NT perka bei parduoda ir garsūs žmonės. Paprastai jie naudojasi NT tarpininko paslaugomis. Su įvairiais klientais dirbanti NT ekspertė Rasa Pavarienė pranešime spaudai sako, kad pasiturintys NT pirkėjai dažnai turi kiek kitokių poreikių ir reikalavimų būsimiems namams.

Holivudo garsenybėms, pradėjus namų pardavimo procesą, ypač jei tai kelių ar keliolikos milijonų vertės vila garsiajame Beverli Hilso priemiestyje (Kalifornijos valstijoje) ar prabangus butas Manhatano rajone (Niujorke), labai dažnai tokia informacija su visomis pikantiškomis detalėmis bei namų nuotraukomis atsiduria pirmuosiuose geltonosios spaudos puslapiuose. Pasak NT ekspertės R. Pavarienės, nors visi žmonės vertina privatumą ir mieliau tokios informacijos neviešintų, Holivudo garsenybės dažniausiai tokio pasirinkimo neturi. Be to, jos puikiai supranta, kad būtent jų žinomumas gali pridėti parduodamam būstui papildomos vertės ir pagreitinti pardavimą. Pasak pašnekovės, jei parduodamo būsto kaina atitinka rinkos kainą, pirkėjai atsiranda iš karto. Tik tuomet, kai dėl kokių nors priežasčių (nebūtinai per didelės kainos) ilgai nepavyksta būsto parduoti, tenka imtis papildomų, pardavimą skatinančių priemonių ir įvairių marketinginių triukų.

Buto įsigijimas
Foto: Shutterstock

Geidžiamiausi būstai – prestižinėse vietose

R. Pavarienė sako, kad itin prabangių, išskirtinių namų pardavimai vyksta ne per žiniasklaidos priemones. Tiek Lietuvoje, tiek JAV ir kitose šalyse pirminis itin geidžiamų ir daugelio medžiojamų namų pardavimas vyksta uždarose platformose, prie kurių prieigą turi tik sertifikuoti NT ekspertai.

„Ne paslaptis, kad pardavimą dažnai lemia ne konkretus namas ir tai, kaip prabangiai jis įrengtas, o vieta ir kaimynystėje gyvenantys žmonės. Daugelis pirmiausia ieško geidžiamos vietos, o tik tada, jei yra iš ko, renkasi būstą. Yra vietų, kuriose sunku rasti parduodamą NT, ypač tokiose prestižinėse vietose, kurios nesiplečia, kaip, pavyzdžiui, Manhatanas JAV, mūsų Nidos promenada ar Vilniaus Žvėrynas. Būna, kad gero kąsnelio pirkėjui tenka laukti ne vienerius ir ne dvejus metus. Vos išgarsėjusios Holivudo įžymybės paprastai savo statusą siekia įtvirtinti įsigijusios nekilnojamojo turto šalia kitų garsiausių Holivudo žvaigždžių, pavyzdžiui, Manhatane ir Beverli Hilse“, – pasakoja pašnekovė.

Pasak NT ekspertės, Lietuvoje ši tendencija nėra aktuali, nors, žinoma, kuriasi jaukios, prabangios gyvenvietės, kuriose dominuoja aukšto socialinio statuso žmonės.

„Pas mus nėra žvaigždžių pamėgtų rajonų, galima būtų išskirti tik turtingųjų kvartalus Vilniuje. Didžioji dauguma mūsų kultūros, politikos ir šiaip svarbių asmenų nuo seno gyvena Vilniaus Senamiestyje bei Antakalnio mikrorajone. Antakalnio seniūnijoje esantis Laurų kvartalas (Lauro g.) laikomas vienu prestižiškiausių Vilniaus mieste. Geidžiamiausi ir brangiausi namai Vilniuje stovi Turniškėse, Valakampiuose, Žvėryne bei kitose unikaliose vietose (dažniausiai gamtos apsuptyje)“, – vardija R. Pavarienė.

Rasa Mitkienė
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Žinomi žmonės labai saugo savo privatumą

R. Pavarienės, kuriai ne kartą teko dirbti su žinomais žmonėmis, nuomone, jiems svarbiausia konfidencialumas: „Ne tik Holivudo, bet ir Lietuvos žvaigždės labai saugo savo privatumą, todėl dirba tik su profesionaliais, geriausias rekomendacijas turinčiais nekilnojamo turto agentais. Nes šiuo atveju svarbiausia – konfidencialumas tam, kad būtų galima absoliučiai pasitikėti NT ekspertu ir jokios detalės, ypač jei namai parduodami dėl skyrybų, skolų ar kitų rūpesčių, nebūtų nutekintos tretiesiems asmenims, paviešintos ar kitaip susilauktų dėmesio“.

Be to, dirbant su profesionalais, išvengiama nepageidaujamo žiniasklaidos domėjimosi, kalbų, apkalbų ir kritikos.

„Ne paslaptis, kad Lietuvos žvaigždžių pajamos toli gražu neprilygsta Holivudo žvaigždžių pajamoms, todėl ir namai dažniausiai, pasak ekspertės, būna gana kuklūs. Pastebėjau, kad scenai ir auditorijai save pašventę žmonės mažai dėmesio skiria savo namams. Menininkams, ypač vyresnės kartos, kur kas svarbesnis kultūrinis ir visuomeninis gyvenimas, todėl ir jų savirealizacija pasireiškia ne perkant ypatingus namus, o užsiimant mėgstama veikla“, – pasakoja pašnekovė.

Lietuvoje nėra žvaigždžių dievinimo kultūros

Daugelis užsienio įžymybių, parduodamos savo nekilnojamąjį turtą, kaip privalumą stengiasi iškelti ir akcentuoti tai, kas buvo jų pačių ar specialiai jiems sukurta. Tai suteikia namams autentiškumo, išskirtinumo, sukuria didesnę vertę ir būsimą pirkėją paskatina plačiau atverti piniginę. Tačiau Lietuvoje, R. Pavarienės įsitikinimu, žvaigždžių garbinimo ir fanatizmo kultūros nėra.

„Lietuviai kuklūs: jie ne tik nepersekioja įžymybių, bet ir nealpsta pamatę jų namus. Kiek man tenka pardavinėti žinomų žmonių namus, faktas, kad tie namai priklausė kokiam nors garsiam Lietuvos žmogui, pirkėjams paprastai jokio įspūdžio nedaro. Ir tai normalu. Žmonės perka savo svajonę, todėl beveik visada dar susitikimo metu garsiai „griauna” ir „perdažo” sienas, kritikuoja buvusių šeimininkų interjero sprendimus, stilių, kad ir geras jis atrodytų. Namai – labai individualus dalykas, o mums, lietuviams, jie ypač svarbūs. Todėl retas kuris sako: „kaip čia puiku, gyvensiu taip kaip yra”. Kiekvienas, net užkietėjęs viengungis, vardija, ką pakeis, išmes ir kaip perstumdys baldus“, – pažymi NT ekspertė.

„Mesa Vista“ ranča (Chas S. Middleton and Son nuotr.)

Pasak R. Pavarienės, visi, parduodantys savo namus, kuriuose gyveno daugiau nei kelerius metus, juos kūrė su meile, (dažniausiai) viršydami savo biudžeto galimybes, investavo į interjerą, puoselėjo eksterjerą – tikisi, kad ir kitiems jų svajonių namų vizija patiks ir sulauks pagyrimų. Deja, dažniausiai būna priešingai, nes kiekvienas turi savo viziją, savų idėjų.

Tik ypatingiems asmenims skirti „Atvirų durų“ vakarai jau ir Lietuvoje

JAV itin išpopuliarėjo uždari „Atvirų durų“ vakarai, kurių metu į parduodamą būstą pakviečiami potencialūs klientai. Tokie uždari vakarėliai populiarūs ne tik tarp itin brangaus nekilnojamojo turto savininkų, bet ir viduriniosios klasės pirkėjų. Ieškantiems naujo būsto tai reali galimybė neskubant apžiūrėti aplinką, pamatyti, koks vaizdas atsiveria iš namo ar buto skirtingu paros metu, įvertinti parkavimo vietą, susipažinti su potencialiais kaimynais ir gal net su jais ilgėliau pabendrauti. R. Pavarienės teigimu, Vilniuje jau būta tokių renginių.

„Ankstyvą rudenį, dar prieš antrąją karantino bangą, su bičiule Orinta Eivaite nusprendėme suvienyti jėgas ir organizuoti bendrą vakarėlį su prancūziško šampano degustacija ir užkandžiais, į kurį pakvietėme žinomus žmones, galinčius ir norinčius investuoti į nekilnojamąjį turtą. Tai buvo pirmasis mūsų renginys, bet tikrai labai sėkmingas. Sulaukėme žiniasklaidos dėmesio, užmezgėme naudingų kontaktų. Noriu tikėti, kad tai buvo tik pradžia ir, pasibaigus karantinui, mes vėl grįšime prie renginių, skirtų žinomus žmones sudominti išskirtiniais NT projektais. Na, o kol kas, su pasimėgavimu stebėkime ekonominės klasės butų ir užmiesčio sodybų pirkimo bumą karantino įkarštyje. Nes kai negali dairytis toli, skiriame daugiau dėmesio savo namams“, – sakė NT ekspertė R. Pavarienė.