Dviratininkai ir paspirtukininkai buvo stebimi gegužės–spalio mėnesiais šiemet. Išanalizavus stebėjimų duomenis, paaiškėjo, kad 56 proc. dviračių ir paspirtukų vairuotojų laikėsi KET reikalavimų – važiuodami keliu šviesiu paros metu vilkėjo liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis arba dviračių priekyje buvo įjungti baltos, o gale raudonos šviesos žibintai.

Stebėjimas buvo vykdomas šviesiu paros metu, todėl pagal KET reikalavimus, dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai, važiuodami keliu, turėjo vilkėti liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis arba būti įjungę dviračio gale raudonos, o priekyje baltos šviesos žibintus.

Jaunesni nei 18 metų šių transporto priemonių vairuotojai privalėjo būti užsidėję ir užsisegę šalmą.

Liemenes gal ir turi, bet šalmus pamiršo

Vykdant stebėjimą, buvo sutikta daugiau kaip 400 dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojų.

Liemenes su šviesą atspindinčiomis juostomis vilkėjo 46 proc. šių transporto priemonių vairuotojų, 10 proc. buvo įsijungę dviračių ar paspirtukų žibintus.

Deja, bet tik 19 proc. iš visų sutiktų dviračių ir paspirtukų vairuotojų, kurie buvo jaunesni nei 18 metų, turėjo užsidėję ir užsisegę šalmus.

Važiuoja netvarkingais dviračiais

KET reglamentuoja reikalavimus ir transporto priemonei. Techniškai tvarkingas dviratis privalo turėti baltos šviesos žibintą priekyje ir raudonos gale, oranžinės spalvos atšvaitus ant ratų stipinų, veikiančius garso signalą, stabdžius.

Stebėjimo metu patikrinus dviračius, paaiškėjo, kad tik 16 proc. šių transporto priemonių yra techniškai tvarkingos. Jei veikiančius garso signalą, stabdžius ar atšvaitus ant ratų stipinų turėjo daugiau nei pusė visų eismo dalyvių, tai dviračių žibintai buvo tik ant 20 proc. dviračių.

Kur galima važiuoti dviračiu ir paspirtuku

Vieniems iš pažeidžiamiausių eismo dalyvių – dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams – Kelių direkcija primena, kad jie privalo važiuoti dviračių takais, dviračių ir pėsčiųjų takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu.

Kai dviračių taku ar kelkraščiu važiuoti negalima, pvz., jis yra duobėtas, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

Dalyvaujanti eisme transporto priemonė turi būti techniškai tvarkinga, o eismo dalyviai privalo pasirūpinti savo saugumu: važiuodami keliu šviesiu paros metu jie privalo vilkėti liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis arba dviračių priekyje įjungti baltos, o gale raudonos šviesos žibintus, tamsiu paros metu ir liemenė, ir žibintai yra privalomi.

Vyresniems nei 18 metų amžiaus dviračių ir paspirtukų vairuotojams šalmas yra rekomenduojamas, o jaunesni nei 18 metų amžiaus eismo dalyviai, važiuodami dviračiu ar paspirtuku važiuojamąja kelio dalimi, šalmą dėvėti privalo.

Lietuvos kelių policijos duomenimis, 2020 m. Lietuvos keliuose žuvo 15, buvo sužeistas 381 dviračio vairuotojas. Per 9 šių metų mėnesius žuvo 11, buvo sužeisti 359 dviračių vairuotojai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją