Į tarpą nugarmėjo believė ausinė

Kiek kartų, prieš lipdami į liftą, esate pagalvoję apie į lifto šachtą nukrentančius asmeninius daiktus? Panašioje situacijoje atsidūrė vilnietė Zita: į lifto šachtą nugarmėjo jos bevielė ausinė.

„Prie lifto dėdamasi kaukę ir maudama kilpelę užkliudžiau ausyje buvusią bevielę ausinę, kuriai nukritus kaip tik atsivėrė lifto durys. Sustingusi stebėjau, kaip ji atsitrenkusi į grindis atšoka ir tiesiu taikymu nugarma į tarpą, esantį tarp aukšto ir lifto“, – prisimena vilnietė.

Nors moteris manė, kad jai teks pakloti triženklę sumą už naujas ausines, jai pasisekė: paskambinusi liftą administruojančiai bendrovei ji sužinojo, kad teikiama pamestų daiktų ištraukimo iš lifto šachtos paslauga.

„Kadangi ausinės nepigios, nurimusi ėmiau svarstyti: gal įmanoma ją ištraukti kasmetinės techninės patikros metu? Paskambinau lifte nurodytu telefono numeriu, atsiliepusi dispečerė paaiškino, kad ausinę man ištraukti gali, kad ir rytoj, tereikia užregistruoti kvietimą ir susimokėti 25 eurus. Net nežinojau, kad egzistuoja tokia paslauga, todėl nuoširdžiai apsidžiaugiau ir užregistravau įvykį. Kitą dieną sulaukiau darbuotojo skambučio, kuris tikslinosi, ko jam reikėtų ieškoti – raktų, žiedo ar kažko kito. Paaiškinusi, kad reiktų ieškoti mažos baltos ausines jau po 5 minučių ją turėjau savo rankose“, – pasakoja Zita.

Anot pašnekovės, namo liftus prižiūri UAB „Schindler-liftas“. „Delfi būstas“ susisiekė su bendrove ir paprašė plačiau papasakoti apie teikiamą paslaugą – kada ji teikiama, kodėl ji mokama ir t.t. Kaip teigiama atsakyme, paslauga teikiama tada, kai žmogui reikia greitai atgauti savo į lifto šachtą pamestą daiktą. Serviso skyriaus direktorius Giedrius Sakas teigia, kad tokių prašymų bendrovė sulaukia bent kartą per dieną. Dažniausias radinys lifto šachtoje yra raktai.

Kodėl paslauga yra mokama? Anot G. Sako, į liftų šachtą įkritę daiktai ištraukiami nemokamai planinio vizito metu. Tais atvejais, kai šios paslaugos reikia skubiai, taikomas simbolinis mokestis už skubų atvykimą ir skirtą liftų techniko laiką.

Daugiausiai randa raktus

Daiktų iš lifto šachtos ištraukimo paslaugą teikia ir daugiau liftais besirūpinančių bendrovių, pavyzdžiui, „Baltijos liftai“. Bendrovės vadovas Mantas Romaška „Delfi Būstui“ pasakoja, kad gyventojų skambučių su prašymu ištraukti į šachtą įkritusius daiktus, tikrai pasitaiko.

„Skaičiuojame, kad kasmet tokių skambučių būna arti kelių šimtų. Į skambučius su prašymu ištraukti įkritusius daiktus, žinoma, operatyviai reaguojame ir neimame už tai jokio mokesčio“, – komentuoja pašnekovas.

Pasak jo, dažniausiai tenka traukti buto, rūsio, automobilio ar motociklo raktus, nes žmonės kaip tik eidami ar išeidami iš lifto paprastai juos išsitraukia ar bando įsidėti į kišenę.

„Rečiau pasitaiko ir tokių situacijų, kai įkrenta plonesnės piniginės, pinigai, kortelės, skaros, ausinukai ar akiniai“, – priduria M. Romaška.

Pats daiktų traukimo procesas, pasak pašnekovo, vyksta paprastai: tuo metu, kai atvykę specialistai pagal gyventojo iškvietimą lifto prieduobėje ieško pamesto daikto, liftas sustabdomas. Tiesa, M. Romaškos teigimu, pasitaiko atvejų, kai daiktas krenta iš viršutinių aukštų ir užstringa tarp lifto konstrukcijų. Tokius daiktus surasti sudėtingiau. Retais atvejais daiktai būna ir visai nerandami.
Būna ir taip, kad lifto patikros metu, valydami šachtos prieduobę, specialistai daiktus suranda patys.
Apie tokius radinius visada informuojamas namo administratorius.

„O vieną kartą ir pats susidūriau su radiniu lifto šachtoje, kurio istorijos atomazga buvo labai netikėta. Bevalydami šachtos prieduobę radome piniginę su dokumentais. Iš karto susisiekėme su savininke ir išaiškėjo, kad tą piniginę iš jos prieš kurį laiką kišenvagis ištraukė troleibuse. Kaip piniginė atsidūrė prieduobėje, galima tik spėlioti – ar pačiam kišenvagiui iškrito, ar jis tiesiog tokiu būdu piniginės atsikratė“, – prisimena pašnekovas.