Dažniausia užstrigimo priežastis – per daug žmonių

Bendrovės „Baltijos liftai“, prižiūrinčios didžiąją dalį liftų Vilniaus mieste, vadovas Mantas Romaška pranešime žiniasklaidai pasakoja, kad įtempčiausias metas Naujųjų naktį paprastai būna tarp 00.00 ir 01.00 val. Tuo metu pranešimai dažniausiai registruojami dėl užstrigusių keleivių lifte. Paprastai kasmet šiuo laiku bendrovė fiksuoja keturis kartus daugiau pranešimų, palyginti su kitomis metų naktimis.

Foto: Organizatorių nuotr.


„Dažniausiai liftai naujametę naktį sustoja dėl per didelio žmonių skaičiaus lifte. Juk koks įprastas scenarijus švenčiant Naujuosius? Laikrodžiui mušant maždaug be penkių dvyliktą, visi skuba į lauką ir, žinoma, lipa į liftą, ne visada paisydami ar pamiršę tai, kad lifto keliamoji galia ribota. Žmonės neatkreipia dėmesio į lifto kėlimo pajėgumus ir maksimalų keleivių skaičių, dėl ko kabina gali tiesiog užstrigti su visais keleiviais. Neretai scenarijus pasikartoja ir grįžtant iš lauko ar svečių“, – komentuoja M. Romaška.

Jis atkreipia dėmesį, kad leistinas keleivių skaičius bei keliamoji galia priklauso nuo kiekvieno lifto atskirai.

„Dažniausiai senos statybos daugiabučiuose sumontuoti seni, dar tarybinių laikų liftai. Jų kabinos bei keliamoji galia kur kas mažesni. Daugiausiai tokių liftų Vilniuje šiuo metu yra Viršuliškių, Karoliniškių, Lazdynų, Pašilaičių rajonuose. Tuo tarpu naujesniuose liftuose kabinos paprastai yra kur kas erdvesnės ir jų keliamoji galia atitinkamai didesnė. Kai kuriuose jų gali tilpti ir virš 10 žmonių. Nepamirškime, kad kiekvienoje lifto kabinoje kabo informacija apie lifto keliamąją galią ir maksimalų keleivių skaičių. Tad visuomet galima matyti, kokios ribos nevalia viršyti“, – primena M. Romaška.

Dar viena priežastis, dėl kurios liftas gali sustoti – keleivių šokinėjimas. „Pašokus kabinoje, liftas gali pajudėti didesniu greičiu, tad saugos mazgai tai traktuoja kaip galimą kritimą ir automatiškai sustabdo liftą. Na, o, kaip žinia, neretai per šventes žmonės įsismagina ir visko nutinka“, – paaiškina M. Romaška.

Foto: Organizatorių nuotr.


Pasiruošę, bet tikisi, kad šiemet iškvietimų nebus

Jeigu visgi nutiko taip, kad teko užstrigti lifte, svarbiausia, kaip sako pašnekovas, nepanikuoti. „Dažnai žmonės supanikavę pradeda spausti visus mygtukus iš eilės, stuksena į lifto duris. Visgi tai nepadės. Kiekviename lifte kabo instrukcija, kaip iškviesti avarinę pagalbą. Tą, beje, galima padaryti ir mobiliu telefonu, tik ne visuose liftuose suveiks mobilaus tinklo ryšys. Bet kuriuo atveju, pasinaudojus nurodyta instrukcija, iškviesti pagalbą tikrai pavyks“, – primena M. Romaška.

M. Romaška pasakoja, kad Naujųjų metų naktį visuomet dirba specialus ekipažas, kuris operatyviai reaguoja į pranešimus ir atskuba į pagalbą. Priklausomai nuo buvimo vietos, paprastai atvykstama per 5-10 minučių, kartais laiko prireikia kiek daugiau, ypač, jei tuo pačiu metu gaunami keli iškvietimai skirtinguose daugiabučiuose.

Šiemet bendrovės vadovas viliasi, kad pranešimų dėl užstrigusių keleivių nebus.

„Jeigu gyventojai bus sąmoningi, tikimės, visi galėsime ramiai pasitikti Naujuosius be jokių incidentų. Nepamirškime, kad grūstis liftuose pirmiausia nepatartina dėl mūsų pačių saugumo. Laikykimės rekomendacijų bei reikalavimų, tinkamų saugių atstumų, lifte važiuokime vieni arba tik su savo šeimos nariu. Saugokime save ir aplinkinius“, – išlikti sąmoningais gyventojus kviečia M. Romaška.

Pašnekovas prisimena, kad yra buvę atvejų, kai keleiviai Naujuosius pasitiko tiesiog lifte, bet dažniausiai, kai yra išvaduojami, visai dėl to nesipiktina. Atvirkščiai, su šypsena padėkoja juos išlaisvinusiems darbuotojams.