Kai kurių objektų apžiūra – mokama

Didžioji dalis būstą apžiūrinčių žmonių tikrai yra potencialūs pirkėjai, tačiau, kai parduodamas prabangos segmento NT objektas, į jo apžiūrą ateina ir smalsuolių. Kaip agentūros kovoja su tokiais smalsuoliais?

NT bendrovės „NT aukcionai“ direktorius, NT brokeris Leonas Banikonis pasakoja, kad bendrovė kai kurių NT objektų apžiūrai taiko vizito mokestį.

„Kad apsilankymas nebūtų tik dėl pasižiūrėjimo, saugant privatumą ir kai objektų kainos yra labai didelės. Įsivaizduokite, kai objektas kainuoja 500 tūkst. ir daugiau, kad bet kokie žmonės nevaikščiotų tik pasižiūrėti“, – kaip apsisaugo nuo smalsuolių, pasakoja L. Banikonis.

Jis tęsia, kad vizito mokestis yra simbolinis – 50 ar 100 eurų, tačiau jis taikomas retai, kada NT savininkas pageidauja tik motyvuotų pirkėjų apžiūrų ir, kai NT objektas yra itin prabangus.

„Žmogus perveda mokestį ir mes matome, kas ateina ir kodėl ateina. Simbolinis mokestis ir jei žmogus tikrai nori pasižiūrėti, jam nėra problemų susimokėti. Čia ne dėl mokesčių, o dėl saugumo. Ir tai būna vienetiniai atvejai. Esmė yra, kad yra susitarimas su žmonėmis, kurie nenori, kad po jo namus vaikščiotų kaip po muziejų, nori privatumo ir žinoti, kas atėjo, nes objektai rimti“, – komentuoja pašnekovas ir priduria, kad per metus tokių klientų būna vienas-du.

Mokesčio netaikys, organizuoja atvirų durų dienas

NT bendrovės „Vilniaus-turtas“ direktorius, NT brokeris Antanas Kudarauskas pasakoja, jokio mokesčio „Vilniaus-turtas“ netaiko ir netaikys. Pasak jo, lankytojų srautus bendrovė suvaldo organizuodama atvirų durų dienas.

„Mes organizuojame atvirų durų dienas ir šiame renginyje yra užregistruojami visi, norintys apžiūrėti. Ta registracija yra tam, kad nevaikščiotų kiekvieną dieną žmonės-turistai. Yra organizuojamas tas priėmimas ir visiems besidomintiems yra aprodomi tie apartamentai tiems. Vienas dalykas yra pardavinėti butą, kitas – kažkokį prabangų turtą. Komercinės paskirties turtas rodomas po konfidencialumo sutarties sudarymo, jeigu to reikalauja savininkas“, – pabrėžia A. Kudarauskas.

Pasak pašnekovo, brokerio darbas yra parodyti turtą ir pristatyti taip, kad jis potencialiam pirkėjui pasidarytų įdomus.

„Šiandien, kai sandorių skaičius yra sumažėjęs, yra neapibrėžtumas rinkoje, pirkėjams nėra didelio noro čia ir dabar atsisveikinti su pinigais, nes dėl šito neapibrėžtumo jie tikisi, kad galės nusipirkti pigiau. Nors Vyriausybės planai ir Europos ekonomikos skatinimo politika leidžia manyti, kad galbūt didelio nuosmukio gali ir nebūti. Kad pirkėjų abejonės būtų išsklaidytos, ar šiandien verta pirkti, yra priimtas sprendimas rodyti visiems besidomintiems ir susitikimo metu atlikti brokerio darbą: padėti atskleisti stipriąsias to unikalaus turto savybes ir geriau suprasti žmogų, ar tas turtas yra tai, ko jam reikia. Ir žmogus gali nuspręsti įsigyti čia ir dabar ir nelaukti“, – sako NT brokeris ir priduria, kad nė vienas skelbimas neatstos gyvo aprodymo. Pasak jo, svarbiausia pirkėją įtikinti.

„Mokesčio už vizitą prašymas bei abejojimas ketinimais pirkti yra, mano galva, brokerio darbo neatlikimas. Bet kiekvienas dirba taip, kaip jam atrodo geriausia“, – pabrėžia A. Kudarauskas.

Turi paruošę klausimyną

NT agentūrų tinklo „Capital“ įkūrėjas, bendrovės direktorius Dmitrij Semionov pasakoja, kad NT apžiūrą bendrovė vykdo priklausomai nuo to, ar tame NT objekte gyvena savininkai.

„Yra du turto tipai, kur žmonės gyvena ir kur negyvena. Kur žmonės negyvena, apžiūros vyksta įprastu tempu, žmogus paskambina ir dėl apžiūros galima susitarti gan greitai. Jei žmonės gyvena, mes stengiamės visus potencialius pirkėjus pakviesti vienu metu, kai namai yra tušti. Savininkų turi nebūti namuose, namai turi būti paruošti apžiūrai. Apžiūros organizuojamos tuomet kokį kartą per mėnesį“, – paaiškina D. Semionov.

Vilnius, Šv.Kazimiero bažnyčia
Foto: DELFI / Laimonas Jankauskas

Jis tęsia, kad pirkėjams yra pateikiamas klausimų sąrašas, kuriuo galima išsiaiškinti, ar pirkėjas motyvuotas, ir kokia yra finansinė situacija.

„Dažniausiai yra tam tikras klausimų sąrašas pirkėjams, brokeris turi užduoti, prieš vykdant bet kokią apžiūrą, padaryti šiokią tokią kliento analizę. Klausiama, kiek ilgai ieškoma turto, kokie objektai prieš tai apžiūrėti, už kokią sumą ieškoma turto, kur dabar gyvena, tai yra tam tikri klausimai, kurie padeda nustatyti ir žmogaus finansinę padėtį ir kliento motyvaciją“, – sako NT brokeris.

Taip pat, pasak pašnekovo, bendrovė turi tam tikrą elektroninę klientų bazę, kurioje galima matyti kliento domėjimąsi NT, o pagal tai galima spręsti, ar klientas yra motyvuotas, ar tik – NT objektų turistas. D. Semionov priduria, kad NT brokeriai, matydami kliento istoriją, gali nuspręsti, ar jis motyvuotas ir jam verta rodyti NT. Tiesa, pasak pašnekovo, nors balandį vis dar buvo karantinas, didžioji dalis būstų apžiūrų vyko gyvai, ne virtualiai.