Kaip visuomet, man labai įdomūs užkulisiai. Apie siuntų kelią, saugų jų gabenimą bei pakavimą kalbuosi su tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak“ marketingo vadove Asta Raudoniene.

– Asta, papasakokite , koks yra siuntos pradžios ir pabaigos kelias? Kiek laiko ši kelionė trunka?

– Siuntos kelias prasideda, kai elektroninėje parduotuvėje užsakote prekę. Siuntą kelionei pas klientą gali paruošti elektroninės parduotuvės komanda arba siuntų tarnyba, jei el. parduotuvė perka visapusiško užsakymo išpildymo paslaugą. Pabaigos kelias – siunta keliauja į paštomatą arba kurjeris ją pristato kliento nurodytu adresu. Trukmę apibrėžti gana sudėtinga. Pirmasis etapas dažniausiai priklauso nuo elektroninės parduotuvės pajėgumų perduoti siuntą kurjeriams. Kai siunta pasiekia mus, į bet kurią Baltijos šalį ją galime pristatyti per 1–2 darbo dienas.

– Šventinis metas. Jei prekę įsigysiu šiandien, ar dar yra galimybė siuntą gauti iki Kalėdų?

– Galimybė yra. Visos siuntos, kurias elektroninės parduotuvės komanda mums perduos iki gruodžio 20 dienos imtinai, bus pristatytos iki šv. Kalėdų.

– Kodėl prieššventiniu metu siuntos ima vėluoti? Per daug siuntų ir kurjeriai nespėja su apimtimis?

– Prieššventiniu laikotarpiu siuntų skaičius vidutiniškai didėja 30–40 proc. Siuntos kelias yra kompleksinis procesas. Priklauso ne tik nuo kurjerių tarnybų. Pirmiausia, vėlavimas galimas, jei elektroninei parduotuvei pritrūksta resursų tvarkytis su išaugusiu pardavimų kiekiu. Būna, pritrūksta prekių. Prieššventiniu laikotarpiu siuntų tarnybos paprastai didina personalo skaičių. Deja, dabartiniu etapu visoje rinkoje labai trūksta darbo jėgos. Šventiniu laikotarpiu mums itin padeda kurjeriai, kurie savarankiškai pristato siuntas savo pasirinktu laiku, o mes jiems užtikriname srautą. Nemažą įtaką siuntų vėlavimui turi ir tai, kaip greitai iš paštomatų atsiimamos siuntos.

Siuntų pristatymo užkulisiai (R. Slavyko nuotr.)

Jeigu klientai neskuba atsiimti siuntų, tikėtina, jog kiti turės palaukti, kol atsilaisvins vieta. Gali būti, kad siuntą teks atsiimti kitame paštomate. Kurjeriams apvažiuoti savo teritoriją gali sutrukdyti oro sąlygos, slidūs keliai. Tokios situacijos, deja, taip pat būdingos šventiniam laikotarpiui.

– Visai nesenai susipažinau su tyrimo duomenimis, kurie rodo nemažą mikroorganizmų paplitimą tiek paštomatų viduje, tiek išorėje. Ši tema ypač aktuali jau kelis metus trunkančios pandemijos metu. Sakykite, kaip jūs rūpinatės, kad siuntos saugiai pasiektų siuntos gavėją?

– Ne tik išplėtėme, bet ir atnaujinome paštomatų tinklą. Tai darydami nusprendėme kiek kitaip pažiūrėti į patį atsiėmimo procesą ir įdiegti naujesnes technologijas. Taip mūsų paštomatai tapo bekontakčiais.

Dureles atidaro nuskenuotas QR kodas. Pirmiausia įvertinome, kad tai taupo atsiimančiojo laiką. O pandemijos akivaizdoje pamatėme, kad toks atsiėmimo būdas yra gerokai švaresnis. Mūsų užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad ant paštomatų ekranų, kaip ir ant kitų dažnai liečiamų paviršių, knibžda daugybė bakterijų ir grybų.

– Kaip pasirūpinti siunta, kurią atvežė kurjeris, arba siunta, pasiimta iš paštomato?

– Kaip ir bet kur kitur – paisyti higienos standartų. Pandemijos metu jau tapo įprasta bekontaktis atsiėmimas iš kurjerio, nebededame parašų, paštomatuose nebeprivalome maigyti ekrano. Vis dėlto, rankų higiena išlieka svarbi. Dėžių, į kurias pakuojamos siuntos tikrai nereikėtų laikyti gyvenamoje erdvėje, o jeigu randate joms antrą gyvenimą, prieš tai dezinfekuokite – blogiau nebus.

– Kaip tinkamai turėtų būti supakuota siunta, kad adresatą pasiektų saugiai? Kokias pakavimo medžiagas naudoti ir kokių vengti?

– Pirmas žingsnis, tinkamai pasirinkta bei tvirtumu pasižyminti pakuotė. Tai gali būti tvirta kartoninė dėžė, paminkštintas vokas, plastikinis maišas ar kartono tūta. Tuomet reikėtų pasirūpinti siuntos turinio apsauga. Jei tai dūžtantis ar trapus daiktas, verta jį apsukti apsauginėmis pakavimo medžiagomis: burbuline plėvele, kartonu, senu laikraščiu ar tvirtu pakavimo popieriumi. Taip pat yra naudojamos granulės, primenančios kukurūzus. Tikrai nėra būtina pirkti naujas pakavimo priemones – pritariame ir skatiname pakartotinį pakuotės panaudojimą. Džiaugiamės, jei siuntoms panaudota pakuotė randa antrinę savo paskirtį. Apsauginėmis medžiagomis reikėtų užpildyti likusią tuščią dėžės ertmę, kad siuntos viduje esantys daiktai neturėtų erdvės judėti. Pakavimą baigiame atviras siuntos dėžės ertmes užklijuodami patvaria juosta, kuria nepakenks apsukti ir dėžės kampus, siekiant juos apsaugoti nuo netikėtų sutrenkimų.

Siuntų pristatymo užkulisiai (R. Slavyko nuotr.)

Labai svarbu suprasti, kad siunta keliauja per daug rankų. Todėl jos vieta nėra nei ant stalo, nei ant lovos. Pasiėmus siuntas iš paštomatų, pati stengiuosi siuntą pasidėti bagažinėje ar ant keleivio kilimėlio. Ir, žinoma, ją pasiėmusi dezinfekuoti rankas.

#SUSITVARKYK ir viskas bus gerai!

Ankstesnius mano straipsnius apie paprastą namų priežiūrą galite perskaityti paspaudę ČIA.

Daugiau Tomos Šokelės patarimų galite rasti @susitvarkyk „Instagram“ paskyroje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (41)