Vienas pirmųjų skyrių Kelių eismo taisyklėse – vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams svarbios sąvokos. Iki šiol elektrinio paspirtuko sąvoka nebuvo apibrėžta, tad įstatymo pakeitimo projekte numatyta apibrėžti, kad „mikromobilumo priemonės – elektra varomos dviratės ar keturratės motorinės transporto priemonės (pavyzdžiui, elektra varomi riedžiai, riedlentės, paspirtukai) skirtos važiuoti vienam asmeniui, kurių galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis ne didesnis nei 25 kilometrų per valandą“. Svarbu tai, kad prie šios sąvokos priskiriami ir elektriniai riedžiai bei riedlentės, kuriuos iki šiol buvo sunku priskirti kuriai nors transporto priemonių grupei.

Tiesa, svarbu atsižvelgti ir į tai, jog nepaisant to, kad daugumos mieste zujančių elektrinių paspirtukų projektinis greitis yra būtent 25 km/val., valdantieji nusprendė, kad pagal naujas taisykles maksimalus leistinas šių transporto priemonių greitis turėtų būti apribotas iki 20 km/val.

Svarbus pakeitimas yra ir tai, kad elektriniais paspirtukais bus leidžiama naudotis tik asmenims nuo 16 metų, o nuo 14 metų amžiaus šiomis transporto priemonėmis bus leidžiama naudotis tik tiems, kas bus išklausę specialų mokymo kursą.

Tai bene svarbiausias pakeitimas lyginant su dabar galiojančia tvarka, kada elektrinių paspirtukų vairuotojams galioja tos pačios taisyklės, kaip ir dviratininkams. Mat pagal galiojančias Kelių eismo taisykles, „važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims, o gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas“.

SEAKĮ pakeitimuose numatyta ir daugiau ribojimų bei taisyklių elektrinių paspirtukų, riedžių bei riedlenčių vairuotojams, tačiau šios taisyklės tik įtvirtina tai, ką Lietuvos gyventojai, besinaudojantys šiomis keliavimo priemonėmis, jau seniai turėjo mokėti. Ypač dažnai buvo akcentuojama, jog paspirtuku keliauti gali tik vienas asmuo, o nepilnamečiams privaloma dėvėti šalmą.

Vieną iš įstatymo pakeitimo projektų teikęs Seimo narys Andrius Bagdonas nurodė, kad buvo pateiktas ne tik jo, tačiau ir Juliaus Sabatausko bei kitų Seimo narių įstatymo projektas, kuriame buvo numatytas siūlymas drausti elektriniams paspirtukams važiuoti pėsčiųjų takais, tačiau buvo nuspręsta, kad tais atvejais, kai nėra dviračio tako, šių transporto priemonių vairuotojams yra kur kas saugiau važiuoti pėsčiųjų taku nei važiuojamąja kelio dalimi, kurioje gerokai greičiau važiuoja automobiliai.

Ekonomikos komitetas, kaip papildomas komitetas, gavo abu siūlymus, kuriems Seimas buvo pritaręs, tačiau kaip pagrindinį įstatymo projektą paėmė mano siūlytą variantą, kuriame numatyta, kad visais atvejais paspirtukininkams važiuoti važiuojamąja kelio dalimi yra nesaugu, o kartu tai nepatogumų sukeltų ir automobilių vairuotojams. Todėl ten, kur nėra dviračių takų, o važiuojamąja kelio dalimi važiuoti yra nesaugu, paspirtukų vairuotojams būtų leista važiuoti pėsčiųjų takais“, – aiškino A. Bagdonas.

Seimo narys taip pat nurodė galingesniems paspirtukams būtų numatytos tokios pat taisyklės, kaip mopedams.

Dviratininkams ir elektrinių paspirtukų vairuotojams numatytos taisyklės:

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys teigė, kad policija turi greičio matuoklių, kurie galėtų matuoti ir elektrinių paspirtukų greitį, todėl prireikus, kontrolės priemonės galės būti naudojamos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją