Jonas Survutas, ilgalaikės ir trumpalaikės automobilių nuomos paslaugas Baltijos šalyse teikiančios įmonės „Mobire“ regiono vadovas, teigė, kad visuomenėje yra plačiai paplitusi nuomonė, jog įsigijus naują automobilį jo priežiūra nieko nekainuos, tačiau realybė yra kiek kitokia ir toks požiūris nėra visiškai teisingas. Anot jo, mokama naujo automobilio pirkimo kaina yra tik dalis išlaidų, kurias patiria automobilio savininkas. Tiesa, pirmais ar antrais automobilio eksploatacijos metais papildomų išlaidų tikrai gali būti nedaug, bet ekspertas pabrėžia, kad vėliau išlaidų eilutė tikrai kils į viršų.

„Pirmiausia reikia įsivertinti automobilio gamintojo suteikiamą garantijos terminą. Vidutiniškai rinkoje šis terminas yra apie 3 metus. Todėl jei perkate savo svajonių automobilį ir norite juo mėgautis ilgesnį laiką ir tai daryti be streso, siūlyčiau pasidomėti galimybe įsigyti papildomą ar pratęstą garantiją.

Dauguma automobilių pardavėjų tokią galimybę suteikia, tačiau tai galima padaryti iki tam tikro momento – užsakant automobilį, iki jo registracijos ar pirmaisiais metais, priklausomai nuo gamintojo. Jei apie papildomą garantiją pradėsite galvoti jau besibaigiant gamintojo garantijai, greičiausiai jau bus per vėlu arba sąlygos bus daug prastesnės. O tai jau gali tapti viena dalimi papildomų išlaidų“, – pasakojo J. Survutas.

Jonas Survutas

Galingesnis variklis gali lemti galingesnes išlaidas

Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad dauguma pirkėjų, įsigiję naują automobilį, yra linkę jį apdrausit kasko draudimu. Tiesa, perkant ne tiesiogiai, bet per finansines įstaigas, toks draudimas yra privalomas. J. Survutas pastebi, kad draudimo kaina gali skirtis priklausomai nuo pirkėjo draudimo istorijos, bet taip pat ir nuo automobilio, kurį ketinate įsigyti modelio ar net jo variklio galios ar įrangos.

„Kai kurie automobiliai draudikų yra vertinami kaip labiau rizikingi, todėl ir įmoka bus didesnė. O kalbant apie prabangesnius automobilius, gali būti, kad draudikai reikalaus aukštesnio lygio apsaugos sistemos nei automobilio gamyklinė signalizacija, kas reikštu dar daugiau papildomų išlaidų. Tam, kad išvengtumėte nemalonių netikėtumų, rekomenduoju iš anksto draudimo kompanijoms pateikti užklausas, kokiomis sąlygomis būtų draudžiamas jūsų norimas automobilis“, – komentavo ekspertas.

Anot J. Survuto, ne ką mažiau svarbu įsivertint, ar įvykus rimtesniam gedimui ar remontui, draudimas suteiks pakaitinį automobilį. Jis aiškina, kad automobilio remonto po eismo įvykio atveju, pakaitinio automobilio nuoma gali papildomai kainuoti apie 30 eur už parą, o vidutiniškai remonto darbai trunka 5–10 dienų, todėl galima nesunkiai suskaičiuoti, kokia būtų papildomų išlaidų suma.

„Dar vienas dalykas – nors einant metams automobilio vertė krenta, draudikai yra linkę didinti draudimo kainas, net jei nepatyrėte eismo įvykių, todėl neverta tikėtis, kad draudimas bus brangus tik pirmais metais, o vėliau jis atpigs. Dažniausiai metinė įmoka 2–4 eksploatacijos metais ženkliai nemažėja, o kartais net gali būti didesnė nei pirmais“, – įžvalgomis dalijosi pašnekovas.

Automobilio pirkimas

Išlaidas generuoja ne tik gedimai

J. Survutas taip pat atkreipė dėmesį, kad net ir negendant automobiliui, reguliarūs techniniai aptarnavimai yra būtini, o kai kuriais atvejai ir papildomų išlaidų dėl to išvengti nepavyksta.

„Kiekvienas automobilių gamintojas yra nustatęs laiko ir ridos intervalus, kada reikia pakeisti automobilio tepalus, kitus skysčius ir būtinas su laiku keisti dalis. Kol automobilis yra su galiojančia gamintojo garantija, visus šiuos darbus rekomenduojama atlikti oficialiame gamintojo atstovo servise. Vidutinės klasės automobiliui šių darbų kaina per 5 metus vidutiniškai sudaro apie 2000 Eur. Skamba nebaisiai, tačiau vidutiniškai per mėnesį, gaunasi 33 eurai papildomų išlaidų. Premium klasės automobiliams šios išlaidos gali siekti ir 30–50 proc. didesnės.

Vėlgi, kad išvengti nemalonių staigmenų ir „neplanuotų išlaidų“, primiausia, rekomenduoju paprašyti automobilio gamintojo atstovo, kad pateiktų planinių techninių aptarnavimų kainas ilgesniam laikotarpiui, kad galėtumėte susipažinti ir įsivertinti.

Antra, renkantis automobilį pasistenkite gamintojo nustatytus techninių aptarnavimų intervalus derinti prie jūsų nuvažiuojamos realios ridos. Pavyzdžiui, jei žinote, kad važiuosite daugiau kaip 30 000 km per metus, o gamintojo nustatytas intervalas bus kas 15 000 km, reiškia, kad į servisą turėsite vykti bent du kartus per metus, ir per ilgesnį laikotarpį eksploatacinės išlaidos dar labiau išaugs. Arba atvirkščiai – jei gamintojas nurodo, kad tepalus reikia keisti kas metus arba kas 30 000 km, (kas sueina anksčiau), o jūs nuvažiuosite tik 10 000 km, reiškia kad į servisą vyksite kas metus, ir galima sakyti permokėsite, už neišnaudotą resursą.

Jei tvirtai žinote kokio automobilio norite, jo tepalų keitimo intervalas gal ir nepasirodys jums svarbus, tačiau jei nesate tvirtai apsisprendęs pirkėjas ir renkatės iš kelių modelių, tai jums gali tapti gan svarbiu argumentu“, – aiškino J. Survutas.

Išvaizda gali kirsti per piniginę

Specialistas pastebi, kad dažnai automobilių vairuotojai rūpinasi ne tik automobilio technine būkle, tačiau ir išvaizda, todėl neretai rinkdamiesi automobilį jį komplektuoja su didesniais, jų akiai gražesniais, ratlankiais. Vis dėlto, ilguoju periodu net ir toks pasirinkimas tampa papildomų išlaidų priežastimi.

„Dideli ir gražus ratlankiai tikrai labai puošia automobilį, tačiau labai svarbu įsivertinti, kad didesnių išmatavimų padangos brangiau kainuoja, o taip pat išleisti daugiau tenka ir jų keitimui bei saugojimui. Padangų dėvėjimuisi didelę įtaką daro nuvažiuojama rida, vairavimo stilius, automobilio masė, padangų kokybė ir kiti veiksniai, bet statistiškai vidutinės išlaidos padangoms sudaro apie 9 proc. visų automobilio eksploatacinių kaštų, įskaitant ir jo nuvertėjimą, kas yra tikrai nemažai papildomų išlaidų. Siekiant sutaupyti, rekomenduojame nepersistengti su ratlankių dydžiu, įsivertinti kiek realiai kainuos reikiamos padangos bei rinktis kokybiškas padangas įsivertinus specialistų rekomendacijas“, – patarė specialistas.

J. Survutas teigė, kad be visų paminėtų išlaidų, vairuotojai taip pat turėtų nusiteikti, kad bus ir kitų išlaidų, kurių nepadengs nei draudimas, nei automobilio garantija.

„Dažniausiai tai yra taip vadinamų natūraliai nusidėvinčių dalių keitimo išlaidos – klasikinis to pavyzdys – stabdžių kaladėlės ir diskai. Juos nori nenori reikės keisti 3–4 automobilio naudojimo metais ir tokios išlaidos dažnai nemaloniai nustebina. Jau nekalbant apie rimtesnius automobilių mazgų gedimus pasibaigus jo garantijai.

Šių išlaidų dažnam naujo automobilio pirkėjui išvengti neįmanoma, tačiau jas galima apskaičiuoti ir suvaldyti. Šiuo klausimu jums geriausiai patars automobilių ilgalaikės nuomos paslaugų specialistai. Ilgametė darbo su automobiliais patirtis ir geriausios sąlygos iš tiekėjų leidžia jiems tiksliai apskaičiuoti ir įvertinti esamas ir būsimas automobilio eksploatacines išlaidas bei fiksuoti jas mėnesinėje nuomos įmokoje“, – teigė J. Survutas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)