Lazdynėlių mikrorajoną NT ekspertai įvardija kaip vieną perspektyviausių ir patrauklių periferinių mikrorajonų Vilniuje. Juose jau kurį laiką intensyviai vyksta naujų daugiabučių kompleksų statybos, keliasi nauji gyventojai. Tačiau daugėjant naujakurių ir namų, kyla su tuo susijusių problemų, apie kurias „Delfi Būstas“ papasakojo senieji Lazdynėlių gyventojai.

Ilgą laiką Lazdynėliai buvę nuosavų namų kvartalu. Miškų ir upės apsuptyje jaukiai gyvenę žmonės nesitikėjo, kad mikrorajonas taps toks patrauklus daugiabučių vystytojams. Pasak Lazdynėlių individualių namų savininkų bendrijos narės Ingridos Valančės, gyventojai susitaikė su vykdoma mikrorajono plėtra ir naujakurius priima draugiškai, tačiau negali paisyti, pasak jos, atsainaus savivaldybės ir kai kurių vystytojų požiūrio į reikalingą naują mikrorajono infrastruktūrą.

Pirmiausia, pasak I. Valančės, Lazdynėliuose kyla problemų dėl automobilių stovėjimo vietų. Gyventojai, kurie prie savo daugiabučio neturi galimybės pastatyti automobilių, juos palieka ant gatvės, šalikelėje. Tai sudaro trikdžių eismui, sudaromos avarinės situacijos, spūstys, nes Lazdynėlių gatvė yra vienintelė, vedanti iš gyvenvietės. Pasak pašnekovės, Lazdynėlių gatvę reikia platinti, tačiau kol kas savivaldybė to nedaro ir, anot I. Valančės, negali to daryti, nes žemė, supanti gatvę, priklauso privatiems asmenims.

Taip pat I. Valančė pabrėžia, kad Lazdynėlių gatvėje esantys šaligatviai, kurie veda link autobusų stotelės, nėra tvarkyti nuo sovietmečio, o kai kuriuose vietose jų iš viso nėra, todėl pėstieji yra priversti eiti gatve. Pašnekovė tęsia, kad gatvė ir prasti šaligatviai bus labiau apkrauti, kai bus pastatyta ir įrengta mokykla. Anot jos, vietos mokyklai Lazdyneliuose nėra, todėl ją planuojama statyti iškirtus dalį miško. Išties, pasiūlymų dėl bendrojo plano keitimo rašte rašoma, kad tam, jog mokykla Lazdynėliuose būtų pastatyta, jai bendrajame plane numatyta vieta Lazdynėlių gatvės, įsiterpiant į valstybinės paskirties mišką. Dokumentas parašytas šių metų birželio mėnesį.

„Savivaldybė nenumatė mokyklai vietos, o gyventojų drastiškai daugėja, todėl sugalvojo, kad reikia mokyklos, o ją pastatyti norima iškirtus 3 ha šito miško. Miško paskirtis yra valstybinis. Visas pasaulis medžius saugo, o mes kirsime, nes savivaldybė ankstesniuose planuose nenumatė vietos mokyklai“, – pasakoja I. Valančė.

Kita problema, susijusi su numatyta vieta mokyklai, yra ta, kad ji patenka į triukšmingą zoną. Pasak Lazdynėlių gyventojos, pagal triukšmo zonų grafikus, matyti, kad mokykla atsiduria vienoje triukšmingiausių Lazdynėlių vietų.

Lazdynėlių gyventojai, pasak I. Valančės, susiduria su šaligatvio trūkumo problema. Anot jos, šalia naujų daugiabučių arba visai nėra šaligatvio, arba nėra bortelių, taip pat ne iki galo išspręsta gatvių apšvietimo problema. Ne vienoje vietoje tamsiu paros metu trūksta šviesos. Gyventojai piktinasi, kad jau ilgą laiką gyvena statybų aikštelėje ir panašu, kad greitai statybos nesibaigs. Mat, savivaldybės bendrojo plano keitimo rašte rašoma, kad Lazdynėliuose galėtų gyventi apie 6000 gyventojų, čia vis dar planuojama ir statoma dešimtys daugiabučių.

Savivaldybė tikina, kad darbai dar tik bus pradėti

„Delfi Būstas“ Lazdynėlių bendruomenės skundus perdavė Vilniaus miesto savivaldybei ir pasiteiravo, kokie mikrorajono infrastruktūros gerinimo darbai yra numatyti. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos teigimu, kalbant apie Lazdynėlių gatvės tvarkymą, šiuo metu jau yra parengtas jos projektas savivaldybės vardu ir gautas statybą leidžiantis dokumentas.

„Dabar bus ieškomas finansavimas projektui, tačiau konkrečios darbų pradžios datos pasakyti negalime“, – teigiama savivaldybės atsakyme.

Tęsiama, kad savivaldybė planų kirsti mišką minėtoje vietoje neketina: „Be viso to, tai yra valstybinio miško teritorija, kurios negalima kirsti nepakeitus žemės paskirties, kad ir ką būtų norima statyti (mokyklą, kelią, namus). Kad tai būtų pakeista, reikia rengti Detalųjį planą, išmiškinti teritoriją, daryti techninį projektą, atlikti kitus svarbius darbus.“

Kalbant apie nesutvarkytus šaligatvius, dėl kurių piktinasi vietos bendruomenė, savivaldybės teigimu, visi vystytojai įpareigoti susitvarkyti ties savo sklypais. Tačiau pabrėžiama, kad infrastruktūra dar neįrengta, nes daugumą objektų dar nepriduoti ir vyksta statybos.

„Vienam iš vystytojų buvo įrašyta į sąlygas suprojektuoti Lazdynėlių gatvę bei pėsčiųjų ir dviračių takus. Šiuo metu Techninis projektas jau yra parengtas, tačiau negautas statybą leidžiantis dokumentas. Techniniame projekte priimti sprendiniai neišlenda iš gatvės raudonųjų linijų (20 m.), gatvė (7m) ir naujo pėsčiųjų šaligatvio (1,5m) ir dviračių tako (2,5m) įrengimas yra raudonųjų linijų ribose, neišlendant į privačius sklypus“, – teigia savivaldybė ir priduria, kad įstatymas nenumato konkrečių infrastruktūros apimčių ir nuobaudų. Jeigu vystytojai neįvykdys savo įsipareigojimų pagal sąlygas ir pagal projektą, tai tiesiog objektas nebus priimtas.

Savivaldybės teigimu, seniūnijos šiais metais pradeda vykdyti pėsčiųjų takų inventorizaciją visame mieste, remiantis jos rezultatais bei nustatytais kriterijais (viešojo transporto stotelių pasiekiamumas, naudotojų skaičius ir pan.) bus sudarytas kitų metų planuojamų darbų sąrašas. Vertinamas bus ir Lazdynėlių g. šaligatvis, taip pat bus atsižvelgiama ir į tai, kada bus įgyvendinamas Lazdynėlių g. rekonstrukcijos projektas. Dalį reikiamos infrastruktūros įgyvendins vystytojai, likusi dalis (pvz., Lazdynėlių g. tvarkymas) – numatyta savivaldybės planuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (147)