Pasak „Moller Auto“ serviso vadovo Gražvydo Nociaus, elektromobilio savininkas turėtų kreiptis į autorizuotą automobilio gamintojo atstovą.

„Tik gamintojo atstovas gali suteikti visas reikiamas paslaugas pagal standartą, tinkamai dokumentuoti atliktus darbus, suteikti garantiją atliktiems darbams bei pakeistoms detalėms, taip pat suteikti mobilumo garantiją – papildomas naudas, jei nutiktų bėda kelyje (neužsiveda automobilis, nuleido ratą, išsikrovė baterija). Pagalba suteikiama nemokamai, jei tai įvyko dėl transporto priemonės gedimo“, – aiškina jis.

Elektromobilių paklausą kasmet augina finansinė valstybės parama, nuolatiniai degalų kainų svyravimai, vėl pinganti elektros energija bei noras gyventi ekologiškiau ir tvariau.

Elektromobilis vienaip ar kitaip yra ateities automobilis, nes nuo 2035-ųjų Europos Sąjungoje visi į rinką patekę nauji automobiliai turėtų į aplinką neišskirti teršalų. Tokiu būdu siekiama užtikrinti, kad iki 2050 m. transporto sektorius taptų neutralus anglies dvideginio atžvilgiu“, – sako G. Nocius.

Nedaryti patiems

Ekspertas elektromobilių savininkams nerekomenduoja savarankiškai užsiimti automobilių remontu dėl aukštos įtampos keliamo pavojaus.

„Elektra varomų automobilių remontui yra būtinas specialus pasiruošimas, specializuota įranga, tinkamai įrengtos patalpos bei profesionaliai parengtas personalas. Su elektromobiliais gali dirbti tik mokymus baigę, kvalifikacijos kėlimo egzaminus išlaikę bei sertifikatus gavę specialistai. Todėl prieš rinkdamiesi servisą savo elektromobiliui, būtinai įsitikinkite, kad su juo dirbs tik savo srities ekspertai. Bet kokiu atveju geriausiai automobilį gali prižiūrėti autorizuoto serviso specialistai, mat jie laikosi gamintojo nurodymų ir žino konkretaus prekės ženklo elektromobilių techninės priežiūros reikalavimus“, – pataria G. Nocius.

Jis priduria, kad elektromobilių techninė priežiūra atliekama kartą per 2 metus, neatsižvelgiant į nuvažiuotą atstumą – įprastai ji užtrunka apie 2-3 valandas.

Ką patikrinti?

Kadangi elektromobiliai turi mažiau dalių ir naudoja kitokį stabdymo būdą, jų priežiūra yra paprastesnė palyginti su automobiliais, turinčiais vidaus degimo variklius. Elektromobiliui nereikia keisti variklio alyvos, kuro, oro filtrų, žvakių ir kitų eksploatacinių medžiagų, kurių jis tiesiog neturi.

„Įprastame automobilyje yra kur kas daugiau detalių, todėl ir didesnė tikimybė, kad kažkuri jų suges ar laikui bėgant ją reikės keisti. Dalių, kurios gali susidėvėti, elektromobilyje yra kur kas mažiau, todėl techninės priežiūros išlaidos gali būti trečdaliu ar net perpus mažesnės, priklausomai nuo transporto priemonės. Negana to, visuose elektra varomuose automobiliuose yra tam tikros rūšies regeneracinio stabdymo sistema, kuri naudoja elektros variklį transporto priemonei sulėtinti ir dalį elektros energijos grąžina į akumuliatorių. Stabdymas tampa efektyvesnis, o stabdžiai mažiau dėvisi. Žinoma, stabdžių diskus ir trinkeles vis tiek reikia prižiūrėti ir joms susidėvėjus jas keisti, tačiau tai daryti reikia rečiau, todėl vėlgi sutaupoma“, – kalba „Moller Auto“ serviso vadovas.

Kai kas nesiskiria nepriklausomai ir nuo automobilio tipo – atliekant tiek elektra varomo, tiek vidaus degimo variklį turinčio automobilio patikrą, reikia apžiūrėti stabdžius (skystį, diskus ir trinkeles), pavarų skystį, salono oro filtrą, oro kondicionierių, padangas (slėgį, protektoriaus nusidėvėjimą, balansavimą ir sukimąsi), pakabą, stovėjimo stabdį, vairo stiprintuvo sistemą, 12 voltų pagalbinį akumuliatorių, elektronines sistemas ir programinę įrangą, apšvietimą, valytuvus, oro pagalves ir saugos diržus.

„Kalbant apie padangas, elektromobiliui gali tekti jas keisti net ir dažniau. Tam įtakos turi didesnis elektromobilių svoris – jų akumuliatoriai yra sunkūs“, – atkreipia dėmesį G. Nocius.

Apsaugoti akumuliatorių

Skaičiuojama, kad šiuolaikinių elektromobilių akumuliatoriai tarnauja 12-15 metų, jei jie eksploatuojami vidutinio klimato sąlygomis, mažiau palankiomis oro sąlygomis šis skaičius sumažėja iki 8-12 metų.

„Nors elektromobilių akumuliatoriams per visą jų eksploatavimo laikotarpį nereikia beveik jokios priežiūros, vis dėlto yra keletas dalykų, kuriuos vairuotojai gali padaryti, kad pailgintų savo elektromobilio akumuliatoriaus gyvavimo laiką. Vienas iš jų vengti ekstremalių temperatūrų, mat tai yra akumuliatorių „kriptonitas“. Automobilių gamintojai į tai atsižvelgia elektromobiliuose įrengdami būtinas pagalbines aušinimo ir šildymo sistemas, kurios padeda palaikyti priimtiną akumuliatoriaus temperatūrą“, – sako ekspertas.

Kitas patarimas – nekrauti automobilio vien greitojo įkrovimo stotelėse, geriau jas palikti ilgesnėms kelionėms, kai nenorima gaišti daug laiko kelyje. Nepaisant to, kad toks būdas yra labai patogus, jis labiau eikvoja akumuliatorių palyginti su įprastos galios stotelėmis.

„Taip pat verčiau pilnai nekrauti ir neišeikvoti akumuliatorių energijos, nes taip jie labiau dėvisi. Daugelis automobilių gamintojų kasdieniam naudojimui siūlo automobilį įkrauti iki 85 ar 90 proc.“, – akcentuoja G. Nocius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)