Šiuo metu K. Reganas ir jo verslo partnerė Shane Thornton, – abiejų specializacija – statybininkai, – įkūrė savo kompaniją „Aeropod“, kuri perdirba senus, skraidymui nebetinkamus lėktuvus į darbo kabinetus, lauko namelius ir gatavus būstus.

Kol kas jų kompanija išleido reklamai tik 100 eurų, o pardavė jau 11 savo gamintų būstų ir yra pasirengę pagaminti jų daugiau ir pristatyti klientams, kad ir kur jie pageidautų.

Lėktuvai – patvarūs gaminiai, jie tvirti, turi puikią izoliaciją, gaminami iš tvirtų aliuminio lydinių. Manoma, kad per 20 ateinančių metų pasens ir nebebus naudojami skrydžiams apie 15 000 lėktuvų, tad, galima sakyti, žaliavo išmontavimui ir perdirbimui netrūks.

„Baigėsi jų eksploatavimo laikas, juos atskraidino, išardė dalimis ir išpardavė tas dalis visame pasaulyje“, – pasakojo K. Reganas.

Pirmas jų įsigytas lėktuvas buvo aviakompanijos „IndiGo“ „Airbus A320“, kurį pasiėmė iš Kardifo oro uosto Velse. Prireikė keturių mėnesių kruopštaus darbo, kol kūrėjai išgavo rafinuotą dizainą, kokio norėjo.

Biuras sename lėktuve (Courtesy Aeropod nuotr,)

Yra kelių rūšių, įvairaus dydžio lauko namelių – nuo miniatiūrinių su trimis langais iki erdvesnių su 10 langų, kuriuose yra miegamasis ir nedidelė virtuvė.

Iš lėktuvo salono dalių išima lentynas virš galvos, į kurias dedamas bagažas, langų uždangos, grindys ir kitkas paliekama – kaip lėktuve, pasakojo K. Reganas. Vidinės sienos ir grindys apšiltinamos, įtaisomi kištukiniai lizdai, įvedama elektra, įrengiamas šildymas. Stiklines duris, kurios tipinės „A320“ lėktuvui, apšiltina, nulakuoja, kad jos būtų tinkamos naudoti ištisus metus.

Biuras sename lėktuve (Courtesy Aeropod nuotr,)

„Galime atgabenti perdirbtą į būstą lėktuvo dalį, jums tereikia padaryti betono pamatus – ir kabinetą jau galima naudoti, – aiškino statytojai. – Kabinetai turi specialią įkomponuotą pakeliamąją sistemą, tad jei reikėtės išsikelti į kitą vietą, be vargo išsigabensite ir kabinetą.“

K. Reganas tikina – iš lėktuvų pagaminti kabinetai patvarūs, atskiri statiniai, „lygiai tokie kaip namas. Priežiūra jiems nereikalinga, pakanka nuplauti – kaip automobilį. Kai kurie klientai juos apdengia kaip automobilius, bet iš tiesų nėra reikalo to daryti. Dažai visiškai patikimi“.

Biuras sename lėktuve (Courtesy Aeropod nuotr,)

Tokių kabinetų kainos prasideda nuo 20 000 eurų, prabangesni variantai kainuoja iki 37 000 eurų. „Aeropod“ tikisi išplėsti savo veiklą iš Airijos į Angliją. „Šiuos kabinetus galime bet kur pristatyti. Nėra ribojimų – galime bet kur juos nugabenti“, – aiškino K. Reganas.

Ne vien „Aeropod“ perdirba senu lėktuvus. Kotsvoldo oro uoste sename „British Airways“ lėktuve įrengtoje salėje galima surengti vakarėlį. Šios salės valandos nuoma – 1 180 eurų.

Būtent Kotsvoldo oro uoste Velso kompanija „Aerfin“ perdirba senus lėktuvus. Iki 90 proc. skraidymui nebetinkamų lėktuvų naudojami naujai arba perdaromi. Pasak kompanijos vykdomojo direktoriaus Simono Baylisso, senus lėktuvus ir jų dalis galima naudoti labai įvairiai – pradedant šunų mokymo centro įrengimu, baigiant restoranai žmonėms.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją