Todėl ekspertai ragina laiku užbėgti joms už akių ir pataria, kaip tinkamai pasirūpinti šia ypač pažeidžiama automobilio dalimi.

Grasina ir gyvybei

Draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, priekinio automobilio stiklo įdaužos – itin dažni draudiminiai įvykiai. Jie užima antrą vietą tarp visų transporto priemonių žalų, kurias draudikai fiksavo šiemet.

„Šie draudiminiai įvykiai, kurių per 2021-uosius jau įvyko beveik 2 tūkst., dažnumu nusileidžia tik avarijoms. Šiemet savo klientams už juos išmokėjome beveik 129 tūkst. eurų, o vidutinė žala siekia apie 300 eurų. Pastebime, kad neretai priekiniai automobilių stiklai įskyla nuo akmenukų, kurie įstringa į kitų transporto priemonių padangas. Taip gali nutikti važiuojant tiek žvyruota kelio danga, tiek ir asfaltu. Akmenukai, atskrieję į automobilio stiklą, jį įskelia, tačiau ne visada vairuotojai skuba įdaužas remontuoti. Jie neretai ir toliau važinėja techniškai netvarkingomis transporto priemonėmis“, – sako R. Bieliauskas.

Visgi, pasak draudiko atstovo, tai daryti yra ypač pavojinga, kadangi įdaužos kelia rimtą grėsmę vairuotojų saugumui. Šiai nuomonei pritaria ir automobilių stiklų remonto ir keitimo bendrovės „Carglass“ direktorius Jurij Končanin. Jis pastebi – susidariusi net maža įdauža gali sukelti papildomų rūpesčių.

„Tuomet stiklas, tikėta, skils ir po visiškai menko smūgio. Jis gali subyrėti važiuojant per greitį ribojančius kalnelius, pataikius į duobę kelyje, netyčia atsitrenkus į šaligatvio bortelį apsisukant ar statant automobilį. Todėl laiku pastebėti mažus stiklo pažeidimus yra be galo svarbu. Priešingu atveju, jei pažeistas stiklas skiltų vairavimo metu, trūkimas galėtų blaškyti vairuotojo dėmesį, trukdyti vairavimui, kas turėtų įtakos vairuotojo reakcijos greičiui kelyje“, – įdaužos grėsmes vardija J. Končanin.

Pravers 2 eurų moneta

Užsiminęs apie stiklo įdaužos pavojus, „Carglass“ direktorius priduria: neremontuojama ji gali skilti bet kuriuo metu. Specialisto teigimu, aplink smūgio vietą susidaro tarsi voratinklis – mikroįtrūkimai, išplintantys itin greitai. Todėl jie netrunka suskilti nuo menkiausių išorės veiksnių.

„Suskaldyti stiklą, kuris yra pažeistas, gali temperatūros skirtumai, kai vasarą įjungiamas automobilio kondicionierius, o žiemą – šildymas. Taip pat – kėbulo vibracija, minėtas netolygus važiavimas, netgi stipresnis automobilio durelių uždarymas. Atidėliojat įdaužos remontą, joje kartu kaupiasi dulkės, drėgmė, kiti nešvarumai. Taip susiduriama su sunkumais remonto metu, tačiau jei jau stiklas suskilo, suremontuoti apskritai nebepavyks. Tuomet galimas tik jo keitimas nauju“, – akcentuoja J. Končanin.

Paklaustas, kaip vairuotojams įvertinti, kada įdauža dar remontuojama, pašnekovas siūlo pasinaudoti 2 eurų moneta. Jos skersmuo – 2,5 cm, todėl jei pastarąja įdaužą dar galima uždengti, automobilio stiklas – taisytinas.

„Tačiau susidarius dūžiui, kuris yra didesnis, remonto atlikti nebegalima. Stiklą, tokiu atveju, prireiks keisti nauju. Taipogi, jei įdauža – maža, bet yra vairuotojo regėjimo lauke arba labai arti, iki 6 centimetrų nuo krašto, remontas taip pat nebeįmanomas“, – pažymi „Carglass“ direktorius.

Stiklu verta pasirūpinti tinkamai

Kalbinti specialistai vieningai sutaria – priekinio automobilio stiklo įdaužas būtina remontuoti, o jei remonto atlikti nebegalima, šią transporto priemonės dalį privalu keisti. Tačiau, norint išvengti tokių nuostolių, ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas R. Bieliauskas vairuotojams siūlo atkreipti dėmesį į esminius patarimus.

„Pirmiausia, vertėtų tinkamai pasirūpinti automobilio valytuvais. Nusidėvėję ar deformuoti jie gali pažeisti priekinį stiklą. Pastarąjį taip pat derėtų valyti tinkamomis priemonėmis, naudoti specialias šluostes. Tuomet paviršių pavyks labiau apsaugoti. Svarbu ir kelionės maršrutus planuoti ne žvyruotas, remontuojamais kelias, tačiau – natūralu: to išvengti pavyksta ne visada. Todėl važiuojant jais, pravartu sulėtinti greitį, laikytis didesnio atstumo nuo priekyje esančių automobilių, taip sumažinat įdaužos tikimybę“, – pataria R. Bieliauskas.

Visgi, pasak draudiko atstovo, stiklo pažeidimo nepavykus išvengti, rekomenduojama kreiptis į specialistus. Jie įvertins įdaužos būklę, atliks diagnostiką, pasiūlys remonto sprendimus.

„Taisyti pažeistą stiklą yra finansiškai naudingiau nei jį keisti nauju. Be to, turintiems „Kasko“ ar stiklų draudimą, šis remontas, dažniausiai, nieko nekainuoja, nes visas išlaidas padengia draudimo bendrovė. Bet kuriuo atveju, laiku pasirūpinti įdaužų taisymu yra privalu. Tik taip galima išvengti galimų pavojų saugumui kelyje“, – tikina draudimo specialistas.