Būtent šios erdvės padeda arba trukdo parduoti būstą greičiau ir padidinti jo vertę. Įžvalgomis apie tai dalinasi „Inreal“ grupės gyvenamojo NT brokeris Arminas Karalius.

Pirmiausiai virtuvė, o po to vonios kambarys yra būsto erdvės, kurias potencialūs pirkėjai vertina priekabiausiai ir kurios pirkėjams daro didžiausią įspūdį – teigiamą arba neigiamą. JAV ir Europoje atliktas ne vienas tyrimas rodantis, jog panašių pagal kainą, lokaciją, kokybę būstų pardavimo sėkmingumą apie 80 proc. nulemia patraukliai atrodanti virtuvė bei vonia.

Todėl jei NT savininkas rengiasi parduoti būstą ir planuoja atlikti remontą, kad padidintų jo vertę – daugiausiai dėmesio reikia skirti minėtoms erdvėms. Tai padės racionaliai panaudoti būsto renovacijai skirtą biudžetą ir gauti didžiausią naudą.

Virtuvės interjeras
Foto: Adobe Stock

Virtuvė

Iš esmės perdaryti visą virtuvės erdvę ir supirkti naujus baldus nebūtinai išmintinga – tokia investicija gali tiesiog neatsipirkti. Jei virtuvės baldai nėra stipriai nudėvėti, racionalu tiesiog pakeisti spintelių rankenėles naujomis ir modernesnėmis, įsigyti naujus madingus šviestuvus bei, žinoma, gerai išvalyti visą virtuvės erdvę. Nepamirštant plytelių prie viryklės, gartraukio, langų ir t.t. Didesnių investicijų virtuvės erdvėje vertos grindys – geriausiai, jei jos išklotos kokybiškomis neutralios spalvos plytelėmis.

Žmonės labiau vertina būstus, kurių virtuvės erdvėje sukurtos sąlygos pasėdėti su šeima ar draugais – stalas su kėdėmis, arba salelė, kurią padeda sukurti baro tipo stalas, galintis tarnauti ir kaip papildomas gaminimo paviršius, ir kaip pasisėdėjimo vieta.

Virtuvės interjeras
Foto: Adobe Stock

Jeigu remonto biudžetas labai ribotas, būsto savininkas turėtų atkreipti dėmesį į dalykus, kurie labiausiai matomi ir juos pagerinti. Visuomet pasiteisina šviežiai nudažytos sienos, kriauklė ir kranas turi būti idealios būklės, vaizdą padeda pagerinti jau minėtas spintelių ir stalčių rankenėlių pakeitimas bei madingi šviestuvai.

Nuo paviršių turi būti pašalinti visi nereikalingi ar nebūtini daiktai. Gerą emocinį įspūdį padeda sukurti nedidelės, bet naujos ir funkcionalios dekoro detalės – pavyzdžiui, dailios dėžutės biriems produktams bei prieskoniams ir pan. Svarbiausiai, kad daiktų nebūtų per daug tiek ant paviršių, tiek ir spintelėse. Priešingu atveju pirkėjams gali atrodyti, kad virtuvėje trūksta vietos.

Vonia

Vonia yra antra svarbiausia namų erdvė po virtuvės, labai dažnai lemianti potencialių pirkėjų simpatijas būstui. Investuojant į vonios kambario remontą logika turėtų būti tokia: labiausiai atsiperka investicijos į labiausiai matomus dalykus. Vandens maišytuvai, kriauklė, naujos dušo kabinos durys arba užuolaidėlės, naujos spintelių rankenėlės, rankšluosčių kabyklos, veidrodžiai ir apšvietimas, – investicijos nedidelės, bet efektyvios.

Perdažytos sienos suteikia švaros ir gaivumo. Tyrimais nustatyta, kad pasteliniais mėlynos spalvos atspalviais dažytos vonios kambario sienos padeda kilstelėti būsto vertę.

Specialistai taip pat pataria sukurti kiek įmanoma daugiau vietos daiktams – pakabinti ar pastatyti spintelių, o jei erdvė per maža, spintelių funkciją gali atlikti daiktadėžės. Svarbiausiai, kad daiktai nesimėtytų, bet būtų kompaktiškai ir patogiai sudėti.

Kalbant apie didesnes išlaidas – jei vonia nusidėvėjusi ir prastos kokybės, pasiteisina investicijos į plytelėmis išklotą dušo erdvę su užuolaida arba skaidriomis durelėmis. Tai reikšmingai pagerina vonios kambario vaizdą ir kilsteli viso NT vertę.

Ir paskutiniai štrichai – prieš įsileidžiant pirkėjus į vonią, patariama patraukti nuo akių visus asmeninius daiktus, kosmetiką, valymo priemones. Patartina pakabinti naujus, kokybiškus storius rankšluosčius, kurie suteikia šiek tiek prabangos prieskonio ir pamerkti gyvų gėlių. Tokios, rodos, nereikšmingos detalės padeda sukurti geras emocijas, o jų reikšmės NT pardavimui nereikėtų nuvertinti.