Klaidas vairuotojai supranta iš karto

Draudimo bendrovės draudimas.lt žalų specialistas Danielius Braškys teigia, kad iš tiesų neretai eismo įvykiai įvyksta, atrodytų, „visiškai lygioje vietoje“. Tokie atvejai fiksuojami gyvenamųjų daugiabučių kiemuose, stovėjimo ar požeminėse stovėjimo aikštelėse, kur eismas nėra toks intensyvus kaip keliuose.

Ekspertas pasakoja, kad vos įvykus įvykiui vairuotojai dažnai supranta, kad jo buvo galima nesunkiai išvengti ir taip nepatirti nereikalingų išlaidų dėl apgadinto automobilio remonto, mat būtų užtekę tik šiek tiek daugiau atidumo.

„Norint išvengti tokių situacijų, prieš išvažiuojant ar įvažiuojant į stovėjimo vietą reikėtų gerai apsidairyti aplinkui ir įvertinti ar tikrai važiuojamojoje dalyje nėra kliūties, atsižvelgti į galimas kitų eismo dalyviu judėjimo kryptis ir tik tada pradėti manevrą.

Ypatingai svarbu apsidairyti prieš pradedant manevrą atbuline eiga, kadangi manevruojant atbuline eiga privalu praleisti kitus eismo dalyvius. Taip pat vairuotojams rekomenduotume visiškai aklai nepasikliauti ir viso darbo nepalikti automobiliuose sumontuotoms „Parkavimo sistemos asistentams“, kadangi staigiai pajudėjus iš vietos, „parkavimo asistentas“ ne visuomet laiku pastebės ir vairuotoją įspės apie netikėtai atsiradusią kliūti – privažiavusį automobilį, praeivį ar dviratininką, taip pat važiuojant tam tikru kampu „Parkavimo asistentas“ gali ir nepastebėti aikštelėse esančių neaukštų metalinių stulpelių ar kūgelių“, – aiškino žalų specialistas.

Kamščiai ir spūstys: panevėžiečiai veržiasi į parduotuves prieš pat jų uždarymą

Stovėjimo aikštelės tampa pinklėmis vairuotojams

D. Braškys pabrėžė, kad svarbu prisiminti ir tai, kad stovėjimo aikštelėse ar daugiabučių kiemuose, kuriuose nėra kelio ženklų nurodančių kieno yra pirmenybė važiuoti, galioja dešinės rankos taisyklė. Išvažiuojant iš stovėjimo vietos, aikštelės ar kiemo, svarbu suteikti pirmenybę pagrindiniu keliu važiuojančioms arba pirmumo teisę turinčioms transporto priemonėms. Taip pat, anot jo, ypač svarbu nepamiršti nuolat dairytis.

„Važiuojant keliuose, prieš atliekant rikiavimosi ar lenkimo manevrą, būtina pažiūrėti į šoninį automobilio veidrodėlį, parodyti posūkio signalą, kad apie savo manevrą įspėtumėte kitus eismo dalyvius ir tik įsitikinus, kad tai daryti saugu, atlikti minėtą manevrą.

Dažnai eismo įvykiai įvyksta, kadangi vairuotojai persirikiuodami į kitą eismo juostą į šoninį veidrodėlį pažiūri per vėlai – jau pradėję persirikiavimo manevrą. Pasitaiko atveju, kai laiku nėra parodomas posūkio signalas, dėl ko kiti eismo dalyviai nesitiki, kad bus rikiuojamasi ir atitinkamai nepraleidžia arba nepalieka užtektinai vietos užbaigti manevrą“, – įžvalgomis dalijosi D. Braškys.

Prieš žiemą reikia keisti ne tik padangas, bet ir įpročius

Atėjus šaltajam sezonui, anot žalų specialisto, labai svarbu atsižvelgti į kelio dangą. Ypatingai svarbu į tai atsižvelgti kelionę automobiliu pradedant nakties metu arba anksti ryte, kai keliai dar nėra pravažinėti ir pabarstyti druskos ar smėlio mišiniu, galimas plikledis, dėl ko tinkamai neįvertinus važiavimo greičio, įvažiuojant į kelio vingį ar posūkį, automobilis gali tapti nevaldomas.

„Ne ką mažiau svarbu laikytis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės, kadangi dėl slidžios kelio dangos ženkliai sumažėja stabdymo efektyvumas ir padidėja stabdymo kelias, dėl ko nesilaikant saugaus atstumo išvengti susidūrimo su priekyje netikėtai stabdančia transporto priemone gali būtų labai sudėtinga ar net neįmanoma. Esant didesniam smūgiui, neretai automobiliai būna apgadinami labai stipriai“, – sako ekspertas.

D. Braškys taip pat pabrėžia, kad keičiantis orams, pradėjus ankščiau temti ir dėl oro sąlygų prastėjant matomumui, yra kur kas sunkiau pastebėti kelio važiuojamojoje dalyje esančias duobes.

„Svarbu atidžiai stebėti kelio dangą, pastebėjus duobę – esant galimybei duobę reikėtų apvažiuoti. Jeigu galimybės apvažiuoti nėra, prieš pravažiuojant duobę reikėtų sumažinti automobilio greitį. Net jei ir duobė iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti nedidelė, bet įvažiavęs į ją, vairuotojas gali patirti nemažų nuostolių. Įvažiavus į duobę gali būti apgadinta automobilio padanga, ratlankis ar net automobilio važiuoklė“, – komentuoja D. Braškys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją