Miesto triukšmas įveikiamas

Triukšmo šaltinių šventiniu laikotarpiu daugiau visur: tiek gatvėse, tiek ir namuose. Gyvendami daugiabučiuose, neretai girdime kaimynų rengiamus vakarėlius, per garsiai klausomą muziką, už sienos garsiai žaidžiančius vaikus, rašoma pranešime.

Šiuo metu ramybės laikas gyvenamosiose patalpose Lietuvoje yra nuo 7 val. vakaro iki 7 val. ryto, tad tokiu metu išgirdus triukšmą, galima kreiptis į policiją. Tačiau yra būdų išvengti neigiamo triukšmo poveikio ir be pareigūnų įsikišimo, pavyzdžiui, naudojant ausines.

„Kai namuose norisi tylos, susikaupti darbui ar atsipalaiduoti, išvengti triukšmo gali padėti ir muzika, klausoma per ausines. Tačiau jos kokybė labai svarbi – ne tik dėl pramogos, bet ir produktyvumo. Technologijų gamintojai į ausines šiuo metu integruoja pažangius procesorius, atkuriančius kiekvieną natą iki natūralaus skambesio. Atrodo, lyg muzika skambėtų studijoje, o sumažintas aplinkos triukšmas leidžia mėgautis kokybišku ir maloniu garsu”, – teigia „Huawei“ produktų vadovas Lietuvoje Audrius Granickas.

Namai – vieta ramybei

Triukšmą gali generuoti ir mūsų pačių namų aplinka. Todėl perkant vaikų žaislus bei garso ir vaizdo techniką reikėtų atsižvelgti į skleidžiamo garso lygius, bei paisyti gamintojų rekomendacijų – neklausyti per garsiai, ypač tais atvejais, kai naudojate ausines.

„Pavyzdžiui, jei muziką garsinate norėdami išvengti aplinkos triukšmo, patartina investuoti į triukšmą slopinančias ausines. Nesvarbu, ar klausytojas yra namuose, lėktuve, biure, gatvėje ar viešajame transporte – ausinės prisiderina prie aplinkos ir visiškai sumažina skleidžiamus garsus”, – sako A. Granickas.

Baltas triukšmas gali būti naudingas

PSO nustatė, kad Europoje dėl kelių, geležinkelių ar oro transporto keliamo triukšmo, vienas iš trijų gyventojų patiria sudirgimą dieną, vienas iš penkių – miego trikdymą. Sveikatos ekspertų teigimu, tai tik dalis triukšmingos aplinkos žalos. Ilgai pasireiškiantis triukšmas lemia ne tik prastą miego kokybę, bet ir sveikatos pakitimus, širdies ritmo, raumenų tonuso, smegenų elektrinio aktyvumo pokyčius, emocinę įtampą, stresą.

Tačiau ne visas triukšmas pavojingas, o kai kurios jo rūšys netgi gali padėti nusiraminti. Pavyzdžiui, baltasis triukšmas (gamtos arba technikos pagalba sukuriamas foninis skambesys) gali būti puikiu miego pagalbininku. Kartu, jis nuslopina triukšmingos aplinkos intensyvumą, sukurdamas monotonišką ritmą ir užmaskuodamas netikėtus, erzinančius, intensyvius garsus.

„Baltojo triukšmo neužtenka vien klausytis – jo kokybė turėtų būti nepriekaištinga, nes šie garsai skirti nuraminti ir atpalaiduoti. Labai svarbu, kad jo klausytis būtų patogu, todėl jei tam naudojate ausines, jos neturėtų varginti, o patogiai prisitaikyti prie ausies formos bei giliai kanale sutelkti garsą”, – pastebi A. Granickas.