„Deja, diena, kurią siejame su mirusių artimųjų atminimu, išsiskiria ir eismo įvykiais. Kiekvienais metais lapkričio pradžioje registruojame beveik dvigubą prašymų atlyginti žalą dėl eismo įvykio pagausėjimą“, – sako BTA draudimo Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas Andrius Gasparavičius.

BTA duomenimis, vidutinis eismo įvykių kiekis nuo 2019 iki 2021 metų nesiekia 100, tačiau spalio 30 – lapkričio 2 dienomis jis išauga ir siekia beveik 150 per dieną.

Tuo tarpu Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovės Jorūnė Liutkienės pateikti duomenys rodo, jog tomis pačiomis dienomis įskaitinių įvykių – tokių, kuriuose sužalojami žmonės – būna netgi šiek tiek mažiau nei vidutiniškai.

Įskaitinių įvykių vidurkis dienai 2019-2021 metais svyruoja nuo 7,6 iki 8,7, o tarp spalio 30 ir lapkričio 2 dienos jis būna truputį mažesnis, apie 7,5. Praktiškai nesiskiria ir eismo įvykiuose sužalotų bei žuvusių žmonių kiekis.

„Akivaizdu, kad keliuose smarkiai pagausėjus eismo dalyvių žmonės pradeda vairuoti atsargiau ir sumažina greitį. Vairuotojų drausmingumą taip pat akyliau prižiūri ir gausesnės policijos pareigūnų pajėgos keliuose. Taip pat panašiu metu pereiname ir prie žiemos laiko, o šis laikrodžio rodyklių sukiojimas veikia kai kuriuos vairuotojus, jie vairuoja labiau išsiblaškę. Tuo tarpu techninių įvykių pagausėjimą galima paaiškinti parkavimo vietų trūkumu ties kapinėmis ir tuo pačiu intensyviu eismu, ypač miestuose, kur judėjimo greitis nėra didelis, bet daug sankryžų ir rikiavimosi į kitas eismo juostas“, – aiškina A. Gasparavičius.

Ekspertas taip pat priduria, kad eismo sąlygas lapkričio pradžioje kiek apsunkina greitai kintančios oro sąlygos, o ir temsta jau gerokai anksčiau. Tad ilgesnius atstumus dažniau tenka automobiliu įveikti tamsiu paros metu. Padažnėja ir eismą apsunkinantys krituliai. „Paradoksalu, tačiau ir sudėtingesnės sąlygos pačios priverčia eismo dalyvius keliuose elgtis atsargiau“, – sako draudimo bendrovės atstovas.

Avarijas sukelia ne senjorai

Neretai į eismo įvykį pakliūva arba jį sukelia tie vairuotojai, kurie prie vairo sėda tik išskirtinėmis dienomis ir Vėlinės viena tokių. Tiesa, A. Gasparavičius tikina, jog jie eismo sraute pavojingumu neišsiskiria. „Galbūt jie kitiems eismo dalyviams yra labiau matomi dėl išskirtinių automobilių ar lėtesnio vairavimo, tačiau kartu jie yra itin atsargūs ir dėmesingi vairuotojai, tad į eismo įvykius patenka rečiau“, – teigia jis.

Jo žodžius patvirtina ir pastaruoju metu BTA statistiniai duomenys, rodantys, kad Vėlinių laikotarpiu į eismo įvykius dažniausiai patenka ne senjorai, o 35-49 m. amžiaus vairuotojai.

Eismo grūsčių šiemet išvengsime?

Šiemet intensyvesnio eismo ir aktyvaus kapinių tvarkymo laikotarpis truks 4-5 dienas: savaitgalį, spalio 29-30 d., ne darbo dienomis lapkričio 1-2 d. ir tarp šių dienų patenkantį pirmadienį, kuris formaliai yra darbo diena, tačiau tikėtina, kad daug žmonių šiai dienai prašysis išleidžiami atostogų.

„Galima tikėtis, kad ilgesnis laikotarpis, per kurį kapinių tvarkymas bus aktyviausias, sumažins transporto intensyvumo pikus. Tai savo ruožtu reikštų ne tik mažesnes spūstis, bet ir mažesnį dalyvavimo eisme rizikingumą. Visgi negalima teigti, kad vairavimas šiomis dienomis bus toks pats paprastas ir saugus, kaip bet kurią kitą metų dieną. Todėl raginame vairuotojus būti dėmesingesniais ir laikytis saugaus eismo reikalavimų“, – pataria A. Gasparavičius.

Kiekvienais metais policija Vėlinių proga imasi prevencinių veiksmų siekdama sumažinti avaringumą ir saugodama viešąją tvarką. Keliuose dirba daugiau pareigūnų, sustiprinamas patruliavimas žmonių susibūrimo vietose. Policijos atstovai nurodo, jog šiais metais spalio pabaigoje bei lapkričio pradžioje pareigūnai taip pat dirbs aktyvesniu režimu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją