Nors kartais tenka išgirsti klausimų, kodėl magistrale ar kitu keliu važiuodamas vairuotojas nesutiko dirbančių kelininkų mechanizmų, visgi skaičiai rodo, ką kitą. „Pirmiausiai, mechanizmų veikimo logika patvirtinta ne pagal vairuotojų sutikimo dažnumą, o pagal žiemos darbų atlikimo ir kokybės užtikrinimo logiką. Antra, pastaraisiais metais dirbusių kelyje mechanizmų skaičius augo daugiau nei dvigubai: lyginant šių metų spalio 15 d. – gruodžio 13 d. su užpernai tokiu pačiu laikotarpiu – jų skaičius augo daugiau nei 160 proc. arba nuo 1 500 tūkstančio iki 4 000 vienetų“, – teigia „Kelių priežiūros“ atstovas Karolis Sakalauskas.

Įmonės duomenimis, lyginant spalio 15 d. – gruodžio 13 dienos duomenis, 2020–2021 metų žiemą šalyje dirbo 1511 kelių priežiūros technikos vienetas, 2021–2022 metų šaltuoju metu šalyje zujo 2935 technikos vienetai, o 2022–2023 metų žiemą jau pasitelkta 3943 technikos vienetai.

Viena svarbiausių žiemos darbų sudedamųjų dalių – slidumą mažinančių medžiagų barstymas. Išbarstytų medžiagų skaičius, lyginant užpernai spalio 15 d. – gruodžio 13 d. su šių metų tuo pačiu laikotarpiu, augo net 336 proc. arba nuo 7 700 iki 33 879 tonų. Vizualiai galima įsivaizduoti, jog vienas druska pakrautas traukinio vagonas sveria apie 100 tonų, tad išbarstytų druskų skaičius svertų kaip 339 traukinio vagonų.
„Atitinkamai, žinoma, augo ir druskai pirkti skiriama lėšų suma per minėtą laikotarpį. Jei užpernai bendrovė tam išleido 423 000 eurų, pernai – 820 tūkst. eurų, o jau šių metų žiemos sezono pradžioje – apie 2 milijonus 745 tūkstančių eurų arba net beveik dviem milijonais eurų daugiau nei užpernai“, – sako K. Sakalauskas.

Įdomus faktas – atstumas aplink pasaulį yra apie 40 tūkst. km. „Kelių priežiūros“ žiemos darbų nuvažiuotų kilometrų skaičius rodo, kad lyginant šių metų spalio 15 d. – gruodžio 13 d. su užpernai metų tuo pačiu laikotarpiu, nuvažiuota net 386 tūkst. km daugiau arba didėjimas sudarė 318 proc.

Lyginant spalio 15 d. – gruodžio 13 d. duomenis, 2020–2021 metų žiemą kelininkai iš viso nuvažiavo 121 311 km, 2021–2022 metais – 314 671 km, o 2022–2023 metų žiemą kelininkai jau įveikė 507 378 km.

Pasak „Kelių priežiūros“ eksperto, šviežiausią statistiką augina naujieji reikalavimai trečiajam kelių priežiūros lygiui – nuo šių metų jame pradėta barstyti tik druska (nebe mišinys). Be abejo, skaičius pakoregavo intensyvi šio sezono žiemos pradžia, t. y. nuolat besitęsiantys, nevienkartiniai krituliai kiekvieną dieną, kai kur iki 40 cm sniego. Per pastaruosius daugiau nei dešimt metų žiemos sezono pradžioje tokios situacijos šalyje nebūta.

Negana to, ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos (jos įsigalioja, įvertinus vidutinį kritulių intensyvumą, sniego prieaugį, oro temperatūrą) dažniausiai fiksuotos tik sausio-vasario mėn. „Šiemet šios sąlygos fiksuotos jau gruodį. Be to, iki tol dažniausiai tokios sąlygos buvo fiksuojamos vos dalyje Lietuvos, dažniausiai – rytų ir pietų regionuose. Pirmą kartą sąlygos fiksuotos beveik absoliučioje daugumoje Lietuvos, įskaitant ir vakarų Lietuvos regioną, nors pastarajam šios sąlygos apskritai mažiau būdingos“, – teigia „Kelių priežiūros“ atstovas K. Sakalauskas.

„Kelių priežiūra“ dėl šios savaitės staigaus orų pokyčio papildomai kreipiasi į visuomenę: valstybinės reikšmės keliai valomi ir barstomi, tačiau vairuotojų prašoma atsižvelgti į meteorologines sąlygas bei rinktis saugų greitį ir nedaryti staigių manevrų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją