Apie tai, kad dėl prastos kelio dangos tenka dažniau remontuoti automobilį ar pirkti naujas padangas, skundžiasi ne tik Vilniaus miesto ar Vilniaus rajono gyventojai, tačiau ir kitose Lietuvos vietose gyvenantys vairuotojai.

Visai neseniai „Delfi“ redakciją pasiekė gyventojų žinutė, dėl ypač prastos kelio būklės sostinės Pilaitės mikrorajone, Vorupės gatvė tapo sunkiai išvažiuojama, o dėl to duobėje užstrigo šiuo keliu važiavęs „Barbora“ mikroautobusas.

Vilniaus rajone gyvenantys vairuotojai kraipo galvas dėl ypač prasto kelio Rudaminos gyvenvietėje. Čia gyvenantys neslepia ir pykčio, mat šalia esantį gana geros būklės kelia jau ruošiamasi remontuoti, o dėl pagrindinio miestelio link vedančio kelio, kuris kasdien gyventojams kelia galvos skausmą, niekas nė nesiteikia išklausyti.

Ne visada pavyksta grįžti su visais sveikais ratais

Lietuviai piktinasi, kad pagalbos dėl ypač prastos kelių būklės nepavyksta sulaukti ir kalbantis su Lietuvos automobilių kelių direkcija. Kaišiadorių rajono gyventojai teigia, kad kelio būklė tokia, kad kartais į namus tenka grįžti tik su dalimi sveikų ratų, mat kitiems būna prakirstos padangos ar netgi sulankstyti patys ratlankiai.

„Kai norėdamas nuvažiuoti iš taško A į tašką B kaskart turi kratytis per duobes, belieka džiaugtis bent tuo, kad tą kartą pavyko grįžti su visais sveikais ratais. Už tokius „džiaugsmus“ Lietuvos automobilių kelių direkcijai kaskart dėkoja Nemaitonių seniūnijos gyventojai. Į LAKD kreipėmės, tačiau čia jie patys dėkoja už laiškus ir žada atlikti visapusiškus kelio kokybės tyrimus.

Atrodytų, puiku – sureaguota į mokesčių mokėtojo priekaištus, pasidalinta ateities planais. Viskas, darbas baigtas. Tik planai, kaip žinome, labai sąlyginis dalykas – daugelis mūsų irgi planuojame nuo Naujųjų metų gyventi sveikai, lankyti sporto klubą, pradėti ieškoti kito darbo. Bet, žiūrėk, jau metai baigia praeiti, o planai net nepradėti įgyvendinti. Skirtumas tas, kad dėl savo neįvykdytų pažadų nukenčiame tik mes patys, o štai dėl LAKD planų tik popieriuje privalo kentėti visi duobėtu keliu važiuojantys vairuotojai“, – pasakojo „Delfi“ redakcijai laišką atsiuntusi vairuotoja.

Moteris pasidalijo, kad gyventojai kreipėsi ne tik į LAKD, bet ir rajono savivaldybę, o čia, anot jos, paaiškėjo, kad pažadai buvo dalijami ir miesto atstovams, nors realių veiksmų imtasi nebuvo.

„Kelių direkcijai – nė motais. Ji pažadus lengva ranka dalija ne tik paprastiems kaimo gyventojams, bet ir rajono savivaldybei. Kaip informavo jos atstovai, kelio Nr. 1819 Pakertai–Žostautai–Kalviai išdaužų taisymo darbai buvo suderintas su LAKD, jie turėjo būti atlikti 2022 m. lapkričio 25 d., tačiau darbai nebuvo atlikti, o kelyje duobių dar padaugėjo. Panašu, kad LAKD pažadai yra tik pasakaitės. Bet pasakos įprastai baigiasi laimingai. Šioms iki laimingos pabaigos – dar toli“, – žodžių nevyniodama į vatą kalbėjo vairuotoja.

Prioriteto eilėje yra, tačiau – ne pirmoje vietoje

Susisiekus su LAKD atstovais, jie patvirtino, kad Kelių direkcija gavo visuomenės pranešimų dėl valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1819 Pakertai–Žostautai–Kalviai būklės, o gauta informacija buvo perduota valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčiai akcinei bendrovei „Kelių priežiūra“. Paklausus ar šis konkretus kelias sulauks kelininkų dėmesio, LAKD atstovė nurodė, kad darbai vykdomi pagal sąrašą.

„Žvyrkelių asfaltavimas vykdomas atsižvelgus į skiriamą lėšų kiekį ir žvyrkelių asfaltavimo sąrašą. Akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija yra parengusi „Asfaltuotinų valstybinės reikšmės kelių ruožų tarp skirtingų kelio dangų („zebrų“) atrankos metodiką“ ir „Gyvenviečių teritorijose esančių asfaltuotinų žvyrkelių ruožų atrankos metodiką“. Pagal metodikas yra sureitinguoti visi valstybinės reikšmės keliai su žvyro danga ir sudaryta asfaltuotinų kelių programa, kuri įgyvendinama iki 2024 metų.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1819 Pakertai–Žostautai–Kalviai ruožas nuo 0,000 iki 1,299 km, nuo 10,362 iki 14,549 km, nuo 2,304 iki 6,212 km, nuo 7,499 iki 9,772 km ir nuo 9,772 iki 10,362 km, tarp Kaišiadorių rajone prioriteto tvarka išdėstytų kapitaliai remontuotinų (asfaltuotinų) valstybinės reikšmės rajoninių kelių ruožų, sąraše yra 12, 29, 40, 41, 42 vietose, todėl šių ruožų kapitalinio remonto (asfaltavimo) darbai, įgyvendinant šiuo metu vykdomą žvyrkelių asfaltavimo programą, nėra suplanuoti.

Visi kelių ruožai, kurie nepateko į viešai paskelbtą valstybinės reikšmės asfaltuotinų kelių ruožų iki 2024 m. programą, bus apsvarstyti ir įvertinti, kai bus rengiama kito laikotarpio valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo programa. Šiuo metu minėtos metodikos projektas jau yra derinamas su Susisiekimo ministerija“, – komentavo Svajūnė Kazlauskaitė, LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkė.

Paklausus, kiek visoje Lietuvoje yra tokių kelių, kuriems priežiūros reikia kuo greičiau, S. Kazlauskaitė nurodė, kad didžiausiu galvos skausmu vis dar tampa keliai su žvyro danga.

„2022 m. pabaigos duomenimis, valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga Lietuvoje buvo beveik 5,5 tūkst. Žvyrkeliai reikalauja nuolatinės priežiūros, todėl atsiradę defektai šalinami atsižvelgiant į orų sąlygas – žvyrkelių negalima tinkamai suprofiliuoti esant per daug įšalusiai ar šlapiai kelio dangai. Dėl šių priežasčių žvyro dangos gali būti rečiau profiliuojamos, tačiau jos yra stebimos ir darbai atliekami tik tada, kai dangos atitinka tinkamas sąlygas profiliavimui. Profiliavimas atliekamas, kad pasiektų minėtus parametrus: pasikartojantys nelygumai (bangos) šio tipo keliuose neturi būti didesni kaip 4 cm gylio, o lokalios dangos pažaidos – įdubos, iškylos, duobės neturi būti didesnės kaip 10 cm“, – aiškino LAKD atstovė.

S. Kazlauskaitė taip pat nurodė, kad 2023–2026 m. Kelių direkcijos Strateginiame veiklos plane numatyta, kad per 2023 m. bus išasfaltuota 110 km valstybinės reikšmės rajoninių kelių su žvyro danga.

Gatvių sąrašas ilgas

Tiesa, įžvalgomis apie kelių ir gatvių būklę bei priežiūros planus pasidalijo ir Vilniaus miesto bei Vilniaus rajono savivaldybės.

Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas teigė, kad savivaldybė yra atlikusi visų jai priklausančių asfaltuotų gatvių būklės vertinimą, kurio metu įvertinti nelygumai, provėžos, plyšiai, pažeistos ir remontuotinos vietos.

Jis nurodė, kad pagal seniūnijas, daugiausia blogos arba labai blogos būklės asfaltuotų gatvių atkarpų yra Verkių, Antakalnio ir Naujosios Vilnios seniūnijose. Visas atkarpų sąrašas atrodo taip:

  • Antakalnio sen. blogos būklės 20,5 km, labai blogos būklės 9,4 km;
  • Fabijoniškių sen. 2,9 km ir 0,5 km;
  • Grigiškių sen. 4,8 km ir 1,5 km;
  • Justiniškių sen. 1,3 km ir 0 km;
  • Karoliniškių sen. 2 km ir 0 km;
  • Lazdynų sen. 5,9 km ir 1,1 km;
  • Naujamiesčio sen. 11,3 km ir 5,9 km;
  • Naujininkų sen. 8 km ir 4 km;
  • Naujosios Vilnios sen. 18,7 km ir 7,6 km;
  • Panerių sen. 11,2 km ir 6,5 km;
  • Pašilaičių sen. 3,4 km ir 0,7 km;
  • Pilaitės sen. 3,4 km ir 0,2 km;
  • Rasų sen. 9 km ir 8,7 km;
  • Senamiesčio sen. 6,7 km ir 6,5 km;
  • Šeškinės sen. 7,3 km ir 1,3 km;
  • Šnipiškių sen. 7 km ir 1,1 km;
  • Verkių sen. 27,8 km ir 7 km;
  • Vilkpėdės sen. 7,7 km ir 2,4 km;
  • Viršuliškių sen. 1,8 km ir 0 km;
  • Žirmūnų sen. 7,4 km ir 1 km;
  • Žvėryno sen. 5,7 km ir 2,2km.


„Pasibaigus žiemos sezonui, kasmet pirmiausia tvarkomos labiausiai žiemos temperatūrų svyravimų paveiktos gatvės, kuriose susidariusios duobės kelia didžiausią pavojų eismo saugumui. Jos remontuojamos prioritetine tvarka, pagal gatvių kategorijas, t. y. pirmiausia ten, kur eismo intensyvumas ir automobilių greitis didžiausias, kur kursuoja viešasis transportas ir panašiai.

Šiuo metu baigiamas sudaryti šiemet planuojamų remontuoti gatvių sąrašas, jis turėtų paaiškėti visai netrukus. Tačiau jau turime anksčiau suplanuotų remontų: bus tęsiama Smalinės gatvės ir Vėjo gatvės statyba, taip pat bus atliekamas Skroblų gatvės atkarpos tarp Naugarduko ir Žemaitės gatvių kapitalinis remontas, Mileišiškių ir Šatrijos Raganos gatvių sankryžos rekonstrukcija bei Lazdynėlių gatvės atkarpos tarp Erfurto ir Lietaus gatvių rekonstrukcija“, – nurodė G. Grubinskas.

Miesto savivaldybės atstovas taip pat nurodė, kad apie duobes ir kelio dangos kokybę vairuotojai bei gyventojai visuomet gali pranešti tinklalapyje www.tvarkaumiesta.lt ir paskambinus „Grindos“ avarinei tarnybai numeriu 1355. Informacija apie duobes taip pat renkama iš „Waze“ programėlės, kurioje vairuotojai problemas gali pažymėti realiu laiku.

Dalį tvarkys šiemet, tačiau kai kurių teks laukti ilgiau

Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriaus atstovai nurodė, kad Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Statybos skyrius, vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūrą viso Vilniaus rajono teritorijoje vykdo nuolat. Tiesa, atstovai nurodė, kad remonto darbų vairuotojams teks palaukti dėl susidariusio medžiagų trūkumo.

„Šiai dienai asfaltbetonio gamyklos uždarytos ir neteikia karšto asfalto, todėl laikinai duobės kelio dangoje užtaisomos šaltuoju asfaltu arba skaldos/žvyro mišiniu. Pasibaigus įšalui bei išdžiūvus kelio dangai, bus planuojama greideriu atlikti kelio lyginimo ir profilio atstatymo darbus.

Vilniaus rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūra vykdoma pagal Vilniaus rajono seniūnijų seniūnų teikiamus prašymus, yra rengiamas vietinės reikšmės viešųjų kelių ir gatvių tiesimo bei remonto darbų planas. Planas nagrinėjamas išplėstinėje seniūnijos seniūnaičių sueigoje, susirinkimo metu surašomas protokolas“, –nurodė rajono savivaldybės atstovai.

Remiantis pateiktais duomenimis, numatyta, kad 2023 metais Rudaminos seniūnijoje bus atlikti tokie kelio darbai:

  • 500 m asfalto dangos įrengimas Ilgoji g., Lokių k.
  • 320 m asfalto dangos įrengimas Dukelių g., Dukelių k.
  • 700 m asfalto dangos įrengimas Grybų g. Rudaminos k.
  • Asfaltbetonio dangos pažaidų taisymas – 800 kvadratinių metrų.
  • Žvyro įrengimas Skrabinės g., Skrabinės k.- 600 m ilgio.
  • Šaligatvio, pėsčiųjų tako įrengimas ( atnaujinimas) Taikos g., Rudaminos k. – 250 m ilgio.

Tiesa, dar 7 gatvių (Turistų, Lauko, Dukelių, Gamyklos, Žolyno, Miško, Marniškių gatvių) remonto darbų gyventojams teks palaukti, mat jie numatyti 2023–2025 metų laikotarpyje.

„Vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 12 str. 7 p., eismo dalyviai, sudarę ar pastebėję kliūtį kelyje, sukėlę ar pastebėję jame pavojų, privalo šią kliūtį ar pavojų pašalinti, o negalėdami to padaryti, – pranešti policijai ar kelio savininkui (seniūnijai arba administracijai), pažymėti kliūtį ar pavojingą vietą ir visais įmanomais būdais įspėti apie kliūtį ar pavojų kitus eismo dalyvius“, – nurodė rajono savivaldybės atstovai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)