„Mes jaučiame, jog tai gali būti tiesiog naudojimasis monopoline situacija rinkoje, nes toks kainų kėlimas nėra logiškas“ – sako nekilnojamojo turto agentūros „Reline“ savininkas, Marijus Aukštikalnis. – Plius 30 proc., už ką? Ar pirkėjų srautas taip padidėjo ir pardavimai išaugo 30 proc.? Tikrai ne. Kur matyta, kad paslaugų teikėjai savo klientams pakeltų įkainius 30 proc.? Ar tai normalu? Manome, kad nenormalu, bet kiekvieno brokerio ar agentūros teisė – kokias paslaugas rinktis.

UAB „Diginet LTU“ didina kainas motyvuodama tuo, jog sukūrė papildomų paslaugų paketą ir dabar kuria didesnę vertę brokeriui, o brokeris dėl to kuria didesnę vertę savo klientui, bet ar tikrai? Iš esmės tai nekilnojamojo turto brokeriai ir nekilnojamojo turto vystymo įmonės sukuria turinį, kuris publikuojamas internete. Klasifikuotų skelbimų portalai iš esmės ne kažkas daugiau, kaip skelbimų lentos. Tikėtina, kad anksčiau ar vėliau brokeriai jose nustos kabinti skelbimus, kaip kažkada nustojo tai daryti medinėse skelbimų lentose.

Pastaruoju metu vis daugiau sandorių brokeriai įgyvendina nesinaudodami klasifikuotų skelbimų portalais, o naudodamiesi tikrają brokerio verte – informacijos valdymu ir tarpusavio bendradarbiavimu. Brokeriai tarpusavyje susikontaktuoja ir parduoda arba nuperka objektus be papildomos pagalbos, todėl didelis klausimas kiek ilgai dar klasifikuotų skelbimų portalai uždirbs iš nekilnojamojo turto brokerių kuriamo turinio. Labai daug objektų pastaruoju metu net nepatenka į reklamą, o Klientai, kurie kreipiasi į brokerius tiesiogiai, dažnai gauna tokios informacijos, kurios net nėra skelbimuose. Tai kur ta brangiai kainuojanti vertė?“ – klausia verslininkas.

UAB „City House Real Estate“ įmonės brokeriai sako, kad nekilnojamojo turto brokerių specialybė sparčiai populiarėja ir konkurencija šioje srityje auga.

„Nekilnojamojo turto brokeriai, norėdami suteikti geresnę paslaugą savo klientui, privalo investuoti į savo žinias bei tobulinti bendravimo įgūdžius, nuolat plėsti kontaktų ratą. Asmeninis tobulėjimas – nekilnojamojo turto brokerio darbo kokybės ženklas. Šiandien paslaugų kokybė ženkliai skiriasi nuo teiktų prieš 10 metų, to pasekmė – klientų pasitikėjimo augimas. Džiugina, jog teikiamos paslaugos ne tik gerėja, bet ir didėja teikiamų paslaugų įvairovė, kuriasi nekilnojamojo turto paslaugų centrai. Klientai jau supranta, kokias žinias ir galimybes turi nekilnojamojo turto brokeris. Nepaisant augančios konkurencijos, sekdami užsienio rinkų pavyzdžiais, brokeriai Lietuvoje jau dažniau tampa ne konkurentais, o kolegomis. Jeigu brokeriai bendradarbiauja tarpusavyje – laimi klientai“, – kalba brokeriai.

Pasak M. Aukštikalnio, taip jau yra, jog didžiausi neilnojamojo turto sandoriai yra įvykę tinkamos komunikacijos ir informacijos valdymo pagalba. Turtingi ir įtakingi klientai dažniausiai pasitiki tarpininkais, kurie turi gerus kontaktus ir puikiai žino, kam šiuo metu būtų įdomu įsigyti vienokį ar kitokį turtą. Tokie sandoriai paprastai įvyksta žinant kam paskambinti. Viešbučiai, verslo ir prekybos centrai, prabangūs namai dažnai parduodami suvedant suinteresuotus žmones.

„Atvirai pasakius, pirkėjams visuomet „skaniau“ gauti pasiūlymą „iš po stalo“. Tame nėra nieko nelagalaus, tiesiog pirkėjas jaučiasi svarbesnis, kai jį pirmą pasiekia informacija apie parduodamą objektą, ypač kai tas objektas yra plačiai nereklamuojamas. O kiek pirkėjų tokiu būdu pasieks informacija, priklauso nuo brokerio ryšių. Kontaktai ir bendradarbiavimas su kitais brokeriais visada buvo ir bus pagrindinis brokerio ginklas“. – sako M. Aukštikalnis.

„NT ekspertai“ brokerė, Jurgita Beinorienė teigia, kad tam, jog daugiau brokerių galėtų bendradarbiauti, yra vizija įkurti Lietuvos nekilnojamojo turto brokerių asociaciją, kuriai priklausyti turėtų teisę kiekvienas nekilnojamojo turto brokeris, jeigu tik jo veikla yra legali.

Visos įmonės ir brokeriai turės galimybę aktyviai dalyvauti ir prisidėti prie brokerių tarpusavio bendradarbiavimo didinimo.

„Tikime, jog ateityje toks glaudus bendradarbiavimas atsijos nekokybiškai dirbančius brokerius, kurie pardavimo procesą supranta tik kaip skelbimų patalpinimą į klasifikuotų skelbimų portalus, o tai sukurs daugiau kokybės ir naudos mūsų klientams“, – teigia nekilnojamojo turto agentūros „NT ekspertai“ brokerė, Jurgita Beinorienė.

M. Aukštikalnis aiškina, kad asociacija turi planų kelti nekilnojamojo turto brokerių kvalifikaciją, organizuoti mokymus, seminarus, konferencijas ir kitus nekilnojamojo turto brokeriams naudingus renginius, skatinti tarpusavio bendradarbiavimą.

„Norime sukurti brokeriui daug vertės, o kaip pavyks, priklausys nuo kiekvieno brokerio sąmoningumo“, – sako Marijus Aukštikalnis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)