimybes. „Ar turite galimybę išeiti iš darbo ir ieškotis naujo, ar reikia ieškoti naujo darbo, tebedirbant esamame? Tada pagalvokite, koks turėtų būti geresnis ar idealus darbas, kokie veiksniai būtų svarbūs naujame darbe. Taip pat paklauskite savęs, ar norite likti dabartinėje srityje, ar visgi norite išbandyti kitokio pobūdžio darbą“, – aiškina ji.

Kitas etapas – susidaryti veiksmų planą. „Susirašykite būtinus veiksmus ir darbus. Pirmame sąraše pažymėkite, kaip geriausia išeiti iš darbo, įskaitant oficialų pranešimą apie išėjimą, kiek laiko dar reikės dirbti (įprastai – dvi savaites po pranešimo apie išėjimą), kam ir kada reikia pranešti (praneškite vadovui, kol iki jo nenuėjo gandai), ar siūlysite pamokyti į jūsų vietą ateisiantį specialistą, ar turėsite galimybę tai padaryti. Antrame surašykite, ką reikia padaryti, ieškant kito, geresnio darbo“, – pataria S. Sutton Fell.

L. Taylor teigimu, prieš iššokant iš laivo, susirašykite visus išėjimo iš darbo pliusus ir minusus, kad matytumėte platesnę perspektyvą. „Išskirkite, kuo patinka esamas darbas, užuot koncentravęsi į tai, kas nepatinka. Įsitikinkite, kad tiesiogiai sprendėte problemas ir išnaudojote visas įmanomas komunikacijos galimybes. Susirašykite visus žingsnius, kaip pagerinti esamą darbą, kruopščiai apsvarstykite visas su išėjimu iš jo susijusias rizikas“, – sako specialistė.

Galiausiai neleiskite emocijoms trukdyti priimti svarbų sprendimą, pažvelkite iš verslo perspektyvos. Ar išėjimas iš dabartinio darbo bus naudingas finansiniu požiūriu, karjeros prasme ar emociškai vertinga investicija? Jei ne, neleiskite inercijai pakenkti jūsų karjeros galimybėms.

Jei apsisprendėte, kad išeiti iš dabartinio darbo – teisingas sprendimas, pradėkite ieškoti naujų galimybių. „Visada geriau turėti pasiūlymų, prieš išeinant iš senojo darbo. Finansinės padėties tai nepagerins, bet darbdaviai mieliau samdo darbą jau turinčius žmones“, – aiškina L. Taylor.

Galiausiai atsiminkite auksinę taisyklę – niekada nereikia sudeginti tiltų, primena Hockett.

„Šiuolaikiniame pasaulyje verslo bendruomenę sieja glaudūs ryšiai, žmonės kalbasi vieni su kitais, nori išgirsti rekomendacijų, prieš samdydami darbuotojus. Stenkitės visada išlikti profesionalu, kiekvienoje situacijoje būkite kilnūs, morališkai nepriekaištingi“, – apibendrina ji.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (85)