Pranešama, kad praėjusiais metais ES keliuose žuvo daugiau nei 20 000 žmonių, o dauguma žuvusiųjų buvo pėstieji, dviratininkai ir motorolerių bei motociklų vairuotojai.

Anot EK, naujosios taisyklės leistų padidinti visų eismo dalyvių saugumą ir padėtų ES pasiekti „Vizija nulis“ tikslus – iki 2050 m., kuriais remiantis siekiama, jog ES keliuose nežūtų nė vienas žmogus.

Negana to, numatant naujas taisykles siekiama vairuotojus geriau paruošti saugiai naudotis mažiau taršiomis transporto priemonėmis jomis keliaujant miesto keliais, užmiestyje, taip pat vietose, kur yra daug pėsčiųjų.

Pakeitimuose taip pat numatyta, kad siekiant užtikrinti, jog jauni vairuotojai vieni į gatves išvažiuotų turėdami daugiau patirties, būtų leidžiama egzaminą vairuotojo pažymėjimui įgyti laikyti nuo 17 metų, tačiau numatyta išlyga, kad iki 18 metų jaunas vairuotojas galėtų vairuoti tik esant lydinčiam, didesnę vairavimo patirtį turinčiam asmeniui. Pradėję vairuoti 17 metų, sulaukę 18-os galės vairuoti vieni bei įsidarbinti įmonėse, kuriose reikalaujama vairavimo patirtis.

Tokius pasiūlymu iš dalies keičiami galiojantys ES teisės aktai, mat jis parengtas remiantis keliose valstybėse narėse jau galiojančia geriąja praktika.

Pagrindinis naujų taisyklių tikslas yra pagerinti eismo saugumą, taikant tokias priemones:

  • Pradedantiesiems vairuotojams, išlaikiusiems egzaminą, taikomas ne trumpesnis kaip dvejų metų bandomasis laikotarpis ir nulinė vairavimo išgėrus tolerancija. Anot EK, tai labai svarbu, nes net nepaisant to, jog jauni vairuotojai sudaro tik 8 proc. visų automobilių vairuotojų, 2 iš 5 mirtinų susidūrimų įvyksta dalyvaujant jaunesnis nei 30 metų vairuotojams ar motociklininkams.
  • Suteikiama galimybė jauniems vairuotojams laikyti vairavimo egzaminą ir pradėti dalyvauti eisme dalyvaujant palydovui, nuo 17 metų amžiaus, kad būtų sudarytos sąlygos įgyti daugiau vairavimo patirties iki pradedant dalyvauti eisme savarankiškai.
  • Numatyti vairuotojų mokymo ir testavimo pokyčiai siekiant geriau paruošti vairuotojus dalyvauti eisme tarp pažeidžiamiausių eismo dalyvių grupių. Tai padės padidinti pėsčiųjų, dviratininkų, taip pat elektrinių paspirtukų ir elektrinių dviračių naudotojų saugumą, o tai ypač svarbu atsižvelgiant į ES siekį pereiti prie tvaresnio judumo mieste.
  • Būtų nuosekliau vertinama vairuotojų sveikata ir žmogaus gebėjimai valdyti transporto priemones atsižvelgiant į sveikatos būklę. Vairuotojai taip pat būtų skatinami atnaujinti savo vairavimo įgūdžius ir žinias, kad neatsiliktų nuo technologijų plėtros.

Siekdama supaprastinti vairuotojo pažymėjimų pripažinimą tarp valstybių narių, Komisija siūlo pirmą kartą pasaulyje įdiegti skaitmeninį vairuotojo pažymėjimą. Gauti, atnaujinti ar pasikeisti vairuotojo pažymėjimą būtų daug lengviau, nes visi procesai vyktų internetu. Taip pat piliečiams, iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių, kurių kelių eismo saugumo standartai yra panašūs, būtų lengviau pasikeisti vairuotojo pažymėjimą į atitinkantį ES reikalavimus.

Atnaujintose taisyklėse taip pat numatyta, kad vairavimo pamokų metu turėtų būti daugiau dėmesio skiriama vairavimo įgūdžiams, kurie padėtų sumažinti sukeliamos taršos kiekį. Numatyta, kad vairavimo egzamino metu būtų vertinamos žinios ir įgūdžiai, susijusię su pažangiomis vairavimo pagalbos sistemomis ir kitomis automatizuotomis technologijomis. Pradedantieji vairuotojai taip pat būtų mokomi, kaip jų vairavimo stilius turi įtakos išmetamųjų teršalų kiekiui – pavyzdžiui, pavarų perjungimo laikas.

Negana to, leistina B kategorijos transporto priemonių masė būtų keičiama ir pritaikyta alternatyviais degalais ar energija varomoms transporto priemonėms, mat mažiau taršūs, baterijomis aprūpinti automobiliai gali būti sunkesni.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)