Situacija prasta ir prastės dar labiau

Skaitytoja Agnė (vardas redakcijai žinomas – „Delfi“) teigė, kad kiekvieną dieną judėjimas Mokslininkų gatve tampa tikrų tikriausiu kantrybės išbandymu, mat dar nė neprasidėjus piko valandoms, čia ima formuotis spūstys, o transporto eilės nusidriekia tokios, jog tenka laukti nuo kelių dešimčių minučių iki valandos ar dar ilgiau.

Moteris teigė, kad čia gyvenantys vilniečiai jau neapsikentė nuolatinių spūsčių ir kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę, tačiau gautas atsakymas tik pakurstė gyventojų susierzinimą.

„Atsakyme teigiama, kad duomenų apie tai, kada bus vykdoma Mokslininkų gatvės rekonstrukcija, savivaldybė neturi ir nė negali gyventojų informuoti, kada ši problema bus pradėta spręsti. Atsakyme tik nurodoma, kad šiems darbams prireiks viešojo konkurso, tačiau 2023-ųjų konkursų plane tokio objekto nėra“, – komentavo gyventoja.

Skaitytoja teigė, kad gyventojai nuo tokio gatvės užimtumo pavargo, mat čia spūstys ima formuotis dar tada, kada visame likusiame mieste eismas vyksta be kamščių, todėl net ir išvažiuojant anksčiau, jau tenka laukti spūstyse.

Gyventojai taip pat baiminasi, kad ateityje situacija tik blogės, mat šalia Mokslininkų ir Geležinio Vilko gatvių sankryžos jau statomas naujas verslo centras, tad čia įsikėlus verslams gatvės užimtumas tik dar labiau didės.

Optimistines mintis, jog situacija keisis, numuša ir planuojamas daugiabučių projektas, mat numatyta, kad nauji daugiabučiai bus statomi taip pat šalia minimos sankryžos.

Bene didžiausio užimtumo sankryža

Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus Visuomenės informavimo specialistas Irmantas Kuzas teigė, kad iš tiesų Molėtų pl.–Geležinio Vilko g.–Mokslininkų g. sankryža yra viena iš labiausiai apkrautų miesto sankryžų.

„Molėtų pl.–Skersinės g, Molėtų pl.–Santaros g., Molėtų pl.–Mokslininkų g. –Geležinio-Vilko g. sankryžos tarpusavyje sukoordinuotos. Rytinio bei vakarinio piko metu jos veikia didžiausiu mieste taikomu ciklo laiku – jis yra 180 sekundžių. Toks darbo režimas taip pat taikomas ir Gariūnų–Paneriškių g. sankryžoje“, – komentavo savivaldybės atstovas.

I Kuzas nurodė, kad toks ilgas darbo režimo ciklo laikas reiškia, kad kiekviena sankryžos šviesoforų valdoma kryptimi, kurioje žalias signalas įsijungia kas 3 min. per gatvę norintiems eiti pėstiesiems žalio signalo gali tekti palaukti iki 3 min.

„Ilginti ciklo laiko dėl sankryžos pralaidumo padidinimo negalima, nes, remiantis atliktais stebėjimais ir moksliniais tyrimais, ciklo laiką ilginant daugiau nei 180 sekundžių, sankryžos pralaidumo efektyvumas nedidėja. Dėl ilgos žalios signalo trukmės didėja transporto priemonių greitis ir atstumas tarp automobilių, vadinasi, žalias signalas išnaudojamas neefektyviai. Tai ypač gerai matoma Gariūnų–Paneriškių g. sankryžoje. Be to, ilginant ciklo laiką, didėja ir pėsčiųjų laukimas, todėl jie provokuojami eiti per raudoną signalą“, – aiškino I. Kuzas.

Savivaldybės atstovas teigė, kad šiuo metu sankryžoje ruošiamasi įdiegti papildomas saugumo priemones – įrengti papildomą apsaugotą kairįjį posūkį iš Mokslininkų g. į Molėtų pl.

„Dėl apsaugoto kairiojo posūkio įrengimo bus atliekami sankryžos darbo režimų kalibravimo darbai, taip pat bus atlikta kiekvienos krypties žalio signalo trukmės korekcija. Deja, pastebimų pokyčių didinant sankryžos pralaidumą, nebus. Sankryžos apkrovimas ir žalio signalo trukmė (ypač piko metu) pasiekė savo maksimumą

Palyginimui pavyzdys: žalio signalo trukmė rytinio piko metu Molėtų pl. svyruoja 68–78 s, tuo tarpu Mokslininkų g. yra galimybė išvažiuoti į dešinę į Geležinio Vilko g. du kartus per ciklą, per žalią signalą – 30 s ir per papildomą sekciją – 36 s, bendrai – 66 s. Vakarinio piko metu dėl ypač didelio transporto srauto Geležinio Vilko g. tiesiai ir į kairę (49 s), Mokslininkų g. skiriamos 57 s žalio signalo. Apibendrinant, Mokslininkų g. skiriamas didelis dėmesys ir žalio signalo trukmė yra tikrai didelė lyginant su pagrindinės gatvės žalios signalo trukme ir transporto srautais“, – nurodė I. Kuzas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)