Avarinis koridorius

Pirmuoju pakeitimu numatoma, kad nuo sausio 1-osios vairuotojai, išvydę specialiųjų tarnybų automobilių švyturėlius, privalės pasitraukti ne dešiniau, kad praleistų skubančius į pagalbą, bet sudaryti avarinį koridorių.

Tokiu atveju vairuotojai keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi privalės pasitraukti į dešinę, kad kelio centre atsivertų koridorius specialiosioms tarnyboms.

Jei kelyje yra daugiau nei po vieną eismo juostą kiekviena kryptimi, kraštinėje kairėje eismo juostoje esantys vairuotojai trauksis į kairę, o tie, kurie yra dešiniau, – į dešinę.

Foto: Susisiekimo ministerija

Tiesa, pabrėžiama, kad avarinio koridoriaus plotis turėtų būti bent 3 metrai, todėl jeigu kelyje važiuoti viena kryptimi yra skirtos dvi siauros eismo juostos ir pakankamo pločio avarinis koridorius negali būti sudaromas, tokiu atveju specialiųjų transporto priemonių vairuotojai turėtų rinktis kitus šio kelio ruožo įveikimo variantus, pavyzdžiui, priešingos krypties eismo juostas. Visais atvejais vairuotojas, pastebėjęs priešpriešiais atvažiuojančią specialiąją transporto priemonę, privalo duoti jai kelią.

Bendros greitėjimo ir lėtėjimo juostos

Nuo sausio įsigalioja ir nauja tvarka, kaip vairuotojai privalės elgtis bendrose greitėjimo ir lėtėjimo eismo juostose. Pagal naująją tvarką, yra trys galimi scenarijai, kuriuos teks įsidėmėti.

Pirmasis, kai į bendrą greitėjimo ir lėtėjimo juostą įvažiavęs vairuotojas nori įsilieti į eismo srautą, esantį kairiau. Tokiu atveju jis privalo duoti kelią kairiau važiuojantiems ir savo eismo krypties nekeičiantiems vairuotojams.

Antrasis, kai į bendrą greitėjimo ir lėtėjimo juostą įvažiavęs vairuotojas nori įsilieti į eismo srautą kairiau, o esantys kairėje vairuotojai nori įvažiuoti į lėtėjimo juostą. Tokiu atveju dešiniau esantis ir į kairę persirikiuojantis vairuotojas privalės duoti kelią tiems, kurie iš kairesnės eismo juostos mėgina persirikiuoti į greitėjimo ir lėtėjimo juostą.

Foto: Susisiekimo ministerija

Trečiasis, kai važiuojantis greitėjimo ir lėtėjimo eismo juosta vairuotojas savo krypties nekeičia ir važiuoja toliau. Tokiu atveju tie, kurie bando persirikiuoti į šią eismo juostą, privalės duoti kelią eismo krypties nekeičiančiam vairuotojui.

Posūkis į kairę ir lenkimas

Kaip numato Kelių eismo taisyklių pakeitimai, į kairę ne sankryžoje pasukti ketinantis vairuotojas dabar privalės praleisti jį lenkiančius eismo dalyvius. Anksčiau toks reikalavimas apėmė tik tuos eismo dalyvius, kurie atvažiuoja priešinga eismo kryptimi tiesiai arba suka į dešinę.

Foto: Susisiekimo ministerija

Nuo sausio pasukti į kairę (arba apsisukti) ketinantis vairuotojas privalės pasižiūrėti ne tik į tai, kas vyksta priekyje, bet ir į tai, kas vyksta už jo. Jeigu už savęs pamatys kitą eismo dalyvį, kuris jau persirikiavęs į priešpriešinio eismo juostą ir atlieka lenkimo manevrą, kur tai yra leidžiama, sukantis į kairę asmuo privalės praleisti ir jį.

Keičiasi stovėjimo prie daugiabučių tvarka

Nuo sausio tie, kurie grįžę į namus ir neradę vietos daugiabučio kieme, nuspręsdavo automobilį palikti prie pat įvažiavimo į kiemą, ramiai nemiegos, mat toks elgesys bus draudžiamas. Kelių eismo taisyklių pakeitimai numato, kad transporto priemonių stovėjimas ties kelio ir įvažiavimo į šalia jo esančią teritoriją sankirta bei 5 metrų atstumu nuo jos – draudžiamas.

Toks sprendimas priimtas dėl skundų, kad taip pastatyti automobiliai trukdo specialiosioms tarnyboms, aptarnaujančiajam transportui, pėstiesiems ir dviratininkams, kelia ginčų tarp eismo dalyvių.

Foto: Susisiekimo ministerija

Akcentuojama, kad šis draudimas negalioja, jeigu taip stovėti leidžia kelio ženklai, be to, draudimas taikomas toje pusėje, kur yra įvažiavimas į teritoriją arba išvažiavimas iš jos.

Apsisukimas reguliuojamose sankryžose

Nuo sausio paprastėja eismo tvarka tais atvejais, kai vienas vairuotojas šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje apsisuka, o kitas – suka į dešinę. Kelių eismo taisyklių papildymu numatyta, kad apsisukantis vairuotojas šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje privalės duoti kelią tiems, kurie juda iš kitų krypčių degant leidžiamam šviesoforo signalui.

Foto: Susisiekimo ministerija

Vienintelė išimtis – apsisukantis vairuotojas turės pirmumą tais atvejais, kai sukantis į dešinę vairuotojas tą daro remdamasis greta šviesoforo įrengta metaline lentele su žalia rodykle. Tokiu atveju būtent pastarasis vairuotojas privalo praleisti visus eismo dalyvius, kurių judėjimo kryptį kerta.