„Mokiausi vairuoti su dyzelinu varomu automobiliu, tačiau atėjusi į „Regitrą“ sužinojau, kad teks sėsti prie benzininio vairo. Neišlaikiau, nes susinervinau, kadangi vairuoti benzinu varomą automobilį gerokai sunkiau nei varomą dyzelinu“, – pasakojo mergina, prisipažinusi, kad kelissyk jos automobilio variklis nustodavo veikti vos ši pajudėdavo iš vietos.

Pasak „Delfi“ skaitytojos, ji buvo girdėjusi, kad ilgainiui visi „Regitros“ naudojami automobiliai bus benzininiai. Tad, anot jos, šia tendencija turėtų sekti ir vairavimo mokyklos ir būsimus vairuotojus mokyti vairuoti tokiais, o ne dyzelinu varomais, automobiliais.

Dauguma – su mechaninėmis pavarų dėžėmis

Kaip „Delfi“ pasakojo „Regitros“ komunikacijos skyriaus vadovės pareigas laikinai einanti Emilija Bardauskienė, būsimų vairuotojų egzaminavimui valstybės įmonė naudoja 88 lengvuosius automobilius.

„Net 78 šių automobilių yra su mechaninėmis pavarų dėžėmis, kadangi, kaip rodo praktika, didžioji dauguma vairuotojų renkasi laikyti praktikos egzaminą būtent su tokiais automobiliais“, – kalbėjo žinovė.

Pavyzdžiui, pernai B kategorijos praktikos egzaminą iš viso pirmą kartą laikė apie 26,5 tūkst. asmenų. Iš jų laikyti egzaminą su automatine pavarų dėže pasirinko tik apie 2,3 tūkst. Anot pašnekovės, tokia tendencija gali būti susijusi ir su faktu, kad įgijus teisę vairuoti su automatine pavarų dėže, leidžiama vairuoti tik tuos automobilius, kurie turi automatines pavarų dėžes.

Daugiau nei pusė – benzininiai

Visi egzaminuose naudojami automobiliai yra tokio pat kėbulo tipo – hečbekai. Tačiau jų varikliai ir degalų rūšis – skiriasi. 46 iš 88 automobilių yra varomi benzinu, 32 – dyzelinu, o 10 – hibridiniai, varomi benzinu ir elektra.

Šiai dienai „Regitra“ turi įsigijusi benzininių ir dyzelinių „Kia Ceed“ modelių. Benzininiai varomi 1 l darbinio tūrio 74 kW galios variklių, dyzeliniai – 1,6 l darbinio tūrio 85 kW variklių. Įmonės parke yra ir 1,2 l darbinio tūrio 81 kW galios variklius turinčių „Peugeot 308“ bei hibridinių „Toyota Corolla“, turinčių 1,8 l darbinio tūrio variklius.

„Egzaminavimui skirtų lengvųjų automobilių parkas yra atnaujinamas nuolat. Visi automobiliai yra ne senesni nei 3 metų“, – pabrėžė E. Bardauskienė.

Galima vairuoti su pagalbos sistemomis

Kaip pasakojo E. Bardauskienė, dalyje „Regitros“ automobilių naudojamos įvairios pažangios pagalbos sistemos, tokios kaip parkavimo, eismo juostos palaikymo, susidūrimo prevencijos, pagalbos pajudant įkalnėje.

„Priklausomai nuo to, kaip pageidauja būsimas vairuotojas, šios funkcijos gali būti įjungtos arba išjungtos“, – sakė žinovė.

Anot „Regitros“ atstovės, šios sistemos būsimam vairuotojui veikia tik kaip papildomos pagalbinės priemonės, todėl egzaminavimo tikslas ir vertinimas išlieka toks pat. Kitaip tariant, būsimam vairuotojui ir toliau keliami tie patys reikalavimai, t. y. jis privalo turėti visus būtinus įgūdžius, kurie leistų jam saugiai ir savarankiškai dalyvauti viešajame eisme. Taip pat egzaminuojamasis per egzaminą turi pademonstruoti ne tik kaip geba valdyti automobilį, bet ir kaip įvertina galimas grėsmes kelyje, kokius reikiamus sprendimus priima.

„Taigi, nepaisant to, kokios sistemos yra naudojamos automobilyje, egzaminuojamasis ir toliau per egzaminą turi naudotis veidrodėliais, žvalgytis bei imtis kitų atsargumo priemonių, padėsiančių įsitikinti, kad jo atliekami manevrai nekelia grėsmės aplinkiniams“, – aiškino E. Bardauskienė.

Prie ko vairo teks sėsti – atsitiktinumas

Kai būsimas vairuotojas registruojasi į praktinį vairavimo egzaminą, jis gali pasirinkti, su kokiu automobiliu egzaminą laikys: turinčiu automatinę, ar mechaninę pavarų dėžę. Visgi tai, koks egzaminuotojas vertins „klevą“ bei kokiu automobiliu teks važiuoti, lemia atsitiktinumas.

„Ir automobilis, ir egzaminuotojas parenkami atsitiktinumo principu, naudojant kompiuterines programas. Taip siekiama užtikrinti kuo didesnį skaidrumą – aiškino pašnekovė pridūrusi, kad visi įmonės naudojami automobiliai yra panašūs savo dydžiu ir valdymu.

Egzaminai su navigacija – rudenį

Šiemet pavasarį turėjo įsigalioti ir praktinio vairavimo egzaminų naujovė – savarankiškas važiavimas vadovaujantis tuo, ką rodo navigacija.

Visgi kol kas nerimauti būsimiems vairuotojams nereikia: kaip aiškino E. Bardauskienė, koronaviruso pandemija planus pakoregavo.

„Šiuo metu numatyta, kad užduotis bus pradėta taikyti rudenį, t. y. nuo spalio mėnesio. Apie tai būsimus vairuotojus dar tikrai informuosime detaliau“, – akcentavo specialistė.