„Pacų“ viešbutis nėra eilinis pasaulinės klasės viešbutis. Tai – atkūrimas vieno įstabiausio Vilniaus istorinio pastato, kuris apie porą šimtų metų buvo daugiau niokojamas, nei išlaikomas. Atkuriant tokios vertės rūmus, reikia harmoningai sujungti istorinę didybę su moderniais patogumais ir dizainu. Juk didikų Pacų rūmai buvo reprezentacinė Vilniaus vieta, kur pobūviuose sukdavosi damos ilgomis suknelėmis, viešėdavo karaliai ir imperatoriai, o Napoleonas Bonapartas kreipėsi į vilniečius iš rūmų terasos.

Atstatyti net tik pastatą, bet ir rūmų dvasią, kuri viliotų miestiečius bei miesto svečius nepaprastų potyrių žavesiu yra neeilinė užduotis.

Šios užduoties imasi Kęstutis Kazlauskas, tapęs „Pacai“ viešbučio direktoriumi.

– Kuo jūsų darbas „Radisson Blu“ skirsis nuo „Pacų“ viešbučio, kuris priklauso Design Hotels viešbučių grupei? Juk Design Hotels yra žinomi tuo, kad siekia ne viešbučių narių vienodumo, bet kiekvieno iš jų autentiškumo. Ar teks panaudoti daugiau kūrybos?

Taip, be abejo. „Radisson Blu“ viešbutis taip pat turi aukštus standartus, bet yra labiau korporatyvinis, o „Design Hotels“ siūlo daugiau laisvės, čia daug didesnė kūrybinė galia. Štai, pavyzdžiui, „Radisson’e“ viskas yra standartizuota, o „Design Hotels“ skatina individualumą, prisitaikymą prie vietinės specifikos, ir patys kuria savo prekės ženklą – „Pacų“ viešbutyje net ir rakto įdėkliukas bus sukurtas vietinių dizainerių, o ne standartiškai patvirtintas korporatyvinės vadovybės. Tad aš džiaugiuosi, kad naujoji pozicija man atriš rankas kūrybai. Kursime savo vidinius darbo kokybės standartus ir sieksime svečiams dovanoti tokią patirtį, kuri išliks ilgam. Juk „Design Hotels“, kai daro kokybinį auditą, labiau tikrina idėjos išpildymą ir aptarnavimo draugiškumą, o ne veiklos procedūras.

Naujas penkių žvaigždučių viešbutis "Pacai"

Ar pasirinkote naująją darbovietę dėl kūrybos laisvės, ar buvo ir kitų faktorių?

„Pacų“ viešbutis yra kuriamas pastate, už kurį esame dėkingi Mykolui Kazimierui Pacui. Tai valstybės paveldo saugomas objektas, jame daug restauruotų istorinių detalių, tad kiekvienas žingsnis primena apie turtingą praeitį. Šis viešbutis tikrai neeilinis – tai vieninteliai didikų rūmai Lietuvoje, paversti viešbučiu, ir dar įsikūrę pačioje Vilniaus senamiesčio širdyje. Keletą metų prieš atidarymą buvo kruopščiai vykdomi restauracijos darbai. Kultūros vertybių apsaugos departamento ekspertai freskų atkūrimo kokybę įvertino aukščiausiu balu, o Heritas asociacija, besirūpinanti istorinio kultūrinio paveldo tvarkyba, „Pacų“ viešbutį laiko pavyzdžiu, kaip galima atstatyti suniokotą pastatą.

Tačiau „Pacai“ – tai ne vien pastatas. Priėmiau pasiūlymą vadovauti šiam viešbučiui, kadangi sužavėjo galimybė išbandyti „Design Hotels“ siūlomą kelią sukurti unikalią viešbučio koncepciją, suderinančią pagarbą istoriniam paveldui ir šiuolaikinį požiūrį į svečių bendruomenę bei atsakingą verslą.

– Ką manote apie „Design Hotels“ įėjimą į Lietuvos svetingumo rinką? Kaip tai pakeis Lietuvos ir Baltijos šalių viešbučių rinką? Ką jums reprezentuoja „Design Hotels“ ženklas?

„Design Hotels“ vizija yra suburti neprilygstamą pasaulinę dizaino, architektūros ir kultūros bendriją ir tapti nesenkančiu autentiškų svetingumo patirčių šaltiniu. Šiuo metu yra apie 727 000 šios bendrijos narių. Mūsų viešbutis taps tiltu, jungiančiu minėtą bendriją su UNESCO saugomu didžiausiu Rytų ir Vidurio Europoje barokiniu Vilniaus senamiesčiu ir jo gyvenimu.

– Kodėl svečiai turėtų pasirinkti būtent šį viešbutį?

Tokios istorijos, kokią turi „Pacų“ viešbutis, neturi joks kitas viešbutis Vilniuje. Pati viešbučio istorija traukia žmones – juk mes atnaujiname legendos konceptą. Pacų rūmai buvo centrinė Vilniaus vieta, kur apsistodavo valstybių valdovai, rinkdavosi garbingiausi miesto svečiai ir vilniečiai, ir mes dabar turime galimybę tęsti šią istoriją.

O tikrąją viešbučio vertę svečiai pajus bendraudami personalu. Mes norime būti kuklūs, labai šilti ir draugiški. Svečius priimsime pagarbiai, su kruopščiu ir mylinčiu dėmesiu kiekvienai smulkmenai.

– Koks, jūsų nuomone, bus „Pacų“ viešbučio svečias? Ar „Design Hotels“ ženklas padės į Lietuvą pritraukti naujų svečių?

„Design Hotels“ svečias – tai naujosios kartos keliautojas, kuriam vienas iš svarbiausių dalykų yra gerai veikiantis internetas ir kuris nori mažiau formalios ir labiau holistinės patirties, nei įprastas 5-žvaigždučių oficialumas. Jie nepretenzingi, modernūs ir smalsūs kitų šalių kultūrai ir vertybėms, o prabanga jiems asocijuojasi su kokybe, inovacija ir subtilumu. Ieškoma tikros patirties, o ne vien viešbučio lovos – kažko, kas įkvėptų, transformuotų, palytėtų visus jutimus.

Manau, kad viešbučio komandai bus didelė atsakomybė tinkamai priimti šiuos svečius ir pasiekti, kad jų viešnagės patirtis paskatintų ne tik sugrįžti, bet ir pasikviesti savo gimines ir draugus. Mes planuojame sumaniai rekomenduoti miesto renginius, galerijas, vietines parduotuves, menininkų butikus ir t.t., kuriuos svečiai galės aplankyti viešnagės metu, o mūsų darbuotojai pasakos svečiams apie pastato architektūrą, istoriją.

„Design Hotels“ labai skatina pažinti miestą, ir kiekvienas mūsų darbuotojas bus kaip gidas. Viešbutis bus tarsi gyvas muziejus.

Kita gera naujiena yra ta, kad „Pacų“ viešbutis jungiasi prie Starwood Prefered Guest (SPG) lojalumo programos – būsime pirmasis šios programos narys Lietuvoje. Tai suteiks galimybę sužinoti apie mūsų teikiamas paslaugas 21 milijonui programos dalyvių.

– Kas bus būdinga „Pacų“ viešbučio kambariams?

Nors mūsų svečių priėmimas bus labiau asmeniškas, draugiškas, tačiau kambariai bus įrengti taip, kad atitiks 5-žvaigždučių reikalavimus. Bus labai didelė kambarių įvairovė, tad turėsime ką pasiūlyti ir klasikinės prabangos ieškantiems svečiams – mūsų elegantiškos erdvės patenkins kilmingiausių šeimų poreikius.

Visi kambariai turės kažką savito – atidengtas freskas, istorinės architektūros dalelę ar šiuolaikinio meno darbus. Visas interjeras buvo kurtas remiantis Lietuvos gamtos spalvų gama. Architektai bei interjero dizaineriai – visi yra lietuviai, ir tai labai derinasi su Design Hotels idėja integruoti viešbutį su vietine kultūra, partnerystėmis su Lietuvos paslaugų tiekėjais. Net ir restoranas, kurį atidarome kartu su Claus Meyer iš garsiojo Kopenhagos Noma restorano, integruos lietuvišką virtuvę ir vietinius produktus su moderniomis šiaurietiškos virtuvės tendencijomis.

– Kokie pagrindiniai jūsų iššūkiai naujame darbe? Ar aukšto lygio viešbučių personalo stygius iš tiesų yra viena iš rimčiausių problemų Lietuvoje? Kaip ją ketinate spręsti?

Taip, komandos suformavimas, motyvavimas ir paruošimas veiklai yra didžiausias atidaromo viešbučio iššūkis. Galiu pasidžiaugti, kad „Pacai“ turi gerą aurą ir padeda grąžinti Lietuvos talentus iš užsienio. Turime du skyrių vadovus, kurie sugrįžo iš Londono aukščiausios lygos viešbučių. Jų patirtis pagelbės ruošiant jaunąją kartą, ateities talentus, kurie turi teisingą požiūrį į aptarnavimą.

Pritraukiant darbuotojus, turime dar ne vieną privalumą – „Pacai“ yra vienintelis Lietuvoje naujai atsidarantis 5 žvaigždučių viešbutis, kuris suteiks galimybę išmokti aukščiausio lygio aptarnavimo subtilybių. Darbuotojai turės daug daugiau laisvės, kurs tikrą ryšį su svečiais – jiems nereikės atkartoti vis tų pačių išmoktų frazių. Galimybė dirbti tokiame viešbutyje, ir su tokia lokacija, pasitaiko tik vieną kartą gyvenime. „Design Hotels" tinklas išlaisvina asmenybę, darbuotojai tampa kūrybingi, gyvena šiuolaikinį gyvenimą ir neša šiuolaikinio svetingumo judėjimo vėliavą.

Tikiuosi surasti bendraminčių, kuriems yra artimos šios vertybės. Visi drauge ieškosime bendrojo vardiklio modernioje prabangoje – juk šiuolaikiniam svečiui prabangus šviestuvas ar paveikslas nėra tiek svarbūs, kiek yra svarbus greitas internetas, galimybė dideliame ekrane žiūrėti atsisiųstą filmą ir smagiai pabendrauti su sąmojingu padavėju.

– Kokia yra Vilniaus viešbučių rinkos ateitis? Kokie dar viešbučių prekės ženklai atsidarys? Kaip jiems pavyks pritraukti daugiau turistų?

Kiekvienas naujai ateinantis prekinis ženklas yra dar vienas komunikavimo turizmo pasauliui kanalas – linkiu, kad kolegos iš kitų viešbučių dirbtų drauge tam, kad atvykstančių svečių skaičius nuolat augtų. Vis dar svarbus turizmo sezoniškumas, kurį geriausiai amortizuoja įvairūs renginiai ir konferencijos. Dabartinių Sporto Rūmų konvertavimas į Kongresų Rūmus padėtų Vilniui pritraukti daugiau renginių ne sezono metu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)